Testy Citroën,  Testy Peugeot,  Testy vozů

Pracanti v novém hávu – Citroen Berlingo Van a Peugeot Partner

Užitkové vozy koncernu Stelantis prošly v nedávné době kompletní modernizací. Drobné retuše na vzhledu se dotkly všech modelů ať už ze stáje Citroenu, Peugeotu, Opelu, Fiatu či Toyoty. Každá z výše uvedených automobilek měla možnost své osobní dodávky identifikovat dle aktuálního designového směru. Základem je totiž vždy stejná technika, karoserie, rozměry i palubní deska. Změny oproti předešlým generacím hledejme především na přídi vozu. Citroen, Peugeot i Fiat implementovaly nové logo. Přepracovaný je přední nárazník či grafika světelného podpisu a tím ve výsledku končíme. Ono na druhou stranu, proč měnit něco, co roky funguje bez výhrad. Designově to všem dodávkám prospělo. Působí moderněji a o to jde v první řadě. Na několik let se tak na tyto pracanty nebudeme muset sáhnout.

V interiéru došlo na drobné změny v oblasti přepracování volantu či středového panelu s obrazovkou infotainmentu. Novinkou je také přítomnost virtuálního kokpitu či komfortnějších sedadel. Všechny tyto drobné změny pomáhají k postupnému zvyšování komfortu za volantem osobní dodávky. Pro řidiče, jenž za volantem tráví každý den mnoho hodin, jsou tyto změny rozhodně pozitivní.

Peugeot Expert

Jako u předešlých generací si zákazník může vybírat z mnoha specifikací daných dodávek. K dispozici jsou různé délky karoserie u větších modelů. Pak lze kombinovat i se změnou výšky karoserie pro co největší možný nákladový prostor. Začínáme na verzích L1H1 a končíme na L3H3, ideální konfiguraci pro své podnikání tak najde opravdu každý.

Co se týče pohonných jednotek, zákazník má opravdu z čeho vybírat. Pro menší dodávky, jako jsou Berlingo Van či Partner, můžete vybírat mezi benzínovou jednotkou, dieselem a čistě elektrickou verzí. Střední dodávky typu Jumpy a Expert nabízejí volbu mezi dieselovými agregáty v několika výkonnostních verzích a elektromotorem. Vrcholem nabídky z pohledu užitečných vlastností jsou pokud i nadále zůstaneme u Citroenu a Peugeotu modely Jumper a Boxer. I zde má zákazník možnost volby a to mezi dieselem a elektromotorem. Přítomnost čistě elektrických verzí u dodávek, se kterými se ročně nalítají desítky tisíc kilometrů, působí spíše jako snaha o snížení flotilových emisí nežli reálná snaha v tomto ohledu prorazit. Každopádně jízda s čistě elektrickými dodávkami, především v městském provozu, je opravdu o poznání komfortnější. Kdo tak jezdí kratší trasy a pouze po městě, věřím, že u elektrické verze najde uplatnění. Pro všechny ostatní je zde připraven léty ověřený dieselový agregát s kultivovaným projevem a příjemnou spotřebou paliva.

Citroen Berlingo Van

Nabídka pohonných jednotek

Nové Berlingo Van startuje na částce 499.900 Kč bez DPH. Jedná se o základní verzi se standardní nosností 650 kilogramů. Pod kapotou pracuje benzínová dvanáctistovka s výkonem 110 koní ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlevnější diesel pořídíte za 524.900 Kč bez DPH. Za prodlouženou verzi s vyšší nosností na jednu tunu se připlácí 30.000 Kč.

Peugeot Expert

V nabídce pohonných jednotek najdeme diesel ve třech výkonnostních specifikacích (120, 145 a 180 koní). K dispozici je i čistě elektrická verze s dojezdem na jedno nabití 350 kilometrů.

Základní cena startuje na částce 745.000 Kč bez DPH za verzi L2 s dieselovou patnáctistovkou BlueHDi. Dvoulitrový agregát pořídíte o 45.000 Kč dráž. Prodloužená verze s dvoulitrovým agregátem a zvýšenou nosností pořídíte od 820.000 Kč bez DPH.

 

 

Facebook Comments