Testy DS Automobiles,  Testy vozů

DS4 – Šperkovnice na kolech

DS Automobiles DS4

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.400 mm, Šířka: 2.061 mm, Výška včetně ližin: 1.490 mm

Rozvor: 2.675 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Novinka francouzské automobilky DS Automobiles přijíždí na český trh s širokou nabídkou pohonných jednotek. Základem nabídky zůstávají konvenční agregáty v podobě benzínového PureTech ve třech výkonnostních variantách a dieselová jednotka BlueHDi. Nechybí však plug-in hybridní technologie s označením E-TENSE, která tvoří pomyslný vrchol nabídky. Základní pohonnou jednotkou je tříválcová  dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 130 koňských sil. Více výkonu nabídne šestnáctistovka. Čtyřválcová jednotka s přímým vstřikováním nabízí výkon 180 koní. Totožná jednotka je pak naladěna ještě o dalších 45 koní více na maximálních 225 koní. Ve všech případech se benzínové agregáty pojí pouze s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Manuál v případě DS4 nenašel své místo ani v dieselu. Zde se zájemce může těšit z maximálního výkonu 130 koní. Jedná se o známou patnáctistovku BlueHDi s turbodmychadlem s variabilní geometrií a přímým vstřikováním. Pro zájemce o částečně elektrifikované DS4 je připraven plug-in hybrid E-TENSE 225. Ten kombinuje zážehovou šestnáctistovku o výkonu 180 koňských sil s elektromotorem dodávající výkon 81 kilowatt (110 koní). Kumulovaný maximální výkon je tak 225 koní, hodnota točivého momentu je pak 360 Nm. Z pohledu kroutícího momentu a výkonu se jedná o nejvýkonnější DS4 v nabídce, které z nuly na sto kilometrů v hodině potřebuje 7,7 vteřiny. E-TENSE nabízí v čistě elektrickém módu dojezd dle metodiky WLTP až 54 kilometrů. Baterii s kapacitou 12,4 kWh dobijete z Wallboxu (7,4 kW) z nuly na sto procent baterie za 1,45 hodiny. Jako tomu je u převodovky, pro všechny motorizace platí, že výkon je přenášen pouze na kola přední nápravy.

  • 1.2 PureTech 130 EAT8
  • 1.6 PureTech 180 EAT8
  • 1.6 PureTech 225 EAT8
  • 1.5 BlueHDi 130 EAT8
  • E-TENSE 225 EAT8

2. Týdenní soužití s vozem

Značka DS Automobiles nepřestává překvapovat. Po zdařilém začlenění dvou modelů DS3 Crossback a většího sourozence DS7 Crossback přijíždí zcela nový model. Ten však nedoplňuje řadu SUV modelů značky, nýbrž vstupuje do segmentu nižší střední třídy jako hatchback. Důležité je však zmínit, že se nejedná o obyčejný hatchback snažící se zaujmout davy potencionálních zákazníků. Tenhle kousek bych se nebál označit přívlastkem luxusní. V dané třídě totiž budete dost těžko hledat podobnou výbavu, zároveň i z pohledu ceny se DS4 velmi jednoduše podívá přes jeden milion korun. Už při prvním kontaktu s vozem je patrná snaha maximální odlišnosti od zbytku konkurenčních modelů. Nutno říci, že po designové stránce se to novince významně daří. Celkový vzhled vozu ale i drobné detaily jasně ukazují, že se jedná o „dražší zboží”. Dynamicky vzhlížející příď zaujme extravagantním denním svícením ale i mohutnou maskou chladiče hrdě nesoucí znak automobilky. Přední FULL LED světlomety DS MATRIX LED VISION vypadají velmi vkusně, potěší i jejich světelná účinnost. Testovaný model s paketem CROSS nabízí velké množství ochranných prvků karoserie, které mají za cíl nejen ochránit karoserii, ale především oslovit zájemce tíhnoucí ke crossoverům. Záď vozu působí velmi futuristicky. Líbí se mi velké množství různých linií. Tenhle kousek rozhodně nenudí a na parkovišti ho jen tak nepřehlédnete.

Po designové stránce se DS4 rozhodně povedla více nežli menší crossover s označením DS3. Působí vyváženěji a přesto dodává majiteli slušnou dávku francouzského šarmu a noblesy. V interiéru se DS4 prezentuje jednoduchými a čistými liniemi. Palubní deska působí honosně, nebál bych se ji přiradit k vozům střední třídy. Zvolené materiály odpovídají cenové relaci vozu, potkáte zde tak kůži, měkčené materiály či kvalitní prošívání. Kombinace bílo-černého interiéru taktéž dodává vozu jistou dávku elegance. Počítat musíte však s celkově stísněnějším prostorem. V kabině rozhodně není místa na rozdávání. Pocitově se na tom podílí i menší prosklení vozu. Výhled šikmo vzad je téměř nulový, a tak máte pocit jakéhosi „utopení”. Na druhou stranu se v DS4 můžete cítit v naprostém bezpečí, velmi dobře vás odděluje od okolního prostředí. Posed za volantem je velmi příjemný a to zásluhou komfortních sedadel s elektronickým nastavením. Pochvalu zasluhuje i nový multimediální navigační systém, který nabízí líbivou grafiku a intuitivní ovládání. Úplně jsem se však nesžil s obrazovkou na středovém tubusu, kterou lze ovládat infotainment. Vypadá to líbivě, funkčnost a přínos je však druhořadý.

