Citroen C4 Cactus Origins
Testy Citroën

Citroën C4 Cactus Origins – 100 let originality

Oslava sta let existence automobilky Citroën přinesla zákazníkům, kromě uspořádání několika velkolepých akcí po celé Evropě, i speciální edici. Označení vozů oslavující toto významné jubileum poznáte díky plaketce „Origins“. Není to však pouze o nálepce. Speciální edice přináší vícero změn, všechny se však týkají pouze estetického dojmu. S kým oslavit sto let výroby originálních vozů? Odpověď je jasná, C4 Cactus!

Je tomu již více jak rok, co jsem poprvé seděl za volantem nového Cactusu. Musím říct, že jsem se na další setkání s Cactusem těšil. Tohle auto má totiž takovou svoji specifickou atmosféru. Každopádně kompletní recenzi, kde jsem ve videotestu představil nového Cactuse, naleznete níže v odkaze. Stejně tak kompletní fotogalerii.

Test Citroën C4 Cactus 1,2 PureTech – Komfort pro každého

Druhé setkání s Cactusem probíhalo ve stylu oslav výročí automobilky. Testovaný kousek tak byl vyveden ve zmíněné edici „Origins“. Při pohledu na exteriér vozu můžete tuto edici rozpoznat díky několika decentním prvkům výbavy. Začněme plaketkou na boku předního nárazníku, černě lakovanými zrcátky s dekorační linkou, zlatými rámečky mlhových světlometů či ve stejném designu vyvedený Airbump. Na zádi vozu pak taktéž nalezneme drobnou zlato-černou dekorační linku. Tímto seznamem tak uzavíráme všechny změny oproti klasickému provedení. V kombinaci s bílým lakem karoserie jsou doplňky příjemně nápadité. Stejně tak černé disky kol z lehké slitiny o velikosti 16 palců. Model C4 Cactus se prezentuje jako originální městský vůz. Důkazem toho je kombinace kompaktních rozměrů a zvýšené světlé výšky. Na design tohoto vozu si možná budete dlouho zvykat, možná si ani nezvyknete. To ale nevadí, někomu naopak padne do oka a je vybráno!

V interiéru je změn odkazujících na verzi Origins ještě méně. Nechybí speciální koberečky se zlatými okraji, nové čalounění sedadel s plaketkou a vlastně téměř kompletní výbava. Vše ostatní zůstává totožné s výbavovým stupněm SHINE. Zatímco v první recenzi jsem na Cactus koukal spíše jako na vůz určený pro naše lepší polovičky, dnes jsem se na něj pokusil podívat zcela odlišnou optikou. Stále je určen spíše ženám. A také se jim velmi dobře řídí, jak se mi potvrdilo tehdy i dnes. Nicméně, koukněte se na tu palubní desku. Trochu mi připomíná všechny ty výkresy, které předvídají vzhled aut z budoucnosti. Rovná palubka, dva rozměrné displeje a nic víc! Když se zaměříte na detaily, třeba na řešení přihrádky spolujezdce či madla dveří jako z kabelky, víte, kam Citroen tento vůz nasměroval. Přesto to vypadá opravdu futuristicky. Některé věci zde v Cactusu však jednoduše nefungují. Mám na mysli například nelogicky rozvržené výdechy klimatizace a prostor pod loketní opěrkou, do kterého se jen tak nedostanete. Absenci otáčkoměru v digitálním přístrojovém štítu či zobrazení aktuální spotřeby na středovém displeji, nýbrž klasicky v digitálním přístrojovém štítu. Co se týče sedadel, tak ty jsou primárně komfortní. Bohužel jejich téměř nulové boční vedení při jízdě v zatáčkách již tak komfortní není. Potěší však šíře opěradla – zde se dostane solidní opory těla i prostorově výraznějším osobám.



Verze Origins, jak v případě exteriéru, tak interiéru, dodává vozu trochu více stylu. Jízda s Cactusem je především o plynulé jízdě, podvozek pak dokáže pracovat velmi dobře. Každopádně naše zkušenosti s jízdními vlastnostmi si můžete přečíst v kompletní recenzi. Dnes jen dodávám, že Cactus asi nikdy nebude prodejní trhák. Jeho vzhled a interiér nejsou určeny pro masy. Koho však Cactus naláká, musí být spokojený. Druhou zkušenost s modelem C4 Cactus tak shrnuji velmi pozitivně.

Facebook Comments