nová škoda octavia scout
Testy Škoda Auto

Škoda Octavia Combi Scout – Konfigurace snů

Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru se na českém trhu prezentuje již více jak rok. Její představení velkou měrou poznamenala tehdy nastupující první vlna pandemie koronaviru. Namísto velkolepých novinářských akcí a předváděcích jízd v autosalonech, se nová Octavia musela smířit s prezentacemi převážně v online prostředí. Po roce se konečně na silnicích můžeme stále častěji potkávat s novou generací, která se zabydluje v mnoha firemních flotilách napříč republikou. Ve velkém počtu, především pokud se bavíme o firemních vozech, se jedná o nižší stupně výbav. Jaká je Octavia naopak v jedné z nejdražších konfiguracích v atraktivním provedení Scout? S tímto vozem rozhodně nezapadnete v záplavě flotilových Octavií.

Test Škoda Octavia Combi – Po čtvrté a opět lépe

Modelová řada Octavie čítá hned několik derivátů. Kromě klasického liftbacku a prostornějšího kombi si můžete nakonfigurovat plug-in hybridní verzi iV a úspornou variantu G-TEC. Dále nesmí chybět verze RS, která je nyní dostupná i v kombinaci s hybridním ústrojím. Dobrodružstvím nabitá verze Scout je dostupná pouze pro karosářské provedení Combi a pojí se výhradně se sedmi stupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Stačí pouze tyto dva technické parametry a je jasné, že se budeme bavit o cenově nejdražším modelu z nabídky. Po nahlédnutí do ceníku se doopravdy pohybujeme na částkách atakující jeden milion korun. Pod kapotou testovaného vozu pracuje čtyřválcová dieselová jednotka s maximálním výkonem 147 kilowatt. Tento agregát se pojí i s celkově nejdražší Octavií, kterou je verze RS. U Scouta se taktéž jedná o nejdražší specifikaci, lze totiž volit i výkonově slabší diesel o výkonu 110 kilowatt, nebo dvoulitrové TSI s maximálním výkonem 140 kilowatt. V případě slabšího dieselu a zážehové jednotky se verze Scout dokáže vtěsnat pod 900.000 Kč, konkrétně se bavíme o ceníkové částce 876.900 korun. To testovaný kousek pořídíte od 926.900 korun a stále se můžete podívat podstatně výše. Pro zákazníky je totiž i u verze Scout stále co dokupovat z příplatkového seznamu.



Oproti klasickému provedení se verze Scout po vzhledové stránce liší především přítomností černých a stříbrných krytů prahů a blatníků. Dále také zvýšeným podvozkem, ochranným krytem motoru, osmnácti palcovými disky kol z lehkých slitin a v neposlední řadě emblémem „Scout” na předním blatníku. Tyto decentní doplňky dělají z Octavie o třídu dospělejší vůz s dostatečným sebevědomím postavit se i sokům ze střední třídy. V interiéru se mnoho změn neudálo. Nejpodstatnější je přítomnost dekoru imitující dřevo na palubní desce. Tento doplněk, byť se jedná o lacinou plastovou „parádu”, dodává interiéru potřebnou dávku originality. Další odlišností je speciální potah sedadel, hnědá látka Thermoflux skvěle koresponduje s přítomností dřevěného dekoru. Tím však výčet změn končí, ostatní komfortní prvky si totiž můžete zvolit i pro klasické provedení. Scout vám však dá většinu již v ceně, připlácí se tak opravdu za nadstandardní položky. Řeč je tak například o panoramatické střeše, Matrix-LED předních světlometech s prvotřídní účinností, adaptivním podvozku DCC či třízónové automatické klimatizaci Climatronic. V testovaném voze je přítomna řada příplatkových položek. Celková atmosféra na palubě je tak opravdu velmi komfortní. V mnohém se na většího Superba dotahuje a dává tak k diskuzi otázku, zdali nebude takto vybavená Octavia ubírat na prodejnosti Superba. Věřím, že v některých ohledech, jako je design palubní desky či nižší cenová politika, dokáží oslovit i zákazníky pátrající ve výsostných vodách Passatu.

octavia 2.0 tdi 147kw

Jak již bylo výše zmíněno, pod kapotou pracuje vrchol nabídky, konkrétně tedy 2,0 TDI s maximálním výkonem 147 kilowatt. Agregát pracuje ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Výkon je v první řadě přenášen na kola přední nápravy. V případě potřeby pak v mžiku připojí kola zadní nápravy. Výkonově je dieselová jednotka opravdu velkorysá, celková dynamika je opravdu velmi příjemná. Hodnota maximálního točivého momentu dosahuje rovných 400 Nm. V praxi by jste čekali možná přesvědčivější zátah, vše se srovná při přepnutí do režimu Sport. Zde je reakce na plynový pedál adekvátní celkovému výkonu. Po celý týden jsem však nejvíce času trávil v režimu Normal či Komfort, jenž skvěle filtruje nerovnosti, kterých po letošní zimě není zrovna málo. Adaptivní podvozek s možností volby jízdních režimů je s Matrix-LED světlomety rozhodně položkou, za kterou se vyplatí připlatit. Celkový jízdní projev je díky nastavení podobný právě o třídu vyššímu Superbu. Podvozek je tak z mého pohledu jednou z předností Octavie. Dokáže nabídnout jak komfortní jízdu, tak v režimu Sport dodá řidiči pocit lepšího spojení s vozovkou a z toho plynoucí pocit bezpečí. Při jízdě mimo zpevněný povrch dozajista oceníte mírné navýšení světlé výšky. Nájezdové úhly jsou však minimální, a tak více než polní a lesní cesty není rado pokoušet. Pohon všech kol ale dokáže přesvědčit. Bahno a sníh nedělá Octavii žádný problém. Elektronika se v tomto ohledu osvědčila, stejně tak v oblasti asistenčních systémů. Těch na palubě čtvrté generace nalezneme opravdu hodně. Od sledování mrtvého úhlu rozpoznávání dopravního značení, udržování v jízdním pruhu až po asistenta parkování s kamerovým systémem.

ceník octavia 2021

Nejlevnější Octavii pořídíte již od 533.900 Kč. Testovaný kousek pak za více jak jeden milion korun. Je to stále ten samý model? V mnohém se shodují, výsledný rozdíl je však diametrální. V základu je Octavia neskutečně praktický model, který je připraven uspokojit drtivou většinu početnějších rodin. Na opačném konci ceníku se bavíme o autě, které umí to samé, ale navíc vás bude hýčkat. Dopřeje vám komfort na každé cestě a dodá reprezentativnější pocit. Inu a kdo chce v dnešní domě komfort, musí jednoduše přitlačit. Na druhou stranu, pokud budeme na takto vybavenou Octavii koukat očima předešlého majitele Superba, věřím, že nejeden zákazník uvítá nižší cenu. Při porovnání verzí Scout, jenž je dostupná i pro Superba s identickým motorem, vychází Octavia o 155.000 korun levněji. Octavia tak díky širokému rozpětí výbav a motorizací dokáže zaujmout velké množství potencionálních zákazníků. Pak už jde jen o to, pro jaké účely vůz sháníte. V každém případě Octavia i nadále potvrzuje svoji roly ideálního rodinného vozu.

Facebook Comments