Testy MG,  Testy vozů

MG4 ve fotogalerii – Konkurenci nedá spát

Čistě elektrický model MG4 sází na akční cenu, tedy alespoň oproti svým elektrickým sokům. Designově zajímavý kousek, dokáže potěšit i příjemně zpracovaným interiérem a dobrým dojezdem na jedno nabití. Pro zájemce o elektromobilitu tak MG4 má své argumenty, z pohledu prodejů se však pro tento automobil rozhodlo zatím jen 54 zákazníků. Oproti modelu MG ZS se spalovacími motory je to propastný rozdíl. Model ZS se na českém trhu těší veliké oblibě.

Základní informace

  • Délka: 4 287 mm
  • Šířka: 1 836 mm
  • Výška: 1 504 mm
  • Pohon: Čistě elektrický
  • Výkon: od 125 do 180 kilowatt
  • Cena: od 779.900 Kč

MG 4 ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

MG4 ve fotogalerii

MG4 vstupuje na český trh s nejvyššími ambicemi.
Čínský elektromobil drtí konkurenci především svojí cenou. Pořídíte jej již od 779.960 Kč.
Každopádně i po designové stránce má co nabídnout. Příď vozu vypadá velmi agresivně.
Záď vozu je oproti přídi trochu slabší, každopádně vůz působí mohutně a celkově rozkročeným dojmem. Na šířku měří 1.836 mm.
Ostré linie dodávají vozu nutnou dávku sportovního sex-appealu.
Design předních světlometů a tvarování nárazníku jakoby vypadlo z exotického supersportu.
LED denní svícení, automatické dálkové světlomety a působivý design.
Šmrnc nové MG4 dodává i líbivá modrá barva karoserie. Brighton Blue pořídíte za příplatek 15.000 Kč.
Logo je pro mnohé stále neznámé, časem a především díky modelu ZS tomu bude jinak.
Rozměrné zadní světlomety zasahují hluboko do boku karoserie.
Z tohoto úhlu pohledu MG4 už tak sportovně nevypadá. Spíše jako tuctový hatch-back.
Na pátých dveřích své místo našel drobný spoiler.
Zanedlouho na český trh vstoupí MG5, čistě elektrické kombi.
Z pohledu jízdních vlastností je MG4 standardním elektromobilem. Potěší příjemnou akcelerací, tichou jízdou a celkovou kultivovaností.
Na zadních sedadlech je místa dostatek i díky skvělé hodnotě rozvoru.
V zatáčkách MG4 příjemně drží stopu, díky nízkému těžišti nedochází k náklonům karoserie.
Podvozek potěší schopností filtrovat široké spektrum nerovností, snad jen příčné nerovnosti dokáží podvozek vyvést z rovnováhy.
Výhled z vozu je dostatečný všemi směry.
Tento rok se na českém trhu prodalo celkem 12 vozů. To model ZS je již dvaadvacátým nejprodávanějším vozem na trhu (1.355 ks).
Výrazné tónování skel dodává posádce pocit maximálního soukromí.
MG4 rozhodně stojí za zkoušku, konkurenci dokáže potrápit cenou ale i celkovým dojezdem na jedno nabití 450 kilometrů. V městském provozu pak až 579 kilometrů.
Elektromotor nabízí výkon 204 koní. Spjat je s jedno stupňovou převodovkou s fixním převodem a pohonem zadní nápravy.
Z nuly na sto akceleruje za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost pak činí 160 kilometrů za hodinu.
Sedadla vypadají na první pohled sportovně, nicméně opora těla je podprůměrná.
Kvalita sedadel, zde mají evropské automobilky veliký náskok.
Palubní deska je velmi jednoduchá. Podivné je použití dvou rozdílných tabletů s odlišnými rámečky.
Díky minimalisté palubní desce je interiér příjemně vzdušný.
Potěšil mě kvalitně zpracovaný volant, který dobře padne do ruky.
Volič automatické převodovky, trochu jako z mikrovlnné trouby.
Přístrojový štít zobrazuje jen ty nejdůležitější jízdní informace.
Kvalita některých ovládacích prvků ještě pokulhává.
Celkový dojem z interiéru kazí drobné nedokonalosti.
Jako celek však působí moderně.
Obrazovka multimediálního systému je dobře čitelná.
Ocenil bych však rychlejší a intuitivnější ovládání.
Držák na dva nápoje a rozměrná přihrádka.
V infotainmentu je prostor ke zlepšení, snad se časem MG posune kupředu.
Nabíjení DC (z 10% na 80%) zabere cca 30 minut, na plné nabití pak můžete urazit až 450 km.
Na zadních sedadlech je překvapivě dostatek prostoru.
Přístup do zadní řady je velmi příjemný.
Sklopení sedadel umožní převoz delších předmětů.
Dobíjecí kabely jako nedílná součást zavazadelníku každého elektromobilu.
Pro městský styl života naprosto dostačující velikost zavazadelníku. Celkový objem činí 363 litrů.
Chybí mi však jakékoliv háčky či přihrádky.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu MG4

  • Dynamický vzhled přídě
  • Vzdušná kabina
  • Zpracování na dobré úrovni
  • Rychlé dobíjení a dojezd na jedno nabití
  • Cena oproti konkurenci

Mínusy modelu MG4

  • Fádní záď vozu, oproti přídi nedotažené
  • Některé materiály vyhlížejí lacině
  • Málo zásadních argumentů pro majitele se spalovacím motorem

Celkové hodnocení modelu MG4: 92%

Facebook Comments