Škoda Kodiaq – Vybroušeno k dokonalosti
Škoda Kodiaq Laurin&Klement
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.697 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.087 mm, Výška včetně ližin: 1.681 mm
Rozvor: 2.791 mm, Světlá výška: 192 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
Modernizovaná Škoda Kodiaq nabízí k výběru hned šest motorizací. Základem je benzínová patnáctistovka 1,5 TSI s maximálním výkonem 110 kilowatt, jenž pracuje ve spojení se šesti stupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. Tentýž agregát je dostupný ve stejné specifikaci s automatickou převodovkou DSG o sedmi rychlostních stupních. Vrcholem nabídky z pohledu zážehových jednotek je dvoulitrové TSI s maximálním výkonem 140 kilowatt. K dispozici je se sedmi stupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol. Základním dieselem je 2,0 TDI o výkonu 110 kilowatt, ten se sice nepojí s pohonem obou náprav je ale k dispozici hned s automatickou převodovkou. Další varianta právě přidává k dobru pohon 4×4. Vrcholnou specifikací vznětových jednotek je pak taktéž 2,0 TDI, naladěné je však na 147 kilowatt. Jedná se tak o nejvýkonnější verzi Kodiaqa, výkon motoru je přenášen skrze automatickou převodovku na kola obou náprav.
- 1,5 TSI 110 kW 6-stup. mech.
- 2,0 TDI 110 kW 7-stup. automat.
- 1,5 TSI 110 kW 7-stup. automat.
- 2,0 TDI 110 kW 7-stup. automat. 4×4
- 2,0 TDI 147 kW 7-stup. automat. 4×4
- 2,0 TSI 140 kW 7-stup. automat. 4×4
2. Naměřené hodnoty
Pod kapotou testovaného Kodiaqa pracuje nejsilnější diesel, konkrétně tedy specifikace 2,0 TDI 147 kilowatt se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. Tento motor lze spojit výhradně s výbavami Style a Laurin&Klement, k základní výbavě Ambition lze zvolit pouze slabší 110 kilowattový agregát. Výkon 147 kilowatt je dle mého názoru pro Kodiaqa potřeba, slabší varianta dvoulitru rozhodně špatně nejede. Pokud však očekáváte celkově dynamičtější jízdní styl, je třeba právě silnější verzi se 147 kilowatty. Součinnost automatické převodovky a rychlost připojení zadní nápravy v případě vyjížďky mimo zpevněný povrch nemusím dlouze komentovat, jedním slovem bezchybné. Potěší celková kultivovanost dieselového dvoulitru. Spotřeba dle výrobce by se měla pohybovat okolo 6,3 litru na sto kilometrů. Tato hodnota se mi za celý týden nepodařila zobrazit v palubním počítači. Výsledná spotřeba okolo 7 litrů však považuji za vskutku dobrý výsledek.
- Emise dle výrobce: 166 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6
- Zrychlení 0-100 Km/h: 7,7 s
- Maximální rychlost: 218 km/h
3. Výbava a ceník
Modernizovaná Škoda Kodiaq je dostupná hned ve třech derivátech. Verze Laurin&Klement je nejvyšším výbavovým stupněm. Základem je Ambition a dále Style. Druhý derivát nese označení Sportline. Jedná se o výbavový stupeň, který za pomoci sportovně laděných doplňků karoserie vozu dodává Kodiaqu sportovnější ambice. Třetím derivátem a zároveň nejdražší verzi Kodiaqa je sportovní provedení RS. Svébytný medvěd je v posledních měsících stále častěji k vidění na českých silnicích. Kombinuje kompletní výbavu s vysoce výkonným benzínovým agregátem. V předešlé generaci byl Kodiaq RS částečně kritizován za spojení s dieselovým agregátem, který má přeci jen ke sportovnějšímu jízdnímu stylu dále. Co vlastně nabízí nejdostupnější verze, tedy výbava Ambition již v základu? Výbava je to vskutku komfortní. Nechybí například kola z lehké slitiny Mitykas 7J x 17″, střešní nosič, LED přední světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, virtuální kokpit mini 8″, automatická 2zónová klimatizace či mimo jiné infotainment Bolero 8. To vše se základní patnáctistovkou získáte za 818.900 Kč. Druhý výbavový stupeň s označením Style startuje na částce 888.900 Kč. Z výbavy se můžete těšit například na kola z lehké slitiny Elbrus 7J x 18, chromované lišty oken, střešní nosič – stříbrný, adaptivní tempomat do 210km/, KESSY – bezklíčové zamykání a startování, vyhřívání předních sedadel a volantu, infotainment Amundsen 8″ s navigací či pádla pro řazení pod volantem (verze s DSG). Vrcholem nabídky z pohledu komfortu je bezesporu verze Laurin&Klement startující na částce od 1.178.900 Kč. Navíc oproti verzi Style se Kodiaq prezentuje například těmito položkami: kola z lehké slitiny Sirius 7J x 19″ (antracitová, leštěná), chromované mřížky masky chladiče, ventilovaná sedadla vpředu, matrix-LED přední světlomety, vyhřívané čelní sklo, adaptivní podvozek DCC s progresivním řízením či sound systém CANTON.
- Ambition – od 818.900 Kč
- Style – od 888.900 Kč
Deriváty základní verze
- Sportline – od 938.900 Kč (Sportline vychází z výbavy Style, přidává sportovní prvky)
- Laurin&Klement – od 1.178.900 Kč (L&K vychází z výbavy Style, přidává komfortní prvky)
- RS – od 1.268.900 Kč (RS vychází z výbavy Sportline, přidává 2,0 TSI 180 kW a sportovní doplňky)
Testovaný Laurin&Klement svojí výbavu dokáže příjemně hýčkat. Na palubě mi během týdne doopravdy nic nescházelo, potěšila mě komfortní sedadla a celkové použití a zpracování materiálů. Oproti předchůdci jsem spokojen i s celkovou funkčností infotainmentu Amundsen, který se občas setkává s pomalými reakcemi. V modernizovaném Kodiaqu vše fungovalo na jedničku.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Škoda.
Aktuální informace a ceník k modelu Škoda Kodiaq
4. Konkurenti
Škoda Kodiaq je jedním ze zásadních zástupců segmentu sportovně užitkových vozů. Konkrétně se řadí do obchodní třídy C-SUV, kde se o svou přízeň uchází celkem 74 modelů. Domácí automobilka Škoda Auto tomuto segmentu jasně dominuje, na stupních vítězů má všechny své SUVéčka. Průběžné první místo počítaje od ledna do konce září náleží nejmenšímu z party, konkrétně modelu Kamiq (8.921 ks). Následuje Karoq s celkem 7.744 registracemi a na třetím místě Kodiaq s úctyhodnými 5.002 registracemi. Součet těchto tří modelů tvoří v segmentu C-SUV tržní podíl rovný 43,37 procenta. Velmi úspěšným zástupcem této třídy je i na čtvrtém místě jihokorejský Hyundai Tuscon (4.269 ks) a na páté příčce již všemi známá Dacia Duster (2.744 ks). Mezi úhlavní konkurenty Kodiaqa řadíme například Volkswagen Tiguan, Hyundai Santa Fe či Mitsubishi Outlander. V případě těchto tří modelů se bavíme o registracích značně nižších. Houževnatý konkurent v podobě Santa Fe od jihokorejské automobilky Hyundai si prozatím připsal pouze 320 registrací. Pokud se u Kodiaqa podíváme na preference u výběru pohonné jednotky, tedy zdali benzín nebo diesel, odpověď je jednoduchá. Statistiky ukazují, že pro benzín se z celkového počtu 5.002 prodaných vozů rozhodlo 1.341 majitelů. Diesel se tak těší podstatně větší oblibě, dvoulitrové TDI tak připisuje 3.661 majitelů.
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Kodiaq Laurin&Klement
- Svébytný design (mohutná příď, reprezentativní vzhled, moderní světlomety)
- Komfortní a prostorný interiér (bohatá výbava, kvalitní materiály, dostatek prostoru)
- Jisté jízdní vlastnosti (komfortní podvozek, dynamický dvoulitr, uživatelsky přívětivé řízení)
- Image verze Laurin&Klement (vizitka úspěšného manažera/podnikatele)
Mínusy modelu Škoda Kodiaq Laurin&Klement
- Nutnost připlácet (za některé prvky je nutné připlácet i zde ve výbavě L&K)
- Vzhled předních světlometů (předchozí design lépe uchopitelný)
- Vzhled palubní desky před spolujezdcem (zrcadlící se plastová přihrádka)