Nová Škoda Superb Combi – Komfort posouvá, emoce ztrácí
10.1.2025/
Škoda Superb zůstává i nadále vlajkovou lodí domácí automobilky. Obhájit prodeje předešlé generace bude mít novinka hodně složité. Naštěstí jde do boje vyzbrojena kompletní nabídkou pohonných jednotek, verzí liftback i praktičtějším combi, možností verze s pohonem obou náprav či komfortní až luxusní výbavou. Nesmí chybět oblíbené verze Laurin&Klement a sportovněji střižená verze Sportline. Svoji nabídkou je tak otevřen širokému spektru potencionálních zákazníků. Novinka se významně posunula v oblasti komfortu posádky, na druhou stranu přišla o svébytný design plný emocí, jenž jsme měli rádi na předchůdci. Ostatně o úspěchu rozhodnou především firemní zákazníci, jenž tvoří drtivou většinu prodejů. Superb má jednu velikou výhodu. Je to léty vybudované postavení založené na kvalitě, komfortu a prestiži. Stále totiž Superb platí za vizitku úspěchu.
Základní informace
Délka: 4 902 mm
Šířka: 2 090 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 482 mm
Rozvor: 2 837 mm
Objem motoru: 2,0 TDI
Palivo: Diesel
Výkon: 142 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 1.165.000 Kč
Škoda Superb Combi ve fotogalerii
Nová Škoda Superb se prezentuje kompletně přepracovaným vzhledem. Nový designový jazyk Modern Solid se postupně implementuje na celou modelovou řadu.
Nový design působí lehčím dojmem, oproti předchůdci však ztratilo na sportovnosti a emocích.
Na délku bez mála pět metrů. Superb rozhodně obhajuje punc vlajkové lodi domácí automobilky.
Přední partie vozu zaujmou rozměrnými Matrix-LED předními světlomety a zdobnou lištou táhnoucí se přes celou šíři nárazníku. Novinkou je absence předních mlhových světlometů.
Záď vozu nabízí již nový design nápisu Škoda na pátých dveřích. Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru jsou stejně jako přední Matrix-LED světlomety dostupné až od výbavy Laurin&Klement.
Design předních světlometů na jedničku, stejně tak účinnost. V základní výbavě pouze klasické LED světlomety, jenž na autě přes milion nevypadají moc vkusně.
Všechny nové škodovky ctí tradici pomyslného céčka ve světelném podpisu. Novinkou je rozdělení do několika segmentů.
Již při pohledu na exteriér je patrný obrovský zavazadelník.
Design vozu je tvořen čistými liniemi.
Nový Superb Combi startuje na částce od 975.000 Kč. Zákazník může vybírat ze tří úrovní výbavy a celkem čtyř typů pohonného ústrojí.
Šířka vozu činí 1.849 milimetrů. Vůz je opticky hezky rozkročený. Již z velikosti pátých dveří je patrná obrovská praktičnost této karoserie. V nabídce zůstává samozřejmě i klasické provedení liftback, které v provedení Sportine vypadá opravdu vydařeně.
Superb je v první řadě oblíbenec firemních flotil, kde plní funkci prestižního vozu pro výše postavené funkce.
Jízda s novým Superbem je jasně orientována na co nejvyšší komfort. Podvozek je velmi dobře nastavený. V případě DCC+ podvozku můžete ještě více ovlivnit výsledný komfort. Interiér vozu je skvěle odhlučněn. Potěší i dobrý výhled z vozu či příjemná obratnost vozu v městském provozu.
Adaptivní podvozek DCC+ nabízí několik nastavení. Nejvíce času strávíte v režimu komfort, kde je jízda příjemně plavná až nadýchaná.
Základní pohonnou jednotkou je mild-hybridní patnáctistovka s maximálním výkonem 110 kilowatt. Výkonnější patnáctistovka je plug-in hybridní. Nabízí výkon 150 kilowatt a nese již známé označení IV. Zůstaneme-li u benzínu, dále je k dispozici klasické dvoulitrové TSI o výkonu 150 kilowatt, respektive 195 kilowatt v případě verze 4×4. Pro zájemce o diesel je připraven dvoulitrový agregát TDI s výkonem 110 kilowatt a 142 kilowatt opět v případě čtyřkolky.
Testovaný silnější dvoulitr nabízí opravdu kultivovaný projev. Výkon 142 kilowatt je adekvátní. Auto jde příjemně za plynem a je zde patrná jeho síla. Zároveň potěší jeho tichý chod a spotřeba okolo šesti litrů nafty. Nově se již Superb nabízí pouze s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG o sedmi stupních. Pouze plug-in hybrid disponuje šesti stupňovým automatem.
Vítejte na palubě dálničního křižníku.
Nová koncepce palubní desky skloubí jednoduchost s nejnovějšími technologiemi. Dominantou je samostatně stojící displej infotainmentu.
Vybrané materiály jsou vysoce kvalitní.
Top ergonomická přední sedadla disponují vyhříváním, odvětráváním, pamětí nastavení a masážními programy ovládající celkem deset vzduchových vaků.
Komfortní posez si zde najde každý. Potěší i možnost nastavení délky sedáku či adekvátní boční vedení pro optimální oporu těla.
Suite hnědý Cognac je označení pro danou konfiguraci hnědého interiéru. Paket za mastných 110.000 Kč nabízí hnědou kůži, již zmíněná ergonomická sedadla a RGB modul ambientního osvětlení.
Z pohledu ergonomie za jedna a bez výhrad.
V základu deset palců, od druhého stupně infotainment Navi s třinácti palcovou dotykovou obrazovkou. Posun k lepšímu je patrný v oblasti grafiky, funkčnosti a rychlosti odpovědi na dané pokyny.
Stejně jako u modelu Kodiaq i zde své místo našly multifunkční ovladače Smart Dials. Ovládat můžete klimatizaci, vyhřívání/odvětrávání sedadel, jízdní režimy, rádio a mnohé další funkce, jenž chcete mít po ruce.
Zásadní novinkou je umístění ovladače automatické převodovky pod volant. Jde čistě jen o zvyk. Příznivci manuální převodovky v případě Superbu zapláčou.
Kaplička virtuálního přístrojového štítu o velikosti deseti palců tak nějak působí nedodělaně. Okraje obrazovky lehce nevkusně vykukují na obě strany.
Díky přesunu voliče automatické převodovky pod volant se uvolnil prostor na středové konzoli.
Navigační systém, nastavení klimatizace, multimédia ale i volba jízdních režimů. Nový infotainment je mozkem vozu ve všech nastaveních.
Díky rozvoru 2.837 milimetrů je na zadních místech královský prostor. I ve druhé řadě se můžete těšit na maximální komfort.
Sedadla jsou pohodlná, paket pro spánek ocení snad každý cestující na dlouhé trase.
Objem 690 litrů hledá horko těžko konkurenci.
Nesmí chybět háčky, síťový program, možnost sklopení sedadel přímo ze zavazadelníku či pod podlahou dojezdové kolo.
Po sklopení sedadel se ze Superba stává schopný stěhovák.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Superb Combi
Jisté jízdní vlastnosti, komfortní podvozek
Kultivovaný dvoulitr s dostatečným výkonem a výbornou spotřebou
Prostorný interiér s obrovským zavazadelníkem
Komfortní sedadla s masážními programy
Odhlučnění interiéru
Mínusymodelu Škoda Superb Combi
Designově krok zpět, bez emocí a originality
S pár příplatky se cena rychle vyhoupne k nabídkám za 1,25 milionu korun