  • Emise dle výrobce: 135-136 (g/km)
  • Emisní norma: Euro 6.3
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 10,4 s
  • Maximální rychlost: 210 km/h

Pod kapotou testovaného modelu se ukrývá základní pohonná jednotka 1,2 PureTech s maximálním výkonem 130 koní. Jednotka s kroutícím momentem 230 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu není žádným dravcem. Jako základní jednotka však poslouží obstojně. Pro každodenní provoz potěší kultivovaným projevem se spotřebou lehce přes šest litrů. Potěší především přítomnost povedené osmistupňové automatické převodovky, která stojí za komfortním jízdním projevem. Pokud se v případě DS4 bavíme o „luxusním” hatchbacku, zamrzí horší odhlučnění jednotky a občasné zmatky se systémem start-stop. Z pohledu výkonu bych rozhodně šel alespoň do čtyřválcové šestnáctistovky s výkonem 180 koní. Rozhodně jde o adekvátnější agregát, který přeci jen více koresponduje s cenami okolo jednoho milionu korun. Z pohledu jízdních vlastností mě DS4 potěšila příjemně nastaveným podvozkem schopným vyrovnat se i s horším povrchem. V zatáčkách se karoserie nikterak významně nenaklání a vůz pěkně drží vámi zvolenou stopu. Jízda s DS4 není o žádných velkých emocích. Velmi dobře však poslouží jako komfortní vůz především do městského provozu. V tomto ohledu pak rozhodně nepotěší celkově horší výhled z vozu. K dispozici je naštěstí kamerový systém či hlídaní mrtvého úhlu.



3. Výbava a ceník

Pokud jste nerozhodní a máte nejraději výběr ze dvou možností, bude ceník DS4 vaší noční můrou. K dispozici je celkem osm výbavových stupňů, které se nacházejí v rozpětí od 750.000 Kč až k 1.280.000 Kč. Výběr je tak opravdu široký, zároveň se pohybujeme na hraně nepřehlednosti. Pro zjednodušení celé situace přikládám obrázek prezentující ceny jednotlivých výbav v kombinaci s danou motorizací.

V případě testovaného modelu se bavíme o základní motorizaci 1,2 PureTech 130 ve výbavovém stupni RIVOLI CROSS startující na rovném milionu korun. S příplatky v podobě tlačené šedé kůže Galet s hnědými dekory, bezdrátového nabíjení telefonu, Advanced Traction Control, elektrického víka zavazadelníku a systému DS Active Scan Suspension jsme na částce 1.136.000 Kč. Na základní tříválec je to opravdu vysoká částka. Lepší variantou je porozhlédnout se po čtyřválci 1,6 PureTech 180 ve výbavě Performace Line či Trocadero, jenž se pohybují těsně pod hranicí jednoho milionu korun. Výbava je i tak opravdu na poměry dané třídy bohatá. Vždyť v základním provedení Bastille naleznete již solidní výbavu.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky DS Automobiles.

Aktuální informace a ceník k modelu DS4

4. Konkurenti

Mezi hlavní konkurenty DS4 můžeme zařadit například modely Audi A3, BMW řad 1 a 2. Z dalších modelů pohybujících se ve vyšších cenových relacích nižší střední třídy můžeme zmínit Mini Clubman či Mercedes třídy A. Francouzský hatchback se tak potýká především s konkurencí z řad německých automobilek. Zde DS4 může těžit ze své exkluzivity. Tenhle kousek totiž tak často potkávat nebudete. Od začátku roku se na českém trhu prodalo celkem 31 kusů. S tržním podílem 0,15 procenta bude štěstí na DS4 narazit v běžném provozu. Až čas ukáže, jak zákazníci s miliónovým rozpočtem naloží ve prospěch francouzského elegána. Pozornost si rozhodně zaslouží. Za své peníze dostanete opravdu výbavou napěchovaný vůz. Z pohledu volby pohonné jednotky se celkem 12 zákazníků rozhodlo pro benzínové jednotky, následuje s deseti registracemi plug-in hybrid a osm registrací si připisuje diesel 1,5 BlueHDi.



5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu DS4

  • Extravagantní a futuristický design (Francouzi jednoduše umí zaujmout)
  • Jisté jízdní vlastnosti (schopný podvozek, příjemné ovládání)
  • Pohodlná sedadla s dostatečnou oporou těla
  • Grafika multimediálního navigačního systému a jeho rychlá odezva
  • Nezaměnitelný světelný podpis

Mínusy modelu DS4

  • Vyšší pořizovací cena (základ od 750.000 Kč je sebevědomí)
  • Horší výhled z vozu (šikmo vzad téměř nic nevidíte)
  • Základní tříválec nepotěší hlučností a vibracemi (adekvátní je 1,6 PureTech 180)
  • Umístění ovládání oken
  • Dotyková obrazovka na středovém tubusu (zbytečná snaha o exkluzivitu)

Celkové hodnocení modelu DS4: 94%

6. Fotogalerie

Facebook Comments