Peugeot 3008 – Ještě více šik
Peugeot 3008
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie a video
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.447 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.098 mm, Výška včetně ližin: 1.624 mm
Rozvor: 2.675 mm, Světlá výška: 219 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
V nabídce pohonných jednotek modelu 3008 nalezneme standardně vznětové a zážehové agregáty. Oproti většímu sourozenci v podobě až sedmimístného modelu 5008 nabízí možnost hybridního hnacího ústrojí. Ten kombinuje spalovací zážehovou šestnáctistovku PureTech s elektromotorem o výkonu 110 koňských sil na přední nápravě (HYBRID 225 e-EAT8). Velmi zajímavou verzí je pak verze HYBRID4 300 e-EAT8, která přidává ještě elektromotor na zadní nápravu o výkonu 113 koňských sil. Maximální kumulovaný výkon se pak v případě vrcholné specifikace zastaví až na úctyhodných 300 koňských sil. Základem nabídky 3008 zůstává i nadále dvanáctistovka 1,2 PureTech s maximálním výkonem 130 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je i velmi povedený osmistupňový automat. V nabídce i nadále figuruje dieselový agregát o objemu 1,5 litru s označením BlueHDi dosahující výkonu 130 koní obdobně jako u zážehové jednotky.
- 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
- 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
- 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6
- 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
- HYBRID 225 e-EAT8
- HYBRID4 300 e-EAT8
2. Naměřené hodnoty
K testu jsem převzal vrchol nabídky v podobě specifikace s maximálním výkonem 300 koňských sil. Na poměry malého SUV se jedná opravdu o úctyhodnou dávku výkonu. Maximální kumulovaný točivý moment v případě verze HYBRID4 se dostává až na hodnotu 520 Nm. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba by se měla zastavit na hodnotě 1,3 litru na sto kilometrů. Výsledek průměrné spotřeby v případě hybridu ovlivňuje, zdali je po celou dobu schopen pomáhat elektromotor. V opačném případě totiž spotřeba nehezky stoupá vzhůru, klidně až k sedmi litrům. Kapacita baterie je 13,2 kW/h, užitečná kapacita je pak ještě nižší 10,4 kW/h. Na plnou baterii pak dle metodiky WLTP urazíte vzdálenost 59 kilometrů. Během týdenního testování jsem v průměru na plnou baterii urazil 52 kilometrů. Průměrnou spotřebu jsem pak vyčíslil na 1,9 litru na sto kilometrů. Pokud tak udržujete baterie nabité a jezdíte v režimu Hybrid, má to smysl. Pokud nenabíjíte, musíte počítat se spotřebou horší nežli u standardní 3008.
- Emise dle výrobce: 30 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6.3
- Zrychlení 0-100 Km/h: 5,9 s
- Maximální rychlost: 240 km/h (Sport/Electric – 135 km/h)
- Orientační doba nabíjení (0–100 %) – WallBox 7,4 kW: 2h
- Orientační doba nabíjení (0–100 %) z domácí jednofázové zásuvky
(1,8 kW): 8,1h
3. Výbava a ceník
Peugeot 3008 je k dispozici hned v pěti výbavových stupních. Testovaný vůz je vyveden ve výbavovém stupni s označením GT, tedy druhý nejvyšší v nabídce. Verze GT má nad sebou ještě stupeň GT Pack, ten dodává ještě více komfortních až by se dalo říci luxusních prvků výbavy. Již od základní výbavy však můžete počítat s bohatou bezpečností výbavy a slušným komfortem v podobě tempomatu s omezovačem rychlosti, přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly, Automatickou dvouzónovou klimatizací či PEUGEOT i-Cockpit.
- Active Pack – od 650.000 Kč
- Allure – od 700.000 Kč
- Allure Pack – od 725.000 Kč
- GT – od 865.000 Kč
- GT Pack – od 915.000 Kč
Specifikace s označením HYBRID4 se v ceníku pojí pouze s výbavovými stupni GT a GT Pack. V případě testovaného vozu se bavíme o stupni GT, jenž s danou pohonnou jednotkou pořídíte od 1.265.000 Kč. Pokud přidáme některé příplatkové položky, jako například Grip Control, Night Vision, panoramatické střešní okno či exkluzivní kožené čalounění NAPPA není problém atakovat sumu 1.400.000 Kč. Je to hodně peněz. Na druhou stranu pokud máte možnost večerního nabíjení a víte, že hybrid maximálně využijete, máte před sebou stylové, technicky vyspělé a komfortní vozidlo se lvem na kapotě.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník českého zastoupení značky Peugeot.
Aktuální informace a ceník k modelu Peugeot 3008
4. Konkurenti
Model Peugeot 3008 řadíme do segmentu SUV-C. V konkurenci nabitém poli se Peugeot 3008 musí vypořádávat s celkem 72 dalšími účastníky. Konkurence je opravdu nelítostná. Nalezneme zde například hned čtveřici modelů domácí automobilky Škoda Auto. Nová 3008 se za letošní rok (měřeno od ledna do konce července) drží na celkovém desátém místě s celkem 702 registracemi (1,73 % tržní podíl). Ve stejné třídě operuje i větší sourozenec 5008, ten se průběžně drží o příčku za modelem 3008. Níže naleznete seznam nejúspěšnější modelů segmentu SUV-C.
- Škoda Kamiq
- Škoda Karoq
- Škoda Kodiaq
- Hyundai Tuscon
- Dacia Duster
- Volkswagen Tiguan
- Toyota RAV4
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Peugeot 3008
- Povedené modernizace (atraktivní design předních partií)
- Výkon hybridu a přítomnost pohonu všech kol (300 koní + 8EAT + pohon 4×4)
- Komfortní interiér (bohatá výbava a kvalitní materiály)
- Kompaktní rozměry (ideální rozměry pro městský provoz)
- Pohodlné sedačky (široké spektrum nastavení, příjemné zpracování)
Mínusy modelu Peugeot 3008
- Cena hybridu (pořizovací cena o dost výše nežli konvenční verze)
- Menší zavazadelník (vyšší nakládací hrana, skromný objem)
- i-Cockpit (ne každému bude sedět koncepce palubní desky)