Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota Corolla TS ve fotogalerii – Kombík na jedničku

Toyota Corolla jako symbol spolehlivosti i nadále těží ze své historie ale i současně drží krok s aktuálními trendy. Přesto je Corolla i nadále především poctivé auto, high-tech vymoženosti jdou stranou, zde se kouká na kvalitu, funkčnost a přívětivost pro každodenní používání. Praktičtější provedení TS nabízí větší zavazadelník, ve druhé řadě sedadel je však místa poskromnu. Corolla TS v provedení GR Sport je ideálem pro řidiče hledající dynamické kombi s dostatečnými užitečnými vlastnostmi.

Základní informace

  • Délka: 4 650 mm
  • Šířka: 1 790 mm
  • Výška: 1 435 mm
  • Rozvor: 2 700 mm
  • Objem motoru: 2 000 ccm
  • Palivo: Benzín
  • Výkon: 144 kW
  • Převodovka: e-CTV
  • Cena testované verze: od 921.900 Kč
  • Konkurenti: Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Opel Astra

Toyota Corolla TS ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Toyota Corolla TS ve fotogalerii

Corolla Touring Sports ve verzi GR Sport nabízí sportovně-elegantní design.
Sportovní styl je přesto i nadále funkční a vysoce praktické kombi.
Na silnici si Corollu, díky originálnímu LED dennímu svícení, s ničím nespletete.
Přední projektorové Bi-LED světlomety potěší svojí účinností. Významně se podílejí na bezpečném provozu za snížených světelných podmínek.
V jednoduchosti je krása, design verze TS je aktuální nyní, ale bude bavit i za mnoho dalších let.
Záď vozu je po designové stránce elegantní a nadčasová. Rozměrné zadní světlomety skvěle zapadají do celkové siluety vozu.
Již od základní výbavy LED zadní světlomety.
Nad verzí GR SPORT v ceníku nalezneme vrchol nabídky v podobě verze Executive.
17" kola z lehké slitiny v designuGR SPORT, pneumatiky 225/45 R17.
Plaketka GR SPORT nesmí chybět ani na pátých dveřích.
Základní provedení Corolly TS startuje na částce 717.900 Kč. Výbava GR SPORTS se vyšplhala na 892.900 Kč. Vrchol nabídky v podobě výbavy Executive pořídíte za 944.900 Kč.
Na délku měří kombík 4.650 milimetrů, rozvor dosahuje hodnoty rovných 2,7 metru.
Na šířku naměříme 1.790 milimetrů. Na výšku pak pouze 1.435 mm i díky tomu vypadá silueta vozu sportovně.
Za rok 2023 se na českém trhu s novými vozy prodalo 3.910 kusů modelu Corolla. Celkové 12 místo v prodejích je skvělá vizitka.
Podvozek potěší svojí stabilitou a jistotou i při dynamičtějším jízdním stylu. Jeho největší předností je komfort na okresních cestách a dálnici.
Z pohledu jízdních vlastností nelze nic zásadního vytknout. Ovladatelnost na výbornou, odezva od kol dostačující, pocit spojení s vozem funguje.
Kdo hledá rodinné kombi se špetkou sportovnosti, měl by Toyotu Corollu TS GR zařadit do užšího výběru.
Pod kapotou pracuje benzínový hybridní agregát páté generace. Dvoulitrová jednotka nabízí výkon 152 koní. Hybridní pohon pak pomůže až na maximálních 196 koní.
Základem nabídky je benzínová osmnáctistovka, taktéž jako hybrid. V obou případech je výkon přenášen na kola přední nápravy skrze automatickou e-CVT převodovku.
Průměrná spotřeba se v testu pohybovala okolo 5 litrů na sto kilometrů. K výsledné spotřebě pomáhá možnost jízdy čistě na elektřinu. Typicky při pomalé jízdě v městském provozu.
V interiéru verze GR SPORT nalezneme mimo jiné velmi povedená sedadla. Potěší skvělou oporou těla i pohodlím na dlouhé cesty.
Textilní čalounění v kombinacise syntetickou kůží v černé barvě vypadá velmi vkusně.
Volant v designu GR SPORT skvěle padne do ruky, šířka věnce ideální, zpracování bez chybičky.
Koncepce palubní desky potěší přehledností a celkově uklizeným dojmem. Snad jen samostatně stojící displej multimediálního systému může působit rušivě.
Přední část vozu je příjemně vzdušná, velké prosklené plochy dodávají pocit volnosti.
Řidičova zóna napsaná dle učebnice "základy dokonalé ergonomie." Usednete a hned víte, kde co najdete. Vše po ruce a bez zbytečného odklánění zraku z vozovky.
Kvalita, s kterou je tento vůz vyroben, pocítíte z každého detailu. Prostor na nedokonalosti byl úspěšně eliminován.
Ovládání klimatizace na samostatném panelu je balzám pro duši. Žádné hledání na obrazovce, jednoduše a poslepu.
Virtuální kokpit nenabízí mnoho zobrazení, potěší čitelností.
Výtku mám ke grafice navigačního systému, mnozí konkurenti i levnější umí hezčí grafiku.
Celkově bych uvítal lepší multimediální systém, věřím, že časem dorazí.
Ovládání je intuitivní a velmi rychle si na něj zvyknete.
Volič automatické převodovky e-CVT potěší kvalitním zpracováním.
Na tlačítku pro bezklíčové startování nesmí chybět logo GR SPORT
Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rozhodně bych pro pětičlennou rodinu uvítal více místa.
Pro čtveřici cestujících je místa dostatek, snad jen prostor nad hlavou dokáže potrápit i cestující s výškou pod 180 centimetrů.
Sedadla druhé řady lze sklopit do roviny a navýšit tak maximální objem až na 1.591 litrů.
V základním uspořádání nabízí zavazadelník objem 581 litrů.
Potěší rovná ložná plocha a nízká nakládací hrana. Prostě schopné kombi nejen na chatu či dovolenou.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Toyota Corolla TS

  • Dynamická silueta verze TS
  • Atraktivní vzhled
  • Kvalitní zpracování interiéru
  • Příjemný pocit z řízení, komfortní podvozek
  • Dynamický dvoulitr, přesné řízení s příjemnou odezvou

Mínusy modelu Toyota Corolla TS

  • Méně prostoru ve druhé řadě sedadel
  •  e-CVT převodovka by mohla být kultivovanější
  • Vyšší ceny v případě náhradních dílů a servisu

Celkové hodnocení modelu Corolla TS: 97%

Facebook Comments