Škoda Kodiaq netřeba dlouze představovat. Úspěšné SUV mladoboleslavské automobilky se již prezentuje ve své druhé generaci. Laťka je od první generace posazena hodně vysoko, ať už jde o prodejní úspěchy, oblíbenost, vzhled či prostorný interiér. Druhá generace je na českém trhu nabízena od druhé poloviny roku. Od té doby jsme se s novým Kodiaqem mohli seznámit mnohokrát. Prodeje novinky se totiž rozběhly velmi rychle, a tak není problém největší škodovácké SUV potkat v provozu několikrát za den. Kodiaq druhé generace není nikterak revoluční model, žádný veliký poprask se při představení nekonal. Očekávání byla spíše orientována, zdali dokáže navázat na standard první generace. A to se povedlo bez jakéhokoliv škobrtnutí. Snad jen vzhled exteriéru byl na pranýři i několik týdnů po představení. V ostatní aspektech se novinka prezentuje očekávaným posunem vpřed. Ať už jde o moderní interiér, posun v bezpečnosti či vylepšení jízdných vlastností. Nový Kodiaq tak i nadále zůstává ideálním parťákem pro početnější rodiny, jenž poptávají prostorné, bezpečné a komfortně jezdící SUV s cenou okolo jednoho milionu korun.
Základní informace
Délka: 4 758 mm
Šířka: 2 133 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 679 mm
Rozvor: 2 789 mm
Objem motoru: 2,0 TDI
Palivo: Diesel
Výkon: 142 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 1.195.000 Kč
Škoda Kodiaq ve fotogalerii
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Kodiaq
Velkorysý vnitřní prostor, obrovský zavazadelník
Sedmimístná konfigurace
Komfortní interiér, bohatá výbava
Komfortní jízdní projev, kultivovaný diesel s dostačujícím výkonem
Zachování klasického dieselu a široké nabídky výbav včetně verze RS
Mínusymodelu Škoda Kodiaq
Cena lépe vybaveného vozu se lehce vyšplhá až k 1,2 milionu korun
Předešlá generace měla originálnější a svébytnější design exteriéru
Až příliš elektronických rádců, jenž občas nelogicky zasahují do řízení