Test Nissan Micra IG-T
Vítám Vás u dalšího testu stránek autazive.cz. Dnes se podrobně podíváme na pátou generaci vozu Nissan Micra. Od první generace nám Micra podstatně narostla, a tak v současném provedení již spadá do „Bé“ segmentu. Oproti předchůdci se mění téměř vše, větší rozměry, nové motory a radikální změna designu. Nově je také Micra vyráběna v Evropě, konkrétně na téže lince jako alianční Renault Clio. Pojďme se společně podívat, čím chce nová Micra oslovit v konkurenci nabitém segmentu malých vozů.
Design
Design nové Micri nemá nic společného s předešlou generací. Designéři japonské automobilky se vydali opačným směrem než doposud, a tak místo dámské kabelky vedle nás stojí šmrncovní sportovkyně. Předním partiím vozu dominují rozměrné světlomety a chromové véčko, jenž poukazuje na příslušnost k rodině Nissan. V našem případě je vůz vybaven pouze halogenovými žárovky, přesto je účinnost dostačující. Boční partie nejvíce prozrazují nárůst rozměrů nové Micri. Celková délka je bez jednoho milimetru přesně čtyři metry. Z profilu zaujme linie táhnoucí se přes celou karoserii, pohledné šestnácti-palcové disky kol z lehké slitiny či zúžení zadního okna až k černému zadnímu sloupku. Na zádi hrají prim členité světlomety, které jsou umístěny v samotných rozích karoserie. Umístění světlometů do rohů ale i fakt, že Micra má na výšku jen 1.455 milimetrů a na šířku bez zpětných zrcátek slušných 1.743 milimetrů, je vůz velmi rozkročený. Karoserii pak oživuje řada sportovních prvků v čele s malým lízátkem na předním nárazníku a střešním spoilerem.
Interiér
Od malého vozu očekávám hravý a originální interiér a přesně takový Micra nabízí. Palubní deska osloví jednoduchostí a přehledností. Většina plastů je měkčených s příjemnou povrchovou úpravou, líbivá je kombinace barevných odstínů. Díky Nissan design studio si můžete interiér barevně sladit dle vašich preferencí, to samé platí o exteriéru. Řidičova zóna je z ergonomického hlediska dokonalá. V kombinaci s pohodlnými sedadly a nastavitelným volantem ve dvou směrech si komfortní pozici za volantem najde každý. K sedadlům mám však jednu výtku, a to úzké opěradlo, díky kterému mě občas tlačilo boční vedení do zad. Naopak multifunkční kůží obšitý volant padne do ruky jako ulitý, navíc i velmi dobře vypadá. Chválím i čitelné analogové budíky přístrojového štítu a velmi dobrý výhled z vozidla, díky umístění zrcátek na bok karoserie. Zato výhled šikmo vzad je minimální díky širokému zadnímu sloupku. Tento problém však řeší multimediální navigační systém Nissan Connect se sedmi palcovou dotykovou obrazovkou. Který mimo navigaci, rádio, konektivitu s chytrým zařízením nabízí i panoramatický kamerový systém. K multimediálnímu zařízení mám však celkově horší hodnocení, jelikož Micra mi sedí k mladým řidičům, očekával bych přívětivější zařízení s lepším grafickým zpracováním a rychlejší odezvou. K výbavě vozu můžu ještě dodat například automatickou klimatizaci, tempomat a úchvatný audiosystém BOSE Personal, který i díky reproduktoru v hlavové opěrce řidiče umocňuje komfortní atmosféru. Nad bezpečností pak bdí řada aktivních a pasivních bezpečnostních systému s šesticí airbagů již od základní výbavy. Některé detaily mi v interiéru moc neseděly, jako například osvětlení, které svítí a vypadá jako lampa na nádraží. Co se týče odkládacích prostorů, zde Micra nabízí překvapivě slušné množství různých schovek. Před spolujezdcem nalezneme odkládací prostor, bohužel však bez osvětlení. Do výplní dveří se zase naopak s přehledem umístí 1,5 litrová lahev. Mezi sedadly pak své místo našly hned tři držáky nápojů. Na zadních sedadlech to s prostorem není žádná hitparáda, za sebe si dokážu sednout nicméně prostoru pro kolena je poskromnu. Místa na nárty a hlavu je o něco více, pro dlouhány to ale na delší cesty nebude. Pro maminku s dítětem bude prostoru tak akorát, na krajní sedadla pak není problém uchytit dětské autosedačky díky úchytům Isofix.
Zavazadelník
Od Micri asi málokdo očekává schopnost pojmout nezměrné množství zavazadel, Micra pro své majitele nabízí skromných 300 litrů. Po sklopení sedadel do auta dostanete i rozměrnější náklad. Pod ložnou plochou se nachází rezerva a dostatek místa pro další výbavu.
Jízda
Micra v páté generaci nabízí trojici agregátů, dvě maloobjemové benzínové jednotky a naftovou patnáctistovku dCi. Výkonové spektrum je v rozmezí od 52 do 66 kilowat, respektive 70 kilowat s funkcí overboost. V našem případě pohání Micru tříválcová turbo benzínová jednotka IG-T s výkonem 66 kilowat a s maximálním točivým momentem 140 newtenmetrů. Motorizace si dokáže s Microu, jenž váží trochu přes jednu tunu, s klidem pohrát. Nečekejte však všudypřítomnou chuť zrychlovat, jednotka spíše tíhne k plynulé jízdě a tam se i ve výsledku Micra daleko lépe cítí. Důkazem je i zrychlení na stovku, které Micře trvá téměř čtrnáct vteřin. Plynulá jízda bez spěchu je ta pravá, Micra vás pak odmění velmi příjemným jízdním projevem. Pravdou sice je, že v zatáčkách na nerovnostech je podvozek celkem nejistý, nicméně kvalitnější okresky a městské silnice jsou pro podvozek hračka. Jednotka pracuje ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou, která z prve neosloví přímo hladkým chodem, ale není to nic zásadního. Každopádně mě překvapuje absence volby automatické převodovky, jenž by mi k tomuto vozu naprosto seděla. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,4 litru benzínu, my jsme v testu naměřili průměrnou spotřebu okolo pěti a půl litru. Do vzduchu pak Micra vypustí 99 gramů oxidu uhličitého na kilometr, plní tak emisní normu EURO 6b.
Verdikt
Během testování mi Micra čím dál tím více dokazovala, že je opravdu parťákem pro každé dobrodružství. Micra má své chybky jako například zpracování některých detailů, stísněný prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel či ne moc přívětivý multimediální systém. Naopak vám bude dělat radost svým originálním a líbivým designem, komfortním a vybaveným interiérem a v neposlední řadě úspornou jednotkou.
Parametry Micri IG-T, její srovnání s konkurencí a aktuální ceník s možností výhodné poptávky nového vozu u dealerů najdete na portálu Autohled.cz.