Modernizovaný bestseller mladoboleslavské automobilky přijíždí s lehkou změnou vizáže a drobnými retušemi v interiéru. Podstata zůstává stejná, Octavia je i nadále jedním z nejuniverzálnějších vozů na světě. Oblíbenost tohoto pro škodovku stěžejního modelu ční v praktičnosti, spolehlivosti a šířce nabídky, ze které si vybere každý. Ať už jde o základní specifikace, jenž tvoří nedílnou součást firemních flotil tak o vybavené kousky, jenž uspokojí i náročnější řidiče. Zachována zůstává verze liftback i praktičtější kombi, nechybí ani sportovní verze RS s nádechem sportovního charakteru. Ve všech případech se Octavia odvděčí bezkonkurenčním vnitřním prostorem pro pětičlennou posádku, bezedným zavazadelníkem a spolehlivou paletou pohonných jednotek. Rozdíly ve vnímání Octavie mohou být tak dost zásadní. Kdo jezdí oholenou verzí asi jen tak nebude věřit, že ve výbavě okolo jednoho milionu korun se z Octavie stává ve své podstatě auto o třídu výše. Právě specifikace okolo jednoho milionu korun mě po celý týden nahlodávala zdali vybavenou Octavii či základní specifikaci Superba.
Základní informace
Délka: 4 698 mm
Šířka: 2 003 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 468 mm
Rozvor: 2 686 mm
Objem motoru: 2,0 TDI
Palivo: Diesel
Výkon: 110 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 889.900 Kč
Škoda Octavia Combi ve fotogalerii
Modernizace nejprodávanějšího modelu proběhla na výbornou. Drobné změny na designu dodávají Octavii svěžest pro následující roky.
Na zádi jsou změny opravdu kosmetické. Nová je grafika TOP Led světlometů, která nově rozděluje světelný podpis do čtveřice segmentů.
Přepracovaný přední nárazník Octavii sluší. Sportovně laděná verze RS disponuje ještě více dravějším členěním nárazníku.
Nově tvarované Matrix-LED přední světlomety se prezentují originálním světelným podpisem a výbornou účinností. Bohužel jsou standardem až od čtvrtého stupně výbavy (Exclusive selection).
Na délku má Octavia bez dvou milimetrů přesně 4,7 metru. Rozvor činí 2.699 mm, což zaručuje dostatek prostoru i pro cestující ve druhé řadě sedadel.
Záď vozu nově tvoří přepracovaný zadní nárazník a již zmíněná retuš grafiky zadních TOP Led světlometů s animovanými ukazateli směru.
Nový světelný podpis se tak sjednocuje s modely Kamiq, Scala a nově také u modelu Superb. V případě Octavie se mi nová grafika líbí nejvíce.
Pozornému oku neunikne již přepracovaný nápis na pátých dveří.
Cena nové Octavie Combi startuje na částce od 609.900 Kč. V základu můžete počítat s benzínovou patnáctistovkou o výkonu 85 kilowatt, manuální šestistupňovou převodovkou a v zásadě bohatou výbavou včetně řady bezpečnostních prvků.
Mezi velká pozitiva Octavie se řadí podvozek. Především pakliže si připlatíte 25.000 Kč za adaptivní podvozek DCC. Jízda je až překvapivě komfortní, nebál bych se přímé konfrontace s větším modelem Superb. V režimu Comfort je jízda příjemně poddajná, a tak dopřává posádce opravdový komfort na dlouhých cestách.
Byť řízení Octavie není o žádných emocích či výrazné zpětné vazbě od kol, pocit z řízení je příjemný. Chování vozu je předvídatelné a z celkového jízdního projevu je patrná orientace na komfort a bezpečnost.
Vysoká míra bezpečnosti je pro Octavii prim. K dispozici je řada pasivních a aktivních prvků bezpečnostní výbavy. Pokud aktivní prvky zasahující do řízení nejsou po chuti, lze je jednoduše přes volant deaktivovat.
Pod kapotou velmi oblíbený dvoulitrový turbo diesel s výkonem 110 kilowatt. Kultivovaná jednotka je v našem případě spjata se sedmi stupňovou automatickou převodovkou DSG. Souhra dieselového agregátu s automatickou převodovkou a pohonem přední nápravy je na jedničku. Výsledkem je kultivovaný chod, adekvátní výkon a spotřeba pod pět litrů na sto kilometrů.
