DSkem napříč Českem: E-tense? Jasná volba!
Za volantem luxusního SUV francouzské automobilky DS s modelovým označením DS7 Crossback jsem již strávil opravdu mnoho času. Projel jsem se všemi variantami, tedy klasickou zážehovou šestnáctistovkou PureTech, dvoulitrovým dieselem a v neposlední řadě s plug-in hybridní verzí E-Tense. Závěrečná čtrnácti denní výpůjčka jen potvrdila, co jsem po celou dobu psal v průběžných testech. DS7 Crossback jednoduše není pro každého, tohle auto si Vás musí získat na první pohled, pak je soužití opravdu příjemné.
Již více jak rok, toto avantgardní SUV brázdí české silnici. Ano potkat ho je opravdu složité, každopádně své kupce má. Od začátku roku se na českém trhu prodalo celkem 31 vozů. Právě i nevšednost tohoto vozu z něj stále dělá novinku. Svým odvážným vzhledem se špetkou francouzské šarmantnosti se DS7 stává na silnici jednoznačně středem pozornosti. Především pokud si vyberete krásnou zlatavou metalickou barvu, která výsledný efekt posouvá ještě o kapánek výše. I když už DS7 mám prolezlou skrz na skrz, stále mě baví. Světelná show na přivítanou se mi stále neokoukala, jednoduše „ptákovina”, která dokáže vykouzlit úsměv. Každý testovaný vůz ve mně ponechá pár charakteristických vlastností. U DS7 je to rozhodně komfort, ticho a relaxace. Opravdu interiér je neskutečně pohodlný, je to jako již několik let obnošené tenisky, které nechcete vyměnit. Skvělá sedadla s masážními funkcemi, prvotřídní odhlučnění a kvalitní a příjemné materiály kam oko dohlédne. Během čtrnácti denních výpůjček se u některých vozů setkáváte po čase s funkcemi a řešeními, které už se vám nezdají tak dobré jako při prvotním seznámením. Dlouze jsem hledal chybku, která by na mě při dlouhodobějším užívání vypadla, kde nic tu nic, snad jen občasný trhavý chod infotainmentu. Zde je rozhodně prostor pro zlepšení, obdobný systém totiž pracuje i v levnějších modelech aliance PSA. Vlastně ještě jedno zlepšení by zde mohlo být. Je to výška otevírání pátých dveří, která je opravdu tristní. Vyšší postavy zde budou často zkoušet tuhost výplně víka.
Benzín, diesel či plug-in hybrid? Překvapivě jednoznačný vítěz! Postupná elektrifikace všech automobilek často přináší těžší rozhodování pro koncového zákazníka. Volbu mezi dieselem, benzínem postupně doplňují hybridní pohony. V případě DS7 je řeč o spojení benzínové jednotky 1,6 PureTech a dvou elektromotorů, tedy plug-in hybrid s kombinovaným výkonem rovným 300 koňských sil.
Specifikace DS7 E-Tense
Když bych měl porovnat všechny nabízené varianty, rozhodně nejméně mě oslovil projev dvoulitrového vznětového agregátu. Především kvůli překvapivě nekultivovanému projevu s citelnými vibracemi prostupujícími až do interiéru. Benzínová šestnáctistovka PureTech je velmi zajímavou variantou, především díky příjemné dynamice. Vrcholem nabídky je však jednoznačně E-Tense, kombinace benzínové jednotky a elektromotorů dodává vozu úplně jiný rozměr. Při čistě elektrické jízdě vás potěší opravdový klid na palubě, na druhou stranu výkon 300 koňských sil dokáže i s tak korpulentním SUV pěkně ladně zacvičit. Zároveň dokáže řidiče motivovat k celkově „zelenějšímu” jízdnímu stylu, který přináší úsporu nejen ovzduší, ale dodává blažený pocit z čisté jízdy.
Jízdní projev je v první řadě komfortní, potěší schopný podvozek s možností nastavení jízdních stylů. Nejvíce času tak budete trávit v režimu komfort, případně sport. Zde potěší příjemná zpětná vazba od vozovky, která dodává pocit jistoty a bezpečí. Potěší i řada asistenčních systémů v čele s asistentem aktivního udržení v jízdním pruhu. Pozitivní zprávou je fakt, že asistent dokáže doopravdy držet vůz ve středu jízdního pruhu, a tak se neodrážíte od jedné čáry k druhé jako tomu je u cenově dostupnějších modelů. V noci přijde vhod noční vidění, které dokáže s dostatečným předstihem upozornit na chodce či zvěř. Naopak sledování pozornosti řidiče za pomocí senzorů před kapličkou virtuálního kokpitu občas nepříjemně vyrušuje, tedy alespoň mě. Při jízdě za horších světelných podmínkách přijde vhod opravdu vynikající účinnost hlavních světlometů s funkcí natáčení do zatáček a automatickým přepínání dálkových světlometů.
DS7 je pro mě opravdu povedeným vozem, který je nevšední, okouzlující. Přesně tak na okolí působí. Pokud vás zvenku ohromí, vevnitř si vás získá ještě více, pak už jste se jednoduše zakoukali a odmítat se bude horko těžko. Tohle auto je magnet. Budete ten 32 kupující, koho si přitáhne a už nepustí? Věřím, že ano.