Hyundai i30 Combi – Podobných aut už mnoho není
Hyundai i30 Combi 1,5i CVVT
Trh s novými vozy zažívá v posledních letech turbulentní období. Od vzestupu segmentu SUV, počínající elektrifikaci až po razantní zdražování nových vozů. Najít nový kousek, který není SUVéčko, má spolehlivý spalovací motor, odveze celou rodinu a z ceníku nedostanete zástavu srdce, je celkem fuška. Přesto se vyplatí hledat nebo rovnou zavítat do autosalonu pro Hyundai i30 Combi.
Základní informace
- Délka: 4 585 mm
- Šířka: 1 795 mm
- Výška včetně ližin:1 475 mm
- Rozvor: 2 650 mm
- Světlá výška: 140 mm
- Palivo: Benzin
- Výkon: 80,9 kW
- Převodovka: 6stupňová manuální převodovka
Hyundai i30 je stálicí české automobilové scény, navíc patří k nejprodávanějšímu vozu ve svém segmentu. Nižší střední třídu minulý rok ovládl zcela s přehledem a to i před zástupcem domácí automobilky Škoda Auto modelem Scala. Tržní podíl i30 dosáhl úctyhodných 27,77 procenta. Celkem se za minulý rok prodalo 8.236 kusů nošovického bestselleru. V aktuálním roce se však situace změnila a na post nejprodávanějšího vozu se z druhého místa propracovala Scala. Přesto si Hyundai i30 v letošním roce připsal již skvělých 2.555 registrací (od 1.1. do 30.4.). Usednout za volant i30 jsem měl možnost již nesčetněkrát včetně ostré verze N, která je jedním slovem fantastická. Test oblíbené verze kombi naleznete v přiloženém odkaze.
O tom, že i30 nabízí dostatek prostoru pro rodinu, kvalitní interiér, spolehlivé pohonné jednotky, již není zapotřebí psát. Prodeje mluví za vše. S postupem času dává koupě i30 čím dál tím větší smysl. Modernizace se povedla a v nabídce zůstává nadále i patnáctistovka CVVT, kterou lze pořídit za velmi atraktivní cenu. Dle nového ceníku platného od 1.6.2023 začíná i30 kombi na akčních 419.990 Kč. K dispozici je zmíněná zážehová 1,5i CVVT se šestistupňovou manuální převodovkou a základním výbavovým stupněm Start. Pod hranici půl milionu korun se ostatně vtěsnají hned čtyři z pěti výbavových stupňů. Testovaný kousek je vyveden ve stupni Smart, tedy ve čtvrtém, který pořídíte za 499.990 korun. Co nabízí za půl milionu korun automobil nižší střední třídy svému majiteli?
Začneme-li po technické stránce, tak defacto dokonalé auto, jenž na trhu nemá konkurenci. Základní pohonná jednotka o čtyřech válcích a vícebodovém vstřikování s maximálním výkonem 81 kilowatt, respektive 110 koní a 144 Nm. představuje ideál pro spořivé řidiče. Kdo hledá úsporný a spolehlivý agregát spjatý s manuální převodovkou, měl by rozhodně do svého výběru zařadit právě tuto patnáctistovku. Z nuly na sto akceleruje sice za lenivých 12,6 vteřiny, dokáže se však rozparádit až na maximálních 187 kilometrů v hodině. Podstatné je však, že si v průměru řekne cirka o 6,2 litru benzínu na sto kilometrů. To je za mě velmi dobrá hodnota, vezmu-li v potaz, že řídím auto nižší střední třídy, ve které komfortně odvezu celou rodinu včetně zavazadel na celý prodloužený víkend.
Jednotka není kdovíjak dynamická, výkon 110 koní je především při zatížení vozu tak akorát. Osloví především klidné řidiče, jenž namísto dynamiky ocení spořivost a spolehlivost. Při prudších stoupáních či předjíždění je potřeba podřazovat, jinak se po sešlápnutí plynu jednoduše nic neděje. Potěší však její odhlučnění a celková kultivovanost jak v městském provozu, tak na dálnicích. Manuální převodovka funguje bez výhrad, dráhy řadící páky jsou krátké a přesné. Za pochvalu stojí i podvozek, jenž dokáže filtrovat široké spektrum nerovností. Je dostatečně poddajný, zároveň v zatáčkách působí sebejistě a dodává řidiči na pocitu maximální kontroly nad vozem.
Po technické stránce je tak základní specifikace sázkou na jistotu. Na co se můžete těšit z výbavy vozu, která se přesně o desetikorunu vtěsnala pod hranici půl milionu korun? Překvapivě bohatá výbava i líbivý vzhled exteriéru hrají i30 do karet. Výbava smart přináší rozsáhlý seznam položek již z předchozích výbav. Zmíním tak nejdůležitější prvky, které vám na palubě dozajista udělají radost.
- 16″ kola z lehké slitiny, pneumatiky 205/55 R16
- Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu (černě lakovaná vnější zrcátka pro Style Premium)
- Chromovaná lišta bočních oken
- Bi-LED přední světlomety
- LED denní světla
- Přední mlhovky, střešní ližiny
- Statické přisvěcování do zatáčky
- Vyhřívání předních sedadel
- Výškově a podélně nastavitelný volant
- Kůží potažený volant
- Vyhřívaný volant
- Duální automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování
- Tempomat s omezovačem rychlosti
- Zadní parkovací senzory
- Přední parkovací senzory
- Zadní parkovací kamera s obrazem na displeji rádia
- Automatické světlomety (světelný senzor) + automatické přepínání dálkových světel HBA
- Bezdrátové nabíjení mobilních telefonů (pouze pro kompatibilní přístroje podporující standard Qi)
- Rádio s 8″ dotykovým displejem, RDS a MP3 přehrávačem, DAB, USB & iPod s funkcí Android Auto a Apple CarPlay, 4 reproduktory (2 přední + 2 zadní)
S cenou pod půl milionu se tak jedná o vskutku bohatě vybavený vůz. Navíc lze řadu prvků samostatně dokoupit, nebo zvolit některý z paketů. Standardem je široká nabídka pasivní a aktivní bezpečnostní výbavy. Nechybí ani pětiletá záruka bez omezení kilometrů včetně pětileté asistenční služby. Testovaný kousek disponoval příplatkovou metalickou barvou s označením Sunset Red, jenž pořídíte ve všech výbavových stupních za 16.900 Kč. Rozhodně tato barva karoserie dává vozu slušnou dávku šmrncu, stejně tak líbivé disky kol z lehkých slitin o velikosti šestnácti palců.
Mezi přímé konkurenty i30 lze zařadit například nový Peugeot 308 SW. Při porovnání podobných verzí, je až s podivem, kam se Peugeot dostal se svými cenami. Srovnatelná verze Peugeot 308 SW PureTech 130 s manuální převodovkou a výbavou Allure pořídíte za akčních 655.200 Kč. V porovnání s akční cenou i30 499.990 Kč je rozdíl celkem 155.210 Kč. V případě modelu Golf v podobné specifikaci si připlatíte ještě dalších cirka 50.000 Kč. Srovnatelnou nabídku nabízí až příbuzný model Kia Ceed SW, zde se taktéž dokážete pohybovat okolo půl milionu korun za velmi příjemně vybavený kousek.
Praktická karoserie modelu i30 dává šanci mnohým rodinám koupit vůz nový namísto ojetiny. Praktický interiér, solidní zavazadelník, jisté jízdní vlastnosti a záruka na pět let bez omezení kilometrů jsou velmi silné argumenty, proč zvolit právě nošovický kombík.