Výkon 110 kilowatt bude při plném obsazení tak akorát. Při dlouhých trasách je motor velmi úsporný. Není problém se pohybovat na spotřebě okolo 4,5 litru a to nemusíte jet vyloženě na spotřebu.
Interiér modernizované Octavie doznal drobných retuší. Nově se můžete těšit z přepracovaného virtuálního kokpitu a samostatně stojícího infotainmentu o velikosti třinácti palců. Opět až od verze Exclusive Selection.
Palubní deska je velmi kvalitně zpracovaná, vybrané materiály jsou prvotřídní a stejně tak jejich zpracování.
Ergonomická sedadla jsou rozhodně dobrou investicí, pokud budete za volantem trávit hodně času. Nabízejí příjemné boční vedení, pohodlnou výplň a možnost prodloužení délky sedáku.
Přední část vozu je vzdušná a přehledná, to vše přispívá k celkově uvolněné atmosféře na palubě.
Z vozu je výborný výhled všemi směry. Řidičova zóna je z pohledu ergonomie na jedničku.
Dvouramenný volant potažený kůži skvěle padne do ruky.
Deseti palcový virtuální kokpit nabízí řadu zobrazení. Je přehledný a dobře čitelný.
Nová třinácti palcová obrazovka infotainmentu nabízí přepracovanou grafiku, rychlejší a intuitivnější ovládání nežli u předchozího systému.
Volič automatické převodovky zůstává u Octavie na středové konzole. Superb a Kodiaq mají volič již přesunutý na páčku pod volantem.
Ovládání důležitých prvků najdete přehledně na středové liště.
Na zadních místech je dostatek prostoru i pro trojici dospělých. Všemi směry je místa na rozdávání, nejvíce limitující je prostor v oblasti ramen.
Paket pro spaní ocení snad každý.
Panoramatické okno dodává interiéru na vzdušnosti, příplatek činí 30.000 Kč.
Sedadla lze samozřejmě sklopit a umožnit tak převoz dlouhých či rozměrných předmětů.
Základní objem činí 640 litrů. Konkurence se hledá horko těžko. Nechybí dvojitá podlaha a řada simply clever řešení.
Sklopit zadní sedadla lze přímo ze zavazadelníku. Jedním dotykem pak vyklopíte tažné zařízení.
Na dovolenou jako stvořená.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Octavia Combi
Univerzálnost modelu (Liftback, Combi, verze RS)
Praktičnost interiéru, velkorysý vnitřní prostor pro celou posádku
Obrovský zavazadelník
Kultivovaný diesel se spotřebou do pěti litrů
Příjemné jízdní vlastnosti, skvěle fungující podvozek (DCC)
Pohodlná sedadla na dlouhé cesty
Mínusy modelu Škoda Octavia Combi
Za komfort se připlácí
Absence pohonu všech kol
Při plném obsazení bude výkon 110 kW tak akorát, ocenil bych i výkonnější diesel
Celkové hodnocení modelu Octavia Combi: 99%
Škoda Octavia Liftback
Liftback pořídíte oproti combi ve srovnatelné konfiguraci o rovných 40.000 Kč levněji. Nabídka pohonných jednotek a výbav zůstává identická.
Karoserie liftbacku dodává na sportovně-elegantním vzhledu. Tento typ karoserie dozajista ocení každý příznivec sportovně laděné verze RS.
Nová tvář Octavii sluší, tedy na rovinu až od verzí s Matrix-LED přední světlomety. Tento prvek výbavy je v standardu až od verze Exclusive Selection.
Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru jsou bez nutnosti příplatku dostupná o jeden stupeň výbavy dříve.
Nová grafika zadních světel Octavii sluší, líbí se mi více nežli na novém Superbu.
Jízda s liftbackem se v ničem zásadním neliší od verze Combi. Veškeré klady má tak totožné s praktičtějším derivátem karoserie.
Pod kapotou stejně jako u combi kompletní nabídka pohonných jednotek. Dvoulitrový diesel potěší kultivovaností a výslednou spotřebou okolo pěti litrů na sto kilometrů.