DS3 Crossback 1,2 PureTech – La Premiere
Vznik samostatné automobilky DS Automobiles je na dnešní poměry automobilového průmyslu vcelku odvážný tah. První model s označením DS7 Crossback na našem trhu díru do světa neudělal, o to více však budete překvapeni, kolik těchto extravagantních vozů potkáte v rodné Francii. Inu, vlastenectví hraje velkou roli nejen v případě českých zákazníků. S příchodem druhého modelu s obdobně prostým názvem DS3 Crossback se může zdát, že strategie „vše vsadit na SUV“ se vyplácí. První setkání s modelem DS3 v odvážné zlaté metalíze mám v živé paměti. Celkově odvážný design a originální interiér se jednoduše vryjí do paměti.
Z pohledu designu se DS3 Crossback již nebudu tak detailně věnovat. Pokud vás zajímají podrobnější informace, můžete si je přečíst v předešlém článku, kde mimo jiné naleznete i kompletní fotogalerii.
Zatímco v předešlém testu se DS3 chlubila opravdu nepřehlédnutelnou zlatou metalízou Imperial Gold, tentokrát mě barva karoserie potěšila daleko více. Metalická černá barva Perla Nera, v kombinaci se střechou v temné červené barvě Diamond Red, vypadá tajuplně. Co do výběru barev si vybere bezesporu každý. Velkou parádu dělají i osmnáctipalcové disky kol z lehké slitiny 18” SHANGHAI, taktéž v černé barvě. Karoserie verze La Premiere je ozdobena řadou drobných dekorací, např. plaketkou na kapotě motoru, odznakem na boku karoserie či kosočtvercovým dekorem na vnějších zpětných zrcátkách. Oproti dříve testované DS3 se mi moc zamlouvají poctivé koncovky výfuku na obou stranách. Tímto poznávacím prvkem velmi jednoduše zjistíte, že vůz pohání nejvýkonnější zážehová jednotka. Slabší dvanáctistovka nabízí taktéž dvojici koncovek, nicméně jsou menší a pouze na jedné straně. Celkový design nového DS3 Crossback jednoznačně řadím mezi typy originální a extravagantní. Svým vzhledem tak necílí na masy, ale spíše na naše lepší polovičky s přesně definovaným vkusem. Rozhodně se tak nedá čekat kdovíjaký prodejní trhák, nicméně v dnešní době není jednoduché zaujmout. Modelu DS3 se to daří s přehledem.
Interiér testovaného vozu se nese v podobném duchu. Žádné konvenční tvary či sterilní pocit z interiéru zde nehledejte. Vše vytváří pocit prémiového a především odlišného vozu. Moc se mi líbí barevné sladění interiéru s exteriérem vozu. Barevné provedení sedadel a palubní desky se příjemně doplňuje s barvou střechy. Kdo má rád barevné a především logické spojení barev, bude velmi potěšen. Chválím i celkové zpracování interiéru, který je na velmi vysoké úrovni. Chválit ale nebudu koncepci středového panelu. I po týdnu některé funkce musíte na nepřehledně uspořádaném panelu dlouze hledat. Je určitě dobře, že zde byla zachována tlačítka pro rychlejší zapnutí daných funkcí, každopádně provedení už tak šikovné není. Vyvýšená obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 10,3″ palce vypadá velmi dobře. Po spuštění ale zamrzí fakt, že většina funkcí je následně zobrazována v menším rámečku a po okrajích je stále viditelné nastavení klimatizace. Funkčnost a grafické zpracování multimediálního navigačního systému je krom titěrných tlačítek navigačního systému bezchybná. Jelikož sedím v nejvyšším provedení, výbava vozu je téměř kompletní a především velmi komfortní. Tomu odpovídá i velmi odvážná cena. Konkrétní kousek startuje na částce 880.000 Kč, s příplatky se pak dostáváme na konečných 936.000 Kč. V ceně vozu je již obsažena záruka na 5 let/60 000 km a taktéž servisní smlouva FreeDrive ve stejném časovém rozsahu (ta obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a případné výměny opotřebovaných dílů, jako jsou brzdové destičky či stírátka). Výsledná částka je bezesporu hodně nadsazena danému segmentu. Pokud však hledáte styl a originalitu, rozhodně zařaďte tento zajímavý kousek do svého výběru.
Celkové zhodnocení interiéru jsme probrali v předešlém článku (odkaz viz výše). Přesuňme se tedy rovnou k další odlišnosti, která se skrývá pod kapotou. Tento týden mi totiž dělal společnost nejvýkonnější zážehový agregát 1,2 PureTech s maximálním výkonem 155 koňských sil při 5.500 otáčkách za minutu. Tříválcová jednotka nabízí velmi příjemné svezení. Byť se jedná o nejvýkonnější jednotku, rozhodně by dynamika mohla být ještě o kousek lepší. V některých pasážích mi přijde projev jednotky mírně udušený. Každopádně pro městský provoz, pro nějž byl vůz primárně stvořen, je výbornou volbou. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou je řízení velmi komfortní. Převodovka pracuje přesně podle mých představ – snad jen mírné vibrace při rozjezdech by mohly být méně citelné. Podvozek DS3 Crossback je nastaven, řekněme, univerzálně. Což je trochu škoda. Ano, je komfortní i na horších komunikacích, ale zároveň není tak tuhý, aby s ním byla trocha zábavy. Je to něco na půli cesty, rozhodně bych raději uvítal zaměření spíše na komfort a celkově měkčí nastavení. Pokud se zaměřím na celkový jízdní projev, zamrzí gumovější řízení bez větší zpětné vazby od vozovky. Pokud v zatáčce prudčeji vezmete za volant, máte pocit nestability a nejistoty. Většinu času však strávíte v městském provozu, kde naopak oceníte vyšší posez a celkově příjemný výhled z vozu. Tedy pouze vpřed, výhled vzad a šikmo vzad je trochu komplikovanější. Asistent sledování mrtvého úhlu a parkovací kameru tak určitě oceníte. Sžití s DS3 Crossback je z pohledu muže trochu komplikovanější. Věřím však, že pro mnoho žen je (a bude) DS3 žhavým kandidátem při výběru nového a zcela originálního vozu.