MG ZS – Zaujmout umí cenou a prostorem
MG ZS
- Základní informace
- Týdenní soužití s vozem
- Výbava a ceník
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.323 mm, Šířka: 1.526 mm, Výška včetně ližin: 1.653 mm
Rozvor: 2.577 mm, Světlá výška: 165 mm
- Nabídka pohonných jednotek
Nové MG ZS přijíždí na český trh s trojicí pohonných jednotek. Základní pohonnou jednotkou je vznětová patnáctistovka DVVT s maximálním výkonem 78 kilowatt, respektive 160 koňských sil. Dieselová jednotka pracuje ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. Ostatně žádná z konfigurací nenabízí pohon všech kol. Pro zájemce o jednotku spalující benzín je připraven litrový turbodmychadlem přeplňovaný agregát s maximálním výkonem 82 kilowatt (111 koní při 5.200 otáčkách). Zájemce o zážehový agregát TGI má nadále možnost volby mezi pěti stupňovou manuální převodovkou či automatem o šesti rychlostních stupních.
- 1,5 DVVT
- 1,0 TGI
2. Týdenní soužití s vozem
Původem britská, současně čínská automobilka MG zkouší prorazit na českém trhu s trojicí modelů. Základem nabídky je model s označením ZS, následuje větší SUV označené písmeny HS. Vrcholem nabídky je EHS, tedy plug-in hybridní verze modelu HS. Mé první seznámení se značkou MG probíhá díky modelu ZS. Nejlevnější model automobilky dává možnost nahlédnout, jak dokázali inženýři vůz vyrobit se značně omezeným rozpočtem. Mezi hlavní páky MG na české zákazníky řadím jednoznačně cenu, která tak trochu leze do zelí například již svébytné značce Dacia. Cenově dostupných nových vozů není nikdy dost, nejeden zákazník tak ocení možnost volby z širšího portfolia.
Po designové stránce je ZS velmi pohledný městský crossover. Líbí se mi jednoduché a čisté linie, přední část vozu vypadá velmi elegantně. Mezi hlavní designové prvky lze zařadit rozměrnou mřížku chladiče, líbivě tvarované přední Bi-LED světlomety či originální světelný podpis zadních světlometů. V případě barvy karoserie je testovaný vůz vyveden v metalické barvě Hoxton Orange. Zajímavostí je fakt, že všechny barvy v nabídce včetně těch metalických jsou bez příplatku. Stejně tak jako například u Dacie Duster byste netipovali cenu okolo půl milionu korun. MG ZS se prezentuje svébytným designem, který dokáže oslovit široké spektrum zákazníků.
Jestliže mé první dojmy jsou vesměs pozitivní, první zklamání přichází po usednutí do interiéru a bohužel postupně přibývají další drobnosti, které zbytečně sráží ZS celkové hodnocení. Začněme tedy postupně, palubní deska vypadá na pohled velmi vkusně. Líbí se mi její jednoduchost a z toho plynoucí přehlednost a dobrá ergonomie. Vše vypadá v interiéru na pohled dobře, jenže po usednutí, dotknutí se, zmáčknutí, se pocitově vracím o dekádu zpět. Sedadla nabízejí podprůměrnou oporu těla, konzistence materiálu je vlastně jedním slovem nepohodlná. Jestliže se ve voze nejvíce dotýkáme volantu, čekal bych lepší zpracování věnce volantu. Na oko dobrý na omak nepříjemný. Takto můžeme pokračovat i například v oblasti multimediálního navigačního systému s 10,1″ dotykovou obrazovkou. Grafika vypadá v pořádku. Rychlost ovládání však již pokulhává, stejně tak jako naprosto žalostné rozlišení zadní parkovací kamery. Tyto drobnosti však prostupují do každodenního užívání vozu, a tak buď si na ně zvyknete nebo vás to bude vytáčet každý den. Je to škoda a zároveň prostor pro zlepšení, protože jinak je interiér příjemně vzdušný. Sedí se hodně vysoko, z vozu je hezký výhled všemi směry a na zadní sedadla si můžou s přehledem sednout i dospělý cestující. Zavazadlový prostor pak nabízí velmi slušných 448 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na maximálních 1.375 litrů. Základní objem bohatě vystačí i pro čtyřčlennou rodinu.
Pod kapotou testovaného MG ZS našel své místo litrový tříválec o objemu jednoho litru s maximálním výkonem 111 koňských sil při 5.200 otáčkách za minutu. Hodnota točivého momentu pak dosahuje na 160 Nm v rozmezí od 1.800 – 4.700 otáček za minutu. Zážehový agregát pracuje ve spojení s pěti stupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. Výkon 111 koní je pro každodenní užívání naprosto dostačující. Jednotka se musí každopádně více vytáčet do vyšších otáček, jinak je jízdní projev velmi ospalý. Pro poklidné řidiče je však jako stavěný. Na druhou stranu pak dokáže oslovit průměrnou spotřebou okolo 6,7 litru na sto kilometrů. Součinnost s manuální převodovkou je bez větších výhrad. Snad jen samotné zpracování řadící páky je opět známkou nižší cenové relace vozu, stejně tak nepřesné řazení. Občas najít třetí rychlostní stupeň vyžaduje pevné nervy a dostatečný trénink. Během týdne mě tak spíše potěšilo chování podvozku v městském provozu. Schopnost filtrovat nerovnosti dávají ZS kladné body, na druhé straně je však nutné počítat s relativně většími náklony karoserie. Při dynamičtějším jízdním stylu se karoserie naklání a řidiči tak bere pocit maximální kontroly nad vozem. K MG ZS se z pohledu jízdních vlastností musí nahlížet jako na vůz vhodný pro starší rozvážné řidiče či mladé rodiny s dětmi. V takovém případě se MG prezentuje pohodlným podvozkem, příjemnou spotřebou a bezpochyby cenou a zárukou na sedm let.
3. Výbava a ceník
MG ZS startuje na částce 444.940 Kč, to je přibližně o 30.000 Kč více nežli model rumunské automobilky Dacia, všem známý Duster. Základním rozdílem je fakt, že za obdobné peníze získáte u MG o mnoho více komfortní výbavy. Na druhou stranu, jak bylo výše zmíněno, ne vše funguje a pracuje tak, jak na první pohled vypadá. V případě Dusteru se dá lépe specifikovat tvrzení, že si na nic nehraje. Každopádně ZS si od základní výbavy Essential připravila pro zájemce například Bi-LED světlomety, tempomat, digitální klimatizaci, zadní parkovací senzory, audiosystém s 10,1″ obrazovkou či 17″ disky kol z lehkých slitin. Testovaná verze Elegance přidává například 360° panoramatickou parkovací kameru, panoramatické střešní okno, systém bezklíčového ovládání či startování tlačítek Start/Stop. To vše s cenou lehce nad hranicí půl milionu korun. Z pohledu výbavy se tak jedná téměř o bezkonkurenční nabídku na trhu.
Aktuální ceník nového MG ZS naleznete na oficiálních stránkách MG Česká republika.
MG ZS EV (2024)
4. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu MG ZS
- Pohledný a svébytný design
- Vyšší posez, dobrý výhled všemi směry
- Široká nabídka komfortní výbavy s cenou okolo půl milionu korun
- Prostorný interiér a zavazadelník
Mínusy modelu MG ZS
- Průměrné dílenské zpracování
- Nekomfortní sedadla (bez opory, krátký sedák, malý rozsah nastavení)
- Průměrné jízdní vlastnosti