Testy Dacia,  Testy vozů

Dacia Duster ve fotogalerii – Loučení s oblíbeným dříčem

Dacia Duster je fenomén. Od svého představení až po současnost je rumunské SUV žádaným zbožím napříč evropskými trhy. Zákazníky si získal svým vzhledem schopného off-roadu, jednoduchým a účelným interiérem, spolehlivými motory a v neposlední řadě skvělými jízdními vlastnostmi v terénu. Nová generace posouvá Dustera v mnohém dále, nicméně sympatická tvář skromného pracanta je tak trochu pryč. Novinka se snaží doběhnout konkurenci lifestylových SUVéček do města. Proto současný Duster je z mého pohledu ten na vždy nejlepší, prostě jednoduché auto!

Základní informace

  • Délka: 4 341 mm
  • Šířka: 1 804 mm
  • Výška: 1 693 mm
  • Rozvor: 2 673 mm
  • Objem motoru: 1332 ccm
  • Palivo: Benzín
  • Výkon: 110 kW
  • Převodovka: 6 manuální převodovka
  • Cena testované verze: od 595.600 Kč

Dacia Duster ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Dacia Duster ve fotogalerii

Dacia Duster je ukázka toho, že lidé stále hledají jednoduchá a účelná vozidla.
Duster se loučí v nejlepší formě. Ve výbavě Extreme vypadá jako horká novinka.
V jednoduchosti je krása, design baví i po letech provozu. Drobná modernizace přinesla nové logo, pozměněnou grafiku LED světel.
Záď vozu se postupem času vylepšila. Nově na pátých dveřích našel své místo nápis, namísto loga.
LEDkové přední světlomety nabízejí dostatečnou účinnost.
Odvážné logo dodalo Dacii novou krev do žil.
LED technologie i v případě zadních světlometů s jednoduchým světelným podpisem.
Dacia Duster současné generace lze stále objednat, ceny startují na částce od 410.500 korun.
Výbava Extreme s motorizací TCe 150 a pohonem 4x4 startuje na částce 595.600 korun.
Praktické střešní ližiny.
Zajímavá barevná kombinace zelené barvy Cedre s drobnými doplňky karoserie.
Barevná kombinace dodává vozu drive.
Světlá výška 214 mm umožňuje vyrazit i do velmi drsných podmínek.
Mimo zpevněné cesty je Duster nezastavitelný. Čím horší cesta, tím lépe se za volantem cítíte.
Na dálnici a při vyšších rychlostech již tak sebejistý není. Svým jízdním projevem je stavěn pro klidné řidiče.
Kompaktní rozměry umožňují obratné řízení i v městském provozu. Podvozek si dokáže překvapivě poradit i s většími výmoly na okreskách.
Pod kapotou benzínový agregát TCe o objemu 1,3 litru a maximálním výkonem 150 koní. K dispozici je pohon všech kol.
K dispozici jsou i poslední kusy s dieselovou patnáctistovkou BlueDci. V nové generaci již diesel neobjednáme.
Velmi dobře vyhlížející sedadla potěší komfortním posezem. Boční vedení je však stále podprůměrné.
Design sedadel ušel pořádný kus cesty při srovnání s původními, jsou velmi zdařilá.
Palubní deska potěší jednoduchostí a velmi dobrou ergonomií.
Koncepce palubní desky se zabudovanou obrazovkou multimediálního systému se mi zamlouvá daleko více nežli se samostatně stojícím displejem.
Plasty jsou tvrdé, zpracování některých detailů by potřebovalo větší péči, přesto mě interiér baví.
Barevné dekory výbavy Extreme nalezneme i v interiéru.
MediaNav potěší velmi jednoduchou obsluhou a rychlou odezvou na pokyny.
Otočné ovladače automatické převodovky jsou nadčasové a především bezpečnější na ovládání, nežli ťukání na obrazovku v případě konkurence.
Volič pohonu všech kol má své místo mezi sedadly.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Na rozdávání rozhodně není.
Zavazadelník Dusteru nabízí 376 - 411 litrů v závislosti na pohonu všech kol či pouze přední nápravy.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Dacia Duster

  • Originální a svébytný design již od první generace
  • Jednoduchý a účelný interiér
  • Skvělé schopnosti pro jízdu i v náročném terénu
  • Cenově jedno z nejdostupnějších SUV na trhu
  • Poslední možnost koupě Dustera s dieselem

Mínusy modelu Dacia Duster

  • Průměrný prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel
  • Občas horší zpracování detailů v interiéru
  • Minimální odezva od kol, pocit zřízení bez emocí

Celkové hodnocení modelu Dacia Duster: 97%

Facebook Comments