Renault Mégane – Nejlepší Renault současnosti
Renault Mégane
- Základní informace
- Týdenní soužití s vozem
- Výbava a ceník
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.200 mm, Šířka: 2.055 mm, Výška včetně ližin: 1.505 mm
Rozvor: 2.685 mm, Světlá výška: 135 mm
- Nabídka pohonných jednotek
V předchozí generaci nabízel Mégane širokou paletu pohonných jednotek. Nechyběly různě výkonné, vznětové i zážehové agregáty. Před koncem výroby přišel na řadu i plug-in hybrid. S novou generací se nabídka omezila pouze na elektrický pohon. K dispozici je elektromotor s maximálním výkonem 160 kilowatt, respektive 220 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty rovných 300 Nm a to v rozmezí od 100 – 4.714 otáčkách za minutu. Baterie s napětím 352 V a kapacitou 60 kWh umožní dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů. Průměrná spotřeba energie se tak pohybuje okolo 16 kWh na sto kilometrů. Co se týče dobíjení, tak na rychlonabíjecím stojanu DC 130kW strávíte 1,15 hodiny při nabíjení z nuly na sto procent kapacity baterie. Dobíjení z WallBoxu 7,4kW (jednofázová 32 A) zabere přibližně 9 hodin a 15 minut. Renault nabízí dvě varianty a to základní super charge a dražší optimum charge. Výhradou verze optimum charge je možnost dobíjet z 11 kW (třífázová nabíjecí stanice 16 A) a 22 kW (třífázová nabíjecí stanice 32 A).
- EV60 220 k super charge
- EV60 220 k optimum charge
2. Týdenní soužití s vozem
Renault Mégane prošel kompletní proměnou svého dosavadního směřování. Nová generace přijíždí pouze jako čistokrevný elektromobil. Z průměrného kompaktního hatchbacku se stal designovou lahůdkou. Takto výrazný mezigenerační posun čekal asi málokdo. Sebevědomý designový jazyk jednoznačně nové generaci sluší a kolemjdoucí nenechává klidnými. Nízká silueta vozu, obrovské dvacetipalcové disky kol a zadní světlomety táhnoucí se přes celou šíři vozidla dělají z Mégana aspiranta na cenu za design. Snad jen LED denní svícení mě neoslovilo. Přehnaná snaha o originalitu vytvořila na jinak pohledné přídi patvar.
Interiér je jedním slovem excelentní. Rozhodně byste po prvním usednutí neřekli, že sedíte v Renaultu. Posun v kvalitě, použitých materiálech a inovacích je opravdu obrovský. Sázka na zcela nový koncept palubní desky Renaultu jednoduše vyšel. Digitální přístrojový štít postupně navazuje na středový panel, jenž nabízí vertikálně umístěný displej multimediálního navigačního systému. Samotná navigace způsobila možná stejný rozruch jako design či fakt, že Mégane je již pouze elektrický. Navigační systém totiž využívá Google mapy a nejen to. Používat můžete i Google asistenta či Google Play pro stahování aplikací. Pokud se tak přihlásíte ke svému účtu, máte vše, na co jste zvyklí přímo v konfiguraci svého vozidla. Mapy fungují jak jinak nežli ukázkově. Infotainment potěší líbivou grafikou a především rychlým a intuitivním ovládáním. Celá palubní deska působí čistě. Jednoduché linie a minimum tlačítek posouvají interiér kupředu. Pochvalu zasluhují i sedadla, která disponují příjemnou konzistencí výplně obdobně i dostačujícím bočním vedením a délkou sedáku. Nový volant, který můžeme v Méganu vidět, patří po vzhledové stránce k jedněm z nejhezčích. Nejen design ale i zpracování volantu jakoby patřily vozu o segment výše. Opravdu za volantem nového Mégana se budete cítit překvapivě komfortně. Tohle je jednoznačně nejlepší Renault současnosti. Přední část kabiny je vzdušná a prostorná. To se bohužel již nedá říci o situaci ve druhé řadě sedadel. Málo místa pro nárty, stísněný prostor nad hlavou a jen pár milimetrů volného prostoru pro kolena. Daň za elegantní siluetu. Alespoň že zavazadelník nabízí celkem slušných 389 litrů. Zavazadelník je hodně hluboký, nabíjecí kabely jsou pak umístěný pod podlahou. Pro městský styl života je velikost zavazadelníku postačující.
Z pohledu jízdy se mění kompletně vše. Zde nehledejte žádné souvislosti s předešlou generací. Elektromobil posunul úroveň cestování a komfortu u značky Renault tím správným směrem. Jízda je příjemně tichá, nikde nic nepovrzává a z řízení máte doopravdy pocit spojení s vozem. Když k tomu přidáme výkon 220 koňských sil a 300 Nm dostupných vlastně okamžitě, není pochyb o celkově pozitivním dojmu. Součinnost s automatickou převodovkou je bez výhrad. Podvozek se prezentuje spíše tužším nastavením, velkou měrou se o to dozajista postaraly i dvacetipalcové disky kol. V zatáčkách je podvozek jistý a stabilní a to i díky vyšší hmotnosti a nízkému těžišti vozidla. Většinu nerovností dokáže podvozek úspěšně filtrovat. Větší výmoly se přihlásí především tvrdým dorazem tlumičů. Z vozu je bohužel průměrný výhled všemi směry, to vzhledem k zaměření vozidla pro městský provoz považuji za negativní.
3. Výbava a ceník
Elektrická novinka je pro zákazníky připravena ve dvou výbavových stupních. Základ nesoucí označení Techno startuje na částce od 1.167.000 Kč. Nutno podotknout, že výbava je vskutku bohatá. Seznam hlavních prvků, jenž získáte za zmíněné peníze, naleznete níže. Druhý stupeň Iconic přidává k dobru především designové prvky v podobě předního nárazníku se zlatou „F1 lištou“. Nechybí disky kol z lehkých slitin 20″, design enos či dvoubarevné provedení karoserie. V interiéru se můžete těšit na zmíněný multimediální systém open R link s dvanácti palcovou dotykovou obrazovkou. V případě verze Iconic cena startuje na částce od 1.242.000 Kč.
Aktuální ceník nového Mégana naleznete na oficiálních stránkách Renault Česká Republika.
4. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Renault Mégane
- Designová pecka (originální, elegantní a nadčasový)
- Kvalitní interiér plný inovací (Google mapy, multimédia)
- Vysoká kvalita použitých materiálů (posun o ligu výše)
- Výkon 220 koní (agilní, rychlý a návykový projev)
- Celkový dojem z jízdy (klid a komfort za volantem)
Mínusy modelu Renault Mégane
- LED světelný podpis (nepasuje mi k celkovému vzhledu)
- Stísněný prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel
- Ani jedna verze není pod milion (cenový skok je vysoký)