Za poslední roky jsme si již mohli zvyknout na různé křížení karosářských provedení. Nikoho asi nepřekvapí, že nejčastěji se automobilky snaží nakřížit jakýkoliv model z minulosti s populárním segmentem SUV. Renault tak vzal legendární Espace, který v mnohém určoval trendy v kategorii MPV a napasoval ho na současné pojetí trhu. Vnikl tak vlastně velmi zajímavý model, který decentně využívá přednosti obou segmentů. Svým vnitřním prostorem dokáže mile překvapit. Za technologický posun a vyšší kvalitu si však v Renaultu nechají zapalatit.
Základní informace
Délka: 4 722 mm
Šířka: 2 083 mm včetně zpětných zrcátek
Výška: 1 645 mm
Rozvor: 2 738 mm
Motor: E-Tech full hybrid, objem 1.199 cm3
Palivo: Benzín
Výkon: 200 koní
Převodovka: multimódová automatická
Cena testované verze: od 1.119.000 Kč
Renault Espace ve fotogalerii
Renault Espace v plné kráse. Šestá generace sází na lehký mix segmentů MPV a velmi populárních SUV.
Design současné produkce francouzské automobilky jde označit za velmi povedený.
Na délku naměříme 4.722 milimetrů. Šířka vozu je totožná s modelem Austral (2.083 mm).
LED přední světlomety s již typickým „zubem”. Světelná účinnost na výbornou.
Přední nárazník s „F1 lištou“ v černé barvě prozrazuje nejvyšší výbavový stupeň Iconic.
Záď vozu zaujme rozměrnými LED světlomety. Světelný podpis nových Renaultů jde s dobou.
Od SUVéček si Espace vypůjčil vyšší světlou výšku. Světlá výška 180mm bohatě postačí na obezřetnou jízdu po lesních a polních cestách.
Nový Espace je nabízen ve třech výbavových stupních a pouze jednou motorizací. Full hybrid s výkonem 200 koní startuje na částce 999.000 Kč.
Z pohledu designu nelze mít výhrad.
MPV nemusí být vždy nudná krabice. Espace svůj design podtrhuje řadou líbivých prvků výbavy.
Rozvor Espace činí 2.738 mm. Již při pohledu na siluetu karoserie je patrné, že s místem v druhé řadě nebude problém.
Disky kol z lehkých slitin o velikosti 20″, design effie jsou součástí výbavy Iconic. V základu se můžete těšit z devatenáctek.
Jízda s novým Espacem je velmi příjemná. Potěší lehká manévrovatelnost díky systému 4Control, jenž kola zadní nápravy natáčí v proti směru předních kol.
Klidné řidiče potěší komfortní podvozek i na horších komunikacích. Pocit z řízení je však naprosto bez emocí.
V městském provozu oceníte dobrý výhled z vozu. Na dálnici pak solidní odhlučnění i při vyšších rychlostech.
Pod kapotou je jediná motorizace a to full hybrid. Kombinace spalovacího motoru o objemu pouze 1,2 litru s elektromotorem sice dává k dobru 200 koní, mnoho zákazníku by však raději uvítali klidně slabší motor ale dieselový. Každopádně testovaná motorizace si dokáže hravě poradit i s tak velikým vozem. Možnost jízdy čistě na elektřinu oceníte v městském provozu. Zde dokáže být jízda velmi agilní, tichá a úsporná. Jízda na spalovák už tak zázračná není. Malý objem motoru postrádá svoji sílu a naopak přidává mírnou žíznivost. Spotřeba se v kombinaci pohybuje okolo 5,5 litru na sto kilometrů.
Sedadla nepotřebují delší komentář. Fantastické!
Nová koncepce palubní desky u nových Renaultů působí dotaženě do posledního detailu.
Kvalita šla hodně nahoru. Již po usednutí se cítíte obklopeni poctivými materiály.
Přední část vozu je příjemně vzdušná a přímo vybízí na dlouhé cesty.
Bohatá výbava je samozřejmostí, bavíme se zde o automobilu lehce nad jeden milion korun.
multimediální systém openR link 12″: navigace, služby Google
Virtuální přístrojový štít plynule navazuje na obrazovku infotainmentu. Jednoduchá grafika přináší přehledné zobrazení základních údajů.
Multimódová automatická převodovka s 2 stupni pro elektromotor a 4 stupni pro spalovací motor má svůj volič pod volantem.
Naopak na volantu najdeme tlačítko Multi Sense pro změnu jízdních režimů.
Šikovná vychytávka na středovém panelu nabízí bezdrátové nabíjení a možnost komfortně odložit svoji ruku.
Po odsunutí nabízí solidní odkládací prostor.
Prémiový audiosystém Harman Kardon s 12 reproduktory včetně subwooferu.
Ve druhé řadě se nikdo mačkat nebude. Zde se komfortně usadí i trojice dospělých.
Sedadla druhé řady lze jednoduše posouvat. Můžete tak zvýšit svůj komfort nebo navýšit objem zavazadelníku.
Po sklopení bohužel nevznikne rovná ložná plocha.
Objem kufru záleží na konkrétní konfiguraci interiéru. V případě sedmimístného uspořádání činí objem 212 litrů. Při uspořádání s pěticí sedadel je objem až 943 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Renault Espace
Komfortní a prostorný interiér
Pohodlná a kvalitně zpracovaná sedadla
Obrovský vnitřní prostor ve druhé řadě sedadel
Možnost sedmimístného interiéru
Komfortní podvozek, velmi dobrá manévrovatelnost
Mínusy modelu Renault Espace
Hlučnější proces rekuperace energie
Vyšší hrana zavazadelníku
Postupně se z Renaultu vytrácí účelnost
Celkové hodnocení modelu Renault Espace: 98%