Testy Škoda Auto,  Testy vozů

Odcházející Škodovky – Kodiaq, Superb, Scala, Kamiq a Octavia

Konec letošního roku je pro domácí automobilku hodně perný. Pro zákazníky připravila celou řadu novinek, ať už v podobě nových laků karoserie, pozměněných ceníků či zcela nových modelů. Nejzásadnější novinkou je představení zcela nové generace modelu Škoda Kodiaq, ta světlo světa spatřila na začátku měsíce října. Obdobně zásadní událostí je pro automobilu představení vlajkové lodi v nové generaci. Nová Škoda Superb staví na dlouholeté tradici, očekávání jsou tak na nejvyšší úrovni. Začátkem nového roku 2024 se taktéž můžeme těšit na omlazení současné generace úspěšné modelové řady Octavia. Poslední loučení proběhlo s atraktivním provedením RS v nádherné modré barvě Italy Blue.

Ještě před samotným vrcholem letošního roku v podobě odhalení modelů Kodiaq a Super, mladoboleslavská automobilka omladila vzhled svých menších modelů Kamiq a Scala. Oblíbený crossover a rodinný hatchback dostali výraznější tvář, jenž oběma modelům dodala na sebevědomějším vzhledu. Než se však tyto novinky dostanou k prvním zákazníkům, stále můžete koupit současné provedení. Leckdy s výraznou slevou či akční nabídkou konkrétních autosalonů.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq po faceliftu výrazně omládl. Přesto se po novém roce můžeme těšit na zcela novou generaci.
Výrazná maska chladiče je ve verzi Sportline osazena černým rámečkem.
Při pohledu na záď vozu zaujmou rozměrné světlomety s LEDkovým světelným podpisem.
Verze Sportline má pouze falešné koncovky výfuku, pokud chcete ty opravdové, musíte zvolit verzi RS.
Škoda Kodiaq odjíždí do automobilového důchodu. Začínají se objevovat první zajímavé kousky s minimálním nájezdem, třeba na portále Škoda Plus.
« z 7 »

Škoda Superb

Pod kapotou benzínová patnáctistovka TSI s maximálním výkonem 110 kilowatt a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Jako základ poslouží bez výhrad.
Výkon 110 koní je tak akorát, oproti dieselu chybí síla kroutícího momentu. Naopak potěší celková kultivovanost v městském provozu včetně spotřeby okolo 6,5 litru.
Z pohledu jízdy nelze Superbu nic vytknout. Podvozek je schopný filtrovat široké spektrum nerovností. V zatáčkách stabilně drží zvolenou stopu. Devízou je jednoznačně komfort na dlouhých cestách.
Sedadla jsou jedním slovem báječná. Široké možnosti nastavení, příjemná konzistence výplně, dostatečné boční vedení.
Aktuální provedení nabízí vrchol jednoduchého a účelného interiéru. Na někoho může působit až moc sterilně, časem však získává na hodnotě.
« z 6 »

Škoda Scala

Pod kapotou aktuálně pracují jak zážehové, tak vznětové jednotky. Potěší dostatečným výkonem a velmi dobrou spořebou.
Především jednotky 1,5 TSI potěší řidiče příjemnou dynamikou.
Interiér se nese v duchu jednoduchosti a maximální ergonomie. Největším neduhem je ovládání klimatizace skrze dotykovou obrazovku.
Virtuální štít potěší přehlednou grafikou a možností změny zobrazení.
Zmíněné ovládání klimatizace je u škodovky malým ergonomickým přešlapem.
« z 3 »

Škoda Kamiq

Řidič má opravdu velmi dobrý výhled všemi směry. Vyšší posez je komfortní.
Délka sedáku je tak akorát pro řidiče okolo výšky 180 centimetrů.
Grafika multimediálního navigačního systému je stále aktuální.
Panel pro ovládání klimatizace je nutné ovládat i skrze dotykovou obrazovku.
Obrovská panoramatická střecha hodně pomáhá celkové vzdušnosti interiéru.
« z 7 »

Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi RS v modré barvě Italy Blue.
Modrá je dobrá, to platí i v případě nového speciálního Italy Blue.
V kombinaci s černými doplňky vypadá barva vkusně.
Oproti zelené barvě Mamba je usedlejší, přesto se kolemjdoucí rádi otočí.
Po designové stránce je RS velmi povedený kombík. Se 180 kilowatty je i příjemně agilní.
« z 3 »
Facebook Comments