Hyundai Bayon – Své místo si rozhodně najde!
Hyundai Bayon
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie a video
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.180 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.775 mm, Výška včetně ližin: 1.490 mm
Rozvor: 2.580 mm, Světlá výška: 165 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
Novinka přijíždí na trh s trojicí agregátů. Základem je čtyřválcová dvanáctistovka MPI s maximálním výkonem 62 kilowatt, respektive 84 koní. Tato jednotka je spjata výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Svým výkonem rozhodně nikoho neoslní, nicméně s nižšími servisními náklady a provozem se spotřebou okolo 5,5 litru na sto kilometrů si své zájemce bezesporu najde. Kdo chce více koní pod kapotou, musí jít do přeplňované tříválcové jednotky o objemu jednoho litru. Motorizace 1,0 T-GDI nabízí výkon 73,6 kilowatt (100 koní) a to v rozmezí od 4.500 do 6.000 otáček za minutu. K dispozici je jak šestistupňová manuální převodovka, tak i dvouspojková automatická převodovka DCT s možností manuálního režimu. Vrcholem nabídky Bayonu je Mild-hybridní technologie kombinující, zmíněný, litrový, zážehový agregát (120 koní) s kompaktním lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 0,46 kWh a hybridní startér/generátor s výkonem až 10 kW. V praxi Mild-hybridní technologie pomáhá v městském provozu se startem, akcelerací a jízdou konstantní rychlostí. Samozřejmostí je rekuperace, která při brždění získává energii zpět, kterou opět využijete při dalším rozjezdu. Přínosem by pak mimo jiné mělo být snížení průměrné spotřeby. Oproti konvenční jednotce nevyužívající Mild-hybridní technologii je však úspora pouze okolo 0,2 litru na sto kilometrů.
- 1,2 MPI 62 kW
- 1,0 T-GDI 73,6 kW
- 1,0 T-GDI Mild-hybrid 88,3 kW
2. Naměřené hodnoty
Mé první seznámení s Bayonem proběhlo za přítomnosti Mild-hybridního hnacího ústrojí. Na úvod tak rovnou vrchol nabídky jak z pohledu motorizace, tak i výbavového stupně. Nový Bayon svým zaměřením cílí na mladé lidi, chce být cool, moderní a odlišný. Realita je však často jiná, a tak v reálném provozu za volantem malých SUV a crossoverů vidíme ve velkém počtu spíše řidiče, jenž na zadních sedadlech vozí svá vnoučata na výlety. Vždyť právě crossover nabízí pohodlné nastupování a vystupování, vyšší posez za volantem, dobrý výhled z vozu a kompaktní rozměry. V mých očích se tak hned od prvního setkání Bayon vykresloval jako ideální vůz právě pro aktivní prarodiče. V takovém to případě bych však z pohledu motorizace volil méně inovativní přístup a rovnou bych se rozhodoval mezi dvanáctistovkou a přeplňovaným litrem. Mild-hybridní technologie funguje dobře. V městském provozu je užitečná, reálné přínosy však spíše minimální. Pokud budu uvažovat v rovině nákupu malého crossoveru právě starší generací, investice do Mild-hybridu převyšuje hranici 100.000 Kč oproti konvenčním jednotkám v základní výbavě. Po týdenním testování mě Bayon přesvědčil o tom, že jeho atraktivita neroste s vyšší pořizovací cenou, nýbrž naopak. Ideální volbou tak pro mnohé bude jednotka 1,0 T-GDI s dostačujícím výkonem rovných 100 koní s manuální šestistupňovou převodovkou.
