Testy Volkswagen,  Testy vozů

VW Amarok ve fotogalerii – od základu pracant

Pick-up Amarok z dílny Volkswagenu přijíždí v nové generaci. Kompletně přepracovaný model ctí užitkové vlastnosti předchůdce, přidává k dobru více komfortu a výbavy pro každodenní využití. Paleta pohonných jednotek startuje na čtyřválcovém dvoulitru, oblíbená V6 však i nadále zůstává v nabídce. Amarok tak dokáže být na jedné straně čistokrevný pracant na stavbě či lese, zároveň lifestylovým drsňákem do městského provozu. Nám se naštěstí do testu dostala ryze pracovní specifikace bez zbytečných serepetiček.

Základní informace

  • Délka: 5 362 mm
  • Šířka: 1 917 mm
  • Výška: 1 884 mm
  • Rozvor: 3 270 mm
  • Objem motoru: 2 000 ccm
  • Palivo: Diesel
  • Výkon: 151 kW
  • Převodovka: 6 manuální převodovka
  • Cena testované verze: od 921.900 Kč
  • Konkurenti: Ford Ranger, Toyota Hilux

Volkswagen Amarok ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Volkswagen Amarok ve fotogalerii

Volkswagen Amarok přijíždí ve zcela nové generaci. Oblíbený pick-up je ještě více uzpůsoben pro každodenní užívání, přesto si zachoval obrovské užitné vlastnosti.
S moderní tváří, přesto od základu užitkové vozidlo s obrovským spektrem využití. Ať už v lese či na stavbě, všude budí respekt.
Amarok se na českých silnicích musí vypořádávat se silnou konkurencí v podobě Fordu Ranger a Hiluxu od Toyoty.
Novinka vstoupila na trhu v létě minulého roku a to s cenou od 911.482 Kč bez DPH. Vrcholné specifikace se umí vyšplhat až k částce okolo 1,5 milionu korun.
Nový Amarok oproti předchůdci narost na délku o 9,6 centimetru. Zvětšil se i rozvor a to o slušných 17,3 centimetru.
Od druhého stupně jsou k dispozici LED světlomety. Vrcholná provedení pak nabízejí LED světlomety IQ. LIGHT LED matrix.
V základní výbavě Amarok najdeme ocelové šestnáctky. Druhý stupeň Life nabízí sedmnácti palcové disky kol z lehkých slitin. (pneumatiky 255/70 R17)
Příď vozu působí mohutně, na šířku má Amarok 1.917 milimetrů.
Jednoduchý a účelný design. V cenově dostupnějších verzích se vzhled vozu obejde bez zbytečných serepetiček. Amarok, tak vypadá připraven ihned vyrazit do akce.
Nápis přes celou šíři vozidla podtrhuje majestátný postoj.
Pohon všech kol 4Motion je k dispozici ve dvou variantách v závislosti na dané motorizaci. Zde najdeme pokročilejší systém pohonu všech kol.
O světelný podpis na zádi se starají klasické žárovky. Ve vyšších výbavách nesmí chybět přesvědčivější LEDkový podpis.
Příprava na tažné zařízení a plnohodnotná rezerva. Hmotnost brzděného přívěsu (při stoup. max. 12%) činí 3.200 kg.
Průchodnost terénem je zajištěna kvalitními hodnotami na papíře. Světlá výška až 273 milimetrů, krátký převis vpředu 865 mm a zadní převis 1.215 milimetrů.
Brodivost nového Amaroku vzrostla z 500 mm na skvělých 800 milimetrů.
Design vozu lze doplnit řadou příplatkových položek. Od rámů, střešních ližin až po nástavby na korbu.
Amarok je připraven zvládat i ten nejtěžší terén. Je potřeba mít na paměti, že s obyčejným vzorkem na pneumatikách můžete mít problém i na promáčené polní cestě.
Nejen Krkonošský národní park může být jedním z revírů, kde Amarok bude odvádět svoji práci.
Pod kapotou testovaného vozu je pouze čtyřválcová jednotka TDI o maximálním výkonu 151 kilowatt. Základem je totožný agregát avšak s nižším výkonem 125 kilowatt.
Vrcholné provedení s V6 disponuje třílitrovým turbo dieselem o výkonu 177 kW. K dispozici je s deseti stupňovou automatickou převodovkou.
Podvozek je primárně určen do těžkých podmínek, dimenzován tak, aby mohl být maximálně zatížen. Přesto je jízda ve městě překvapivě komfortní.
Za pochvalu stojí i rozměrná zpětná zrcátka. Výhled z vozu je na jedničku.
Světlá výška přes 25 centimetrů se projeví i při nastupování. Menší postavy se musí hodně vyhoupnout, aby překonaly vysoký práh.
Při uzavřené korbě je délka ložné plochy 1.624 milimetrů. Užitečná hmotnost je solidních 1,19 tuny.
Výška bočních stěn činí 529 mm.
Korba je zhotovena z lehce umyvatelného materiálu.
Nechybí kotevní oka pro zajištění převáženého nákladu.
Mezi podběhy kol je dostatečná šíře pro naložení jedné euro palety. Šířka ložné plochy činí 1.277 mm.
Základní pohonnou jednotkou Amaroku je dvoulitrový diesele TDI s výkonem 125 kilowatt a šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol je standardem pro všechny konfigurace.
Pod kapotou testovaného vozu je taktéž čtyřválcový turbodiesel o objemu dvou litrů. Nicméně je naladěn na výkon 151 kilowatt. Pracuje v součinnosti s manuální převodovkou, na přání lze dodat s deseti stupňovým automatem.
Vrcholem nabídky je šestiválcové, třílitrové TDI s maximálním výkonem 177 kilowatt. K dispozici s automatickou deseti stupňovou převodovkou.
Výkon 151 kilowatt je pro běžné užívání naprosto dostačující. Potěší příjemný zátah od nízkých otáček a síla při jízdě v terénu.
Sedadla jsou v našem případě nastavitelná manuálně. Ideální pozici za volantem naleznete v mžiku.
Nová koncepce palubní desky s vertikálně umístěným displejem působí na užitkový pick-up svěže.
Palubní deska je mohutná a dobře zpracovaná. Nikde nic nepovrzává, lícování plastů je na vysoké úrovni.
Řidičova zóna je přehledná a z pohledu ergonomie nelze mít žádných výhrad.
Středová konzole je velmi robustná. Řadící páka je dobře zpracovaná, potěší přesné a krátké dráhy v kulise.
V interiéru moc tlačítek nenajdete.
10,1" dotykový displej moc funkcí nenabízí. Ve vyšších výbavách je k dispozici navigační systém ale i větší úhlopříčka displeje.
Bytelné madlo pomůže při vystupování z vozu.
Interiér je v přední části vzdušný a prostorný. Palubní deska je přehledná a dobře umyvatelná. Moc měkčených plastů zde nenajdete.
Největším hříchem interiéru je ovládání klimatizace na dotykové obrazovce.
Na levé straně pod volantem našlo své místo další hnízdečko klasických tlačítek.
Loketní opěrka nabízí prostor pro řidiče i spolujezdce.
Šikovná, uzavíratelná schránka na drobnosti.
Odkládací prostor najdete i ve vrchní části palubky.
Osmi palcový digitální kokpit nabízí dobrou čitelnost údajů. Vyšší výbavy opět nabízejí větší úhlopříčku.
Pokročilejší systém 4Motion poznáte podle možnosti volby mezi čtveřicí režimů.
Šestistupňový manuál funguje bez výhrad.
« z 2 »

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Volkswagen Amarok

  • Moderní design
  • Možnost volby mezi pracantem i vyšperkovaným kouskem
  • Moderní interiér s bohatou výbavou a možností dovybavení
  • Terénní schopnosti, brodivost až 800 mm, pokročilý systém 4Motion
  • Výkonný dvoulitr se čtyřmi válci bohatě postačí

Mínusy modelu Volkswagen Amarok

  • Ovládání klimatizace skrze dotykovou obrazovku
  • Látkové čalounění sedadel nevypadá moc bytelně
  • Méně prostoru ve druhé řadě sedadel v oblasti kolen

Celkové hodnocení modelu VW Amarok: 98%

Facebook Comments