Testy Citroën,  Testy Peugeot,  Testy vozů

Francouzští bratři v novém – Berlingo a Rifter opět v plné síle

V době, kdy se automobilový svět zbláznil natolik, že i rodinná MPVéčka Berlingo a Rifter poháněl pouze čistě elektrický motor, bylo jasné, jaký osud potká prodejní statistiky oblíbených modelů. S dojezdem někde okolo 350 kilometrů to byl s odpuštěním výsměch všem potencionálním zájemcům o velkoprostorový vůz za rozumnou cenu. Po několik generací byly oba modely žádané s dieselovými jednotkami, které nabídly kultivovaný chod a příjemně nízkou spotřebu okolo šesti litrů. Na jednu nádrž nebyl problém urazit 800-900 kilometrů. Prodejnost, nebo spíše totální fiasko elektrických verzí na sebe nenechala dlouho čekat. Naštěstí se můžeme radovat. Legendární pracanti jsou zpět v možná nejlepší formě. Ano, v plné síle s dieselovými a benzínovými agregáty, jenž si zákazníci přejí.

Základní informace Citroën Berlingo

  • Délka: 4 403 mm, 4 753 mm verze XL
  • Šířka: 2 107 mm (se zpětnými zrcátky)
  • Výška: 1 807 mm, 1 818 mm verze XL
  • Rozvor: 2 785 mm, 2 975 mm verze XL
  • Objem motoru: 1,5 BleuHDi
  • Palivo: Diesel
  • Výkon: 96 kW
  • Převodovka: Automatická převodovka EAT 8°
  • Cena testované verze: od 730.000 Kč

Citroën Berlingo ve fotogalerii

Základní informace Peugeot Rifter Long

  • Délka: 4 405 mm, 4 755 mm verze Long
  • Šířka: 2 107 mm (se zpětnými zrcátky)
  • Výška: 1 818 mm, 1 837 mm verze Long
  • Rozvor: 2 785 mm, 2 975 mm verze Long
  • Objem motoru: 1,5 BleuHDi
  • Palivo: Diesel
  • Výkon: 96 kW
  • Převodovka: Automatická převodovka EAT 8°
  • Cena testované verze: od 870.000 Kč

Peugeot Rifter ve fotogalerii

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelů Berlingo a Rifter

  • Návrat ke spalovacím motorům a povedený vzhled exteriérů
  • Zachování dvou délek karoserie a sedmimístného provedení
  • Variabilní interiér s obrovským zavazadelníkem
  • Kultivovaný diesel se spotřebou okolo šesti litrů
  • Komfortní podvozek i na horší vozovky

Mínusy modelů Berlingo a Rifter

  • V interiéru se najdou místa s horším dílenským zpracováním
  • Méně místa pro pravé koleno řidiče
  • Sedadla s minimální oporou těla

Celkové hodnocení modelů Berlingo a Rifter: 97%

Facebook Comments