Renault Trafic – Dělník v kvádru
Renault Trafic Spaceclass
- Základní informace
- Týdenní soužití s vozem
- Výbava a ceník
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 5.080 mm, Šířka: 1.956 mm, Výška včetně ližin: 1.973 mm
Rozvor: 3.098 mm, Světlá výška: 199 mm
- Nabídka pohonných jednotek
Renault Trafic Spaceclass je na českém trhu nabízen se dvěma motorizacemi. Základní nabídku tvoří dvoulitrový vznětový agregát Blue dCi s maximálním výkonem 150 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Totožná jednotka je pak dostupná i se šesti stupňovou automatickou převodovkou EDC. Vrcholem nabídky je pak verze naladěná na 170 koní s automatickou převodovkou EDC. Dvoulitrový agregát splňuje emisní normu EURO 6, disponuje filtrem pevných částic a systémem Start&Stop.
- Blue dCi 150
- Blue dCi 150 EDC
- Blue dCi 170 EDC
2. Týdenní soužití s vozem
Renault Trafic je pro generace dříčem, dodávkou, která dělá přesně to, co se od ní očekává. Ať jezdí ve službách řemeslníků, kurýrních společností či státních službách, vždy svoji práci odvede na výbornou. Trafic ale dokáže nabídnout své služby i rodinám, kde odvádí leckdy podobně obtížnou práci jako ve firemní flotile. Trafic se dokáže převtělit do jakékoliv role, a tak není divu, že Renault nabízí i verzi Spaceclass, jenž má být samotným vrcholem nabídky. Jde vlastně o dělníka v kvádru. Své geny totiž jednoduše neskrývá, zároveň chce nabídnout to nejlepší pro rodiny či taxislužby. Spaceclass je nabízen ve dvou délkách karoserie. U základní verze L1 naměříme 5.080 milimetrů u L2 o rovných 40 centimetrů více. Rozdíl 40 centimetrů dělá natažení rozvoru právě o výše zmíněných 40 centimetrů. Po designové stránce je Trafic nejvíce výrazný při pohledu na příď vozu. Nové světlomety s líbivým denním svícením a rozměrnou mřížkou chladiče jednoduše sluší celkově rozměrné karoserii. Jestliže příď vozu působí moderním dojmem, naopak záď vozu působí tak trochu retro dojmem.
V interiéru nečekejte žádný zbytečný luxus. Palubní deska a vlastně celý interiér vychází z čistě užitkového provedení. Všude kolem sebe tak najdete tvrdé plasty a vzhled užitkového vozu. Dobrou zprávu je ale fakt, že zůstala veškerá praktičnost a účelnost interiéru. Pocit „dražší” verze tak dodává především výbava. Nechybí tak automatická klimatizace, dotyková obrazovka multimediálního navigačního systému, tempomat s omezovačem rychlosti či volant potažený umělou kůží. Šedý dekor palubní desky v provedení Meteor rozbíjí jinak fádní design. Jako celek pak palubka působí přehledně a uceleně. Nechybí samozřejmě řada praktických odkládacích prostor. Osmimístní interiér potěší svoji vzdušností, prostoru je všemi směry na rozdávání. Vlastně jedinou výtku lze mít k omezené variabilitě jednotlivých řad sedadel. Kdo je zvyklý, nebo jen přičichl k VW Multivan, bude zklamán. Variabilita je v tomto směru omezena na základní polohy sedadel. Pokud chcete postavení upravit, musíte složitě celou řadu vyjmout a zafixovat na nové pozici. Výbavový stupeň Escapade je speciálně upraven pro dobrodruhy, jenž by rádi ve voze komfortně přespali. Třetí a druhá řada sedadel lze sklopit do roviny, čímž vznikne rovná plocha o délce 1,9 metru. Nechybí výsuvný stoleček a nezapomnělo se ani na čtecí lampičku. V běžném provozu oceníte maximální praktičnost zavazadlového prostoru, který v základním uspořádání nabízí rovný jeden metr krychlový, respektive 1,8 metru krychlových v případě delší verze L2. Bez třetí řady sedadel se bavíme o 3,2 metru krychlových v případě verze L2 maximálních 4,1 m³. V praxi to znamená, že naložíte vše od tašek na dovolenou, banánových krabic, složeného kočárku, horského kola, brankářské hokejové výstroje až po půlku dětského pokojíčku. Rovná ložná plocha, nízká nakládací hrana, to vše zpříjemňuje manipulaci se zavazadly.
Z pohledu jízdních vlastností nelze očekávat nic zásadního. Trafic je klasickou dodávkou s konvenčním spalovacím motorem a standardním podvozkem. Nečekejte inovativní řešení, nýbrž ta, která fungují a jsou známa ze současné nabídky automobilky. Dieselový dvoulitr s výkonem 170 koňských sil nabízí dostatek výkonu i při plném obsazení. Jednotka má příjemný tah již od nízkých otáček. Hodnota maximálního točivého momentu dosahuje 380 Nm. při 1.500 otáčkách za minutu. Ve spojení s automatickou převodovkou EDC je jízda příjemně komfortní. Uvítal bych však více izolačních materiálů, přeci jen zaměření vozu je převážet větší počet osob. Hluk od podběhů a kolem sloupků však může být při delších cestách unavující. Podvozek dělá co může, většinu menších nerovností příjemně filtruje. Pokud však jedete po celkově horší komunikaci, podvozek nestíhá filtrovat a do kabiny tak vpouští hlasité dorazy tlumičů. Při jízdě ve městě, především pak po dlažbě, má interiér co dělat, aby udržel svoji důstojnost a nezačal drncat. Naopak na dálnici, pominu-li boční vítr, je Trafic příjemným společníkem, který drží vámi zvolenou stopu a hltá stovky kilometrů bez jakýchkoliv výhrad. Co se týče spotřeby, výrobce udává 7,1 – 7,9 litru. V reálném provozu jsem během týdne zaznamenal průměrnou spotřebu okolo 8 litrů na sto kilometrů.
3. Výbava a ceník
Trafic Spaceclass je dostupný ve dