Toyota Highlander – Tak trochu jiné kafe
Toyota Highlander
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.966 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.930 mm, Výška včetně ližin: 1.755 mm
Rozvor: 2.850 mm, Světlá výška: 202 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
Nový Highlander přijíždí na trh s nejsilnějším hybridním pohonem značky Toyota. Pod kapotou pracuje dvou a půl litrový hybridní agregát s maximálním výkonem 248 koňských sil. K dispozici je automatická převodovka s plynule měnitelným převodem (4×4). Prostě to nejlepší od Toyoty! Highlander je dostupný pouze s touto jedinou motorizací. To vlastně ničemu nevadí, jelikož hybridní pohon funguje jedním slovem perfektně. Hybridní pohon umožňuje i jízdu čistě na elektřinu. To poznáte rozsvícením zelené ikonky EV v kapličce palubního přístroje. Výkon 182 kilowatt, respektive 248 koňských sil, je adekvátní k celkové mohutnosti a váze vozidla. Pohotovostní hmotnost je 2.015 kilogramů, celková pak 2.745 kg. Přítomnost vícero koní pod kapotou je tak na místě. Pokud budete chtít Highlandera pořádně zapřáhnout, můžete na háku táhnout bržděný přívěs o hmotnosti až dvou tun. Hybridní agregát mě během týdne přesvědčil, že zde má své místo právem. Jeho síla, rychle dostupný výkon a příjemný zátah jsou bezesporu skvělé vlastnosti, které oceníte jak ve městě tak při dlouhé štrece napříč republikou, Evropou či celým světem.
- 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 k AWD‑i aut. převodovka e‑CVT benzín
2. Naměřené hodnoty
Kombinovaná spotřeba se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí od 6,6 do 7,1 litru na sto kilometrů. Během týdenního testu jsem se dostal na výslednou spotřebu rovných sedmi litrů. Skvělá hodnota vezmu-li v potaz obrovskou hmotnost a celkové rozměry. Kdybych se soustředil čistě na úspornou jízdu, věřím, že by se průměrná spotřeba dostala na hodnoty okolo 6,7 litru na sto kilometrů.
- Emise dle výrobce: 149 – 160 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6DG
- Zrychlení 0-100 Km/h: 8,3 s
- Maximální rychlost: 180 km/h
3. Výbava a ceník
Highlander je dostupný hned ve třech výbavových stupních. Základem nabídky je výbava s označením Comfort startující na částce 1.399.000 Kč. Nemusíte se však obávat holé výbavy. K dispozici je téměř vše, co očekáváte od vozu atakující částku 1,5 milionu korun. K dispozici již od základní výbavy mohu zmínit prvky jako vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo, automatická klimatizace třízónová, parabolické přední LED světlomety, 18″ kola z lehkých slitin či dotykový multimediální systém Toyota Touch 2 s osmi palcovým dotykovým displejem. Pokud byste chtěli ještě více výbavy, k dispozici je druhý stupeň nesoucí označení Prestige. Zde si budete muset připravit minimálně 1.550.000 Kč. Oproti základní výbavě se navíc budete moci těšit z elektricky otevíratelného víka zavazadelníku, dále jsou k dispozici pádla řazení na volantu, Bi‑LED přední světlomety, přední mřížka chladiče – černě lakovaná s chromovaným dekorem, střešní ližiny – s chromovaným dekorem a mimo jiné obrovská 20″ kola z lehkých slitin. Vrcholem nabídky je pak výbava Executive za rovných 1.800.000 Kč. Výbava je z mého pohledu kompletní. Nic zde nechybí. Oproti výbavě Prestige přidává k dobru dotykový multimediální systém Toyota Touch 2 s 12,3″ displejem, otevíratelné střešní okno Skyview s elektrickým ovládáním, přední a zadní nárazník se stříbrným dekorem ve spodní části, panoramatický monitor (s ostřikovačem zadní kamery) či vnitřní zpětné zrcátko s digitálním displejem.
- Comfort – od 1.399.000 Kč
- Prestige – od 1.550.000 Kč
- Executive – od 1.800.000 Kč
Na palubě nového Highlanderu jsem se cítil velmi dobře. Interiér vozu je vzdušný a nabízí dostatek prostoru všemi směry. Palubní deska je hodně strukturovaná, použité materiály jsou kvalitní a velmi dobře slícované. Velkou pochvalu zasluhuje příjemný multifunkční volant, který padne do ruky jako ulitý. Středový panel disponuje obrovskou 12,3 palcovou dotykovou obrazovkou, která je dobře čitelná díky vyvýšené pozici. Za volantem se budete v mžiku cítit komfortně. Zásluhu na tom mají elektricky nastavitelná sedadla s výbornou oporou těla i na dlouhé štreky. Výbava vozu je zde opravdu velmi bohatá. Při týdenním testování jsem na palubě nic nepostrádal, naopak vyzkoušet všechny funkce bylo velmi obtížné. Určitě bych uvítal grafiky přívětivější navigační systém a celkově rychlejší odezvu na povely. Zde vidím asi největší slabinu celého interiéru. Ve voze přes jeden a půl milionu korun bych uvítal špičkový infotainment. Z pohledu prostornosti nelze mít k Highlanderu výhrad. Sedm plnohodnotných míst, obrovský zavazadelník a dostatek prostoru ve druhé řadě sedadel potěší každou rodinu.
4. Konkurenti
Toyotu Highlander hledejme v segmentu D-SUV, kde o své místo bojuje s jedním stájovým kolegou (Toyota Land Cruiser) a třemi konkurenčními modely. Od začátku letošního roku se pro nový Highlander rozhodlo již celkem 258 majitelů, to z něj činí třetí nejprodávanější vůz této kategorie. Například v měsíci září se Highlander může pochlubit prvním místem a to s celkově 61 novými registracemi. Matadorem této třídy je Volvo XC90, následuje Volkswagen Touareg a zmíněný Higlander. Čtvrtou příčku obsadila další Toyota a to model Land Cruiser. Na průběžně pátém místě je pak Land Rover Discovery.
- Volvo XC90
- Volkswagen Toureg
- Toyota Highlander
- Toyota Land Crusier
- Land Rover Discovery
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Toyota Highlander
- Svérázný design karoserie (trocha toho amerického ducha)
- Prostorný interiér (dostatek místa všemi směry, sedmimístný interiér)
- Hybridní pohon (skvělá spotřeba, dynamické jízdní vlastnosti)
- Kvalita zpracování (skvělé lícování, kvalitní materiály)
- Pohodlná sedadla (dostatečná opora i na dlouhé cesty)
Mínusy modelu Toyota Highlander
- V nabídce pouze hybridní pohonné ústrojí
- Neintuitivní infotainment (navigace se občas seká, průměrná grafika)
- Dálkový klíček od vozu (vzhledově i zpracováním jako hračka z Kinder vajíčka)