Citroën C4 – Osobitý vzhled
Citroën C4
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie a video
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.360 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.800 mm, Výška včetně ližin: 1.525 mm
Rozvor: 2.670 mm, Světlá výška: 156 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
Nový Citroën C4 vstupuje na český trh s kompletní nabídkou pohonných jednotek. K dispozici jsou jak zážehové jednotky, tak i dieselová patnáctistovka. V nabídce figuruje i horká novinka v podobě čistě elektrické specifikace. Základním agregátem i nadále zůstává již známá dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 100 koňských sil. Tato jednotka je pak dále dostupná ve výkonu 131 koní. Vrcholem je 156 koňských sil spjatých s osmistupňovou automatickou převodovkou. V případě základní pohonné jednotky se bavíme o součinnosti s šestistupňovou manuální převodovkou. Dvanáctistovka naladěná na 131 koňských sil je pak dostupná jak s automatickou převodovkou, tak manuálem. U dieselu je k dispozici patnáctistovka BlueHDi ve dvou verzích. Slabší nabízí výkon roven 110 koním ve spojení s manuální převodovkou. Silnější specifikace pak přidává k dobru dalších 21 koní a osmistupňový automat. Novinkou v nabídce modelu C4 je přítomnost čistě elektrické verze. Elektromotor o výkonu 100 kW, respektive 136 koní s kapacitou baterie 50 kWh umožňuje řidiči dojezd až 350 kilometrů s nulovými emisemi. Z pohledu dobíjení lze baterie s užitečnou kapacitou 45 kWh dobít na 80% stejnosměrným proudem (DC) za přibližně 30 minut. Z 11 kWh Wallboxu se dobíjení protáhne na 5h. Z domácí jednofázové zásuvky se baterie dobije za 31h.
- 1.2 PureTech 100 S&S MAN6
- 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
- 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
- 1.2 PureTech 155 S&S EAT8
- 1.5 BlueHDi 110 S&S MAN6
- 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
- Elektromotor 100 kW / 136 k
2. Naměřené hodnoty
Pod kapotou testované C4 se nachází dieselová jednotka 1,5 BlueHDi s maximálním výkonem 131 koňských sil. Výkon motoru je přenášen skrze osmistupňovou automatickou převodovku na kola pouze přední nápravy. Pohon všech kol není u C4 k dispozici. Potěší však povedený osmistupňový automat, který posouvá úroveň komfortu na vyšší úroveň. Patnáctistovka s maximálním točivým momentem 300 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu dokáže s C4 příjemně cvičit. Potěší celková kultivovanost hnacího ústrojí a velmi komfortně naladěný podvozek. Výrobcem udávaná spotřebě dieselu je v průměru 4,6 litru na sto kilometrů. Do vzduchu pak vypustí 120 g CO2. Během týdenního testu se průměrná spotřeba zastavila na hodnotě 5,1 litru. Pod hranici pěti litrů však nebude problém zavítat, především při delších trasách po okresních cestách.
- Emise dle výrobce: 120 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6.3
- Zrychlení 0-100 Km/h: 9,5 s
- Maximální rychlost: 206 km/h
3. Výbava a ceník
Nový Citroën C4 sází na široké spektrum výbavových stupňů. K dispozici je hned šest úrovní. Svoji ideální sestavu si tak najde opravdu každý. Testovaný vůz je vyveden v druhé nejvyšší možné výbavě s označením SHINE. Nad touto výbavou již nalezneme pouze SHINE PACK, který nabízí téměř kompletní výbavu bez nutnosti příplatkových položek. Podstatné je, že již od základní výbavy s označením LIVE je k dispozici bohatá bezpečnostní výbava, manuální klimatizace, denní LED světlomety či tempomat s omezovačem rychlosti. Druhý stupeň LIVE PACK přidává k dobru mimo jiné 10” dotykový barevný displej s ovládáním hlavních funkcí vozidla či Pack Look – kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě Černá Obsidien, kliky dveří v barvě Černá Obsidien a spodní část zadního nárazníku v černé matné barvě.
- LIVE – od 399.000 Kč
- LIVE PACK – od 414.000 Kč
- FEEL – od 464.000 Kč
- FEEL PACK – od 539.000 Kč
- SHINE – od 584.000 Kč
- SHINE PACK – 684.000 Kč
Testovaný vůz ve specifikaci 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 SHINE pořídíte od 674.000 Kč. Pokud bychom přičetli některé prvky příplatkové výbavy, nutno podoktnout, že se jedná například o střešní okno či exkluzivní čalounění. Není problém zavítat na částku atakující 800.000 Kč. Zlatou střední cestou je při zachování pohonné jednotky výbavový stupeň FEEL PACK, kde se cena pohybuje okolo 630.000 Kč. V této výbavě máte k dispozici vše co potřebujete ke každodennímu ježdění. Exteriér vozu vypadá s doplňky velmi dobře. Musím uznat, že naživo to nové C4 dost sluší. Mně osobně se nejvíce líbí zpracování zadní části vozu. Přední partie jsou na můj vkus možná až moc extravagantní. Po designové stránce a komfortu na palubě vozu řadím C4 mezi jednu z nejzajímavějších novinek letošního roku.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník českého zastoupení značky Citroen.
Aktuální informace a ceník k modelu Citroen C4
4. Konkurenti
Novinka v podání francouzského Citroënu se řadí do kategorie sportovně užitkových vozů (SUV). Konkrétně jej nalezneme v segmentu SUV-C, kde o svou přízeň bojuje s celkem 72 konkurenty. V nabitém poli konkurenčních vozů se C4 od ledna do konce července prezentuje celkem 366 prodanými kusy. To stačí na celkové 24. místo a tržní podíl 0,90 %v pořadí nejprodávanějších vozů daného segmentu. Ve stejném časovém úseku se Citroenu podařilo oslovit celkem 27 zákazníků hledající čistě elektrický vůz. Novinka, jak již bylo zmíněno, přijíždí i jako elektromobil. Jedná se pouze o zlomek zákazníků, každá registrace se však počítá. Nová C4 je pro mě jedno z nejzajímavějších aut letošního roku. Postupně se začíná, byť v malém množství, objevovat na českých silnicích, kde dokáže nabídnou solidní schopnosti podvozku. Níže naleznete nejúspěšnější modely segmentu SUV-C.
- Škoda Kamiq
- Škoda Karoq
- Škoda Kodiaq
- Hyundai Tuscon
- Dacia Duster
- Volkswagen Tiguan
- Toyota RAV4
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Citroën C4
- Osobitý a originální vzhled (sportovně-elegantní silueta)
- Příjemné jízdní vlastnosti (intuitivní ovládání, skvělý podvozek)
- Komfortní interiér (sedadla, bohatá výbava)
- Zachování dieselové jednotky (dobrá spotřeba, kultivovaný chod)
Mínusy modelu Citroën C4
- Široký práh dveří (horší přístup k sedadlům)
- Průměrný zavazadelník (vysoká hrana zavazadelníku, průměrný objem)
- Vyšší ceny v případě vybaveného vozu (adekvátní cena spíše do 500.000 Kč)
- Náklony karoserie (komfortní podvozek občas ztrácí stabilitu)