1,0 T-GDI Mild-hybrid 88,3 kW (120 koní) DCT
- Emise dle výrobce: 118-124 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6d
- Zrychlení 0-100 Km/h: 10,4 s
- Maximální rychlost: 185 km/h
Jízda s novým Bayonem se vám nikterak významně nezaryje do paměti. V jízdním projevu budete horko těžko hledat náznak emocí. Přesto je mé hodnocení vskutku pozitivní. Začneme velmi příjemně nastaveným posilovačem řízení, který dopomáhá jednoduché manipulaci v městském provozu. Pokračovat mohu příjemně nastaveným podvozkem, který sice nenabízí kdovíjakou agilnost a tuhost. Potěší však schopností filtrace širokého spektra nerovností. V městském provozu se cítí jako ryba ve vodě, a tak za volantem nového Bayonu budete rádi cestovat. Výhled z vozu vpřed je v rámci crossoverů průměrný. Horší je však výhled šikmo vzad, kde zaclání mohutný „C” sloupek. O bezpečí posádky se stará celá plejáda asistenčních systémů, která je dostupná již od základní výbavy. Z asistenčních systémů tak mohu zmínit například: Antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD + brzdový asistent BA, elektronický stabilizační systém VSM, funkce varovných světel při nouzovém brzdění, systém automatického nouzového volání eCall, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, systém sledování únavy řidiče DAW vč. upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA či autonomní nouzové brzdění FCA. V nárazových testech EURO NCAP získal Bayon čtyřhvězdičkové hodnocení.
3. Výbava a ceník
Jihokorejský crossover vstupuje na trh ve třech výbavových stupních. Základní výbava Comfort se základní dvanáctistovkou pořídíte za akčních 359.990 Kč. V této výbavě se můžete těšit například na LED denní světla, halogenové přední světlomety, střešní ližiny, manuální klimatizaci či tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost ISLA. Druhý stupeň s označením Smart startuje na částce od 419.990 Kč. Navíc získáte 16″ kola z lehké slitiny, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, boční blikače integrované ve zpětných zrcátkách, elektricky ovládaná zadní okna, zadní parkovací senzory + zadní parkovací kameru a v neposlední řadě Bi-LED přední světlomety a statické přisvěcování do zatáčky. Vrcholem nabídky je výbava Style startující na částce 479.990 Kč. Výbava v tomto případě je již vskutku bohatá. Vychází z výbavy Smart a k dobru přidává chromovou lištu bočních oken, vyhřívání předních sedadel a volantu, elektricky sklopná vnější zrcátka, inteligentní klíč a startování tlačítkem, automatické stěrače (dešťový senzor), automatickou klimatizaci či navigaci s 10,25″ dotykovým displejem, DAB, MP3, USB, funkcí Android Auto a Apple CarPlay, Live Services, 6 reproduktorů (2 přední + 2 zadní + 2 výškové), zadní konektor USB. Testovaný vůz se může pochlubit právě nejvyšším výbavovým stupněm. Na palubě vozu mi tak nic nescházelo. Výbava je bohatá, zpracování na dobré úrovni a multimédia jdou s dobou. Po celý týden jsem si na soužití s Bayonem nemohl stěžovat. Snad mi jen vadily utopené bezpečností pásy, zacvaknout pás na poprvé je v zimní bundě celkem oříšek.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Hyundai.
Aktuální informace a ceník k modelu Hyunda Bayon
4. Konkurenti
Nový Bayon je typickým zástupcem segmentu B-SUV. Ve stejné třídě operuje i sourozenec s modelovým označením Kona. Za loňský rok se pro malý crossover Bayon rozhodlo celkem 787 zákazníků. To postačilo hned v prvním roce na konečné desáté místo. Za leden letošního roku se na českém trhu prodalo dalších 48 kusů. O své pole působnosti se pere s řadou silných konkurentů v čele se Seatem Arona, Peugeotem 2008 a Crosslandem X od německého Opelu. Lépe se daří i modelu Kona, který si za leden připsal solidních 118 nových registrací. To znamená průběžné čtvrté místo v daném segmentu.
Průběžné statistiky prodejů leden 2022
- Opel Crossland X
- Seat Arona
- Toyota Yaris Cross
- Hyundai Kona
- Peugeot 2008
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Hyundai Bayon
- Prostorný interiér (příjemně vzdušný interiér, prostor ve druhé řadě sedadel, zavazadelník)
- Kvalitní zpracování (dobré slícování plastů, kvalitní materiály)
- Zajímavá cenová nabídka (kolem 400.000 Kč slušná výbava)
- Schopný podvozek (v městském provozu obstojí)
Mínusy modelu Hyundai Bayon
- Těžce uchopitelný design (vzhledem rozděluje)
- Průměrné jízdní vlastnosti (minimální zpětná vazba, náklony karoserie)
- Cena Mild-hybridu (cena atakuje půl milionu)