Testy MG,  Testy vozů

MG5 ve fotogalerii – Obyčejné elektrické kombi

Čistě elektrické rodinné kombi MG5 vstupuje na český trh plné energie. Na jedno nabití urazí okolo 450 kilometrů, lze zažádat o státní dotaci a k tomu dostanete sedmi letou záruku. Potěší prostorným interiérem, solidním zavazadelníkem a příjemnou dynamikou. Na druhé straně však stojí občasné pokulhávání v oblasti kvality zpracování a použitých materiálů.

Základní informace

  • Délka: 4 600 mm
  • Šířka: 1 818 mm
  • Výška: 1 543 mm
  • Rozvor: 2 659 mm
  • Pohonné ústrojí: Elektromotor
  • Výkon: 130 kW
  • Převodovka:1stupňová s fixním převodem
  • Cena testované verze: od 849.900 Kč

Nové MG5 ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

MG5 ve fotogalerii

Nové MG5 nikterak nevybočuje z řady, konzervativní design je však pohledný.
Málokdo by tipoval, že se jedná o čistě elektrický model.
Příslušnost k čistě elektrickým vozům prozrazuje port pro dobíjení hned pod logem automobilky a speciální registrační značka.
Záď vozu je hodně rozkročená, po designové stránce se MG5 může zařadit do seznamu povedených kombíků.
Na délku naměříme rovných 4,6 metru. Sportovně-elegantní silueta dodává MG5 potřebný šmrnc. Nechybí výrazné tónování zadních skel.
Zadní LED světla nabízejí líbivý světelný podpis. V jednoduchosti je krása.
LED technologie našla své místo i v předních světlometech, které jsou standardem již v základním provedení.
Na rychlonabíjecí stanici (DC) dobijete MG5 přibližně za 40 minut.
Základní cena startuje na částce od 849.900 korun.
V nabídce jsou dva stupně výbavy, základní Emotion nabízí baterie pohonu LFP 50,3 kWh. Vyšší výbavový stupeň Excite disponuje baterií NMC 61,1 kWh.
Dojezd v městském provozu by měl být až 538 kilometrů. Realita je spíše kolem 450 kilometrů na jedno nabití.
Jízda s elektrickým kombi je v první řadě příjemně tichá a dynamická. V městském provozu tak oceníte agilnost pohonného ústrojí či absenci vibrací a hluku.
Podvozek MG5 nenadchne ani neurazí. V městském provozu oceníte schopnost filtrovat velké množství nerovností. Při dynamické jízdě se však podvozek nechá jednoduše rozladit. Měkčí nastavení pak přináší i citelné náklony karoserie.
Zajímavou zprávou pro potencionální kupce je fakt, že můžete dosáhnout na státní dotaci na pořízení elektromobilu. Druhou dobrou zprávou je fakt, že MG nabízí sedmi letou záruku.
Drobné vnější zpětná zrcátka považuji za drobný mínus.
V základu vyjíždí MG5 na šestnáctipalcových discích z lehkých slitin.
Prodejní trhák asi MG5 nebude, v případě, kdyby vpředu pracoval spalovací motor, by situace byla zcela jistě jiná.
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem nabízí výkon až 177 koňských sil.
Výkon je přenášen skrze 1stupňovou převodovku s fixním převodem na kola přední nápravy.
Sedadla vypadají na první pohled velmi solidně. Po usednutí však odhalíte jejich nedostatky. Boční vedení je velmi měkké a celková opora těla minimální.
Koncepce palubní desky se mi zamlouvá. Palubka je přehledná a z pohledu ergonomie na vysoké úrovni.
Vzhled interiéru velmi dobře maskuje drobné nedostatky a snahu najít levná řešení.
V celkovém měřítku však lze s klidem označit interiér MG za dostatečně komfortní.
Virtuální přístrojový štít nenabízí mnoho konfigurací, díky tomu je přehledný.
Volič automatické převodovky je velmi hezky zpracovaný.
Multimediální systém s 10,25" barevným displejem (iSMART Lite) je taktéž součástí základní výbavy.
Ovládání multimediálního systému je intuitivní, potěší hezké grafické rozhraní.
Řidičova zóna je z pohledu ergonomie dotažená.
Součástí infotainmentu je navigační systém, který je o velikánský kus dále nežli u prvních modelů značky (ZS).
Provedení některých detailů je na vysoké úrovni.
Pod středovou konzolí je solidní odkládací prostor.
Přístup do druhé řady potěší každého cestujícího, především rodiče, jenž budou poutat děti do autosedaček.
Sedadla druhé řady lze sklopit, rovná ložná plocha však nevznikne.
Maximální objem zavazadelníku činí až 1.367 litrů.
V základním uspořádání je kapacita zavazadelníku 479 litrů.
Pod ložnou plochou se nachází úložný prostor pro uložení nabíjecích kabelů.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu MG5

  • Povedený design karoserie
  • Dynamika elektromotoru, tichý provoz
  • Sedmiletá záruka
  • Rychlé dobití cca za 40 minut
  • Bohatá výbava již v základním provedení

Mínusy modelu MG5

  • Pokulhávající kvalita materiálů
  • Dílenské zpracování
  • Průměrná sedadla

Celkové hodnocení modelu MG5: 95%

Facebook Comments