Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 3008 ve fotogalerii – Nenápadný hybrid

Aktuálně vstupuje na český trh zcela nová generace úspěšného modelu 3008. V nabídce francouzské automobilky stále figuruje i současné provedení, které nabízí zajímavou technickou konfiguraci. Mild hybridní technologie šetří palivo a dává 3008 výhody elektrifikace pro jízdu v městském provozu. I nadále je prostřední crossover z nabídky Peugeotu všestranným rodinným vozem. V případě mild hybridu však cena startuje na částce 930.000 Kč v nejnižším stupni výbavy Active Pack.

Základní informace

  • Délka: 4 447 mm
  • Šířka: 2 098 mm (se zpětnými zrcátky)
  • Výška: 1 624 mm
  • Rozvor: 2 675 mm
  • Objem motoru: 1 199 ccm
  • Palivo: Benzín + elektrika
  • Výkon: 100 kW
  • Převodovka: e-DCS6
  • Cena testované verze: od 1.085.000 Kč
  • Konkurenti: Škoda Karoq, Hyundai Kona, Ford Kuga

Peugeot 3008 ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Peugeot 3008 ve fotogalerii

Prodeje současného provedení modelu 3008 padají. Od ledna do konce dubna se prodalo pouze sto kusů. Změnu dozajista přinese nová, odváženější generace.
Design 3008 patřil k hlavním tahákům. Zákazníci ocenili především odvážné řešení přední masky.
Kompaktní rozměry oceníte v městském provozu. Na délku naměříme lehce pod 4,5 metru.
Bílo černá kombinace laku karoserie vypadá vkusně. I po letech v provozu má 3008 stále co nabídnout.
Rozvor 2.675 milimetrů zajišťuje dostatek prostoru pro posádku na palubě.
Záď vozu je hodně široká o to více zamrzlí skromný zavazadelník.
Poslední Peugeoty hrdě nesoucí staré logo.
Originální LED denní svícení pomohlo značce k většímu povědomí o novém designovém jazyku.
Jízda s Mild hybridem je příjemně kultivovaná. Kombinace benzínové dvanáctistovky s elektromotorem a baterií však nepřináší zásadnější úsporu paliva.
Jízda v čistě elektrickém režimu je však velmi příjemná. Oceníte tichý chod, absenci vibrací a celkovou agilnost pohonného ústrojí.
Podvozek rozhodně můžeme zařadit k těm povedeným. Jeho schopnosti oceníte především při jízdě na horších okresních cestách. Zde si dokáže poradit i s většími výmoly.
Výkon 136 koňských sil je tak akorát, rozhodně nečekejte větší dynamiku. Pro klidnou a bezpečnou jízdu v převážně městském provozu bohatě postačí.
Milyd hybrid spolupracuje s e-DCS6 automatickou převodovkou. Ta se projevuje velmi kultivovaně. Při agresivnějším jízdním stylu však absolutně nezvládá adekvátně řadit, a tak se rychle vrátíte k poklidné jízdě.
Výborné překrytí prahů v praxi znamená vždy čisté nohavice.
Palubní deska využívá řešení i-Cockpit. V případě modelu 3008 lze toto řešení prohlásit za povedené.
Pozici za volantem však budete hledat rozhodně déle nežli v případě klasické koncepce palubní desky.
Palubní deska zasluhuje pochvalu především v celkovém zpracování a použití vhodných materiálů.
Vyvýšený virtuální kokpit nabízí několik grafických zobrazení.
Středová konzole je z ergonomického hlediska velmi dobře konstruována. Navíc vypadá velmi vkusně.
Zato volič automatické převodovky působí hodně lacině.
Samostatně stojící obrazovka infotainmentu nabízí navigační systém, možnost spárování s chytrým zařízením či ovládání klimatizace.
Řešení jednoduché a účelné.
Loketní opěrka nabízí příjemné zpracování a především veliký odkládací prostor.
Použití textilu na palubce pomáhá rozbít záplavu černých plastů.
Řidičova zóna je přehledná, nebojím se říci až útulná. Na dlouhé cesty jako stavěná.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Pro trojici dospělých to bude o fous, delší cesta už tolik komfortní nebude.
Po sklopení sedadel druhé řady vznikne téměř rovná ložná plocha.
Zavazadelník by rozhodně mohl nabídnout více. Základních 591 litrů je tak akorát pro čtyřčlennou rodinu.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 3008

  • Nadčasový design současného provedení
  • Hodnotná palubní deska
  • Dobré odhlučnění, komfort na okresních cestách
  • Kultivovaný chod mild hybridní technologie

Mínusy modelu Peugeot 3008

  • Ceny Mild hybridu v základní výbavě atakují jeden milion korun
  • Spotřeba hodně záleží na jízdním stylu, spotřeba přes šest a půl litru není problém
  • Průměrná hodnota objemu zavazdelníku

Celkové hodnocení modelu Peugeot 3008: 95%

Facebook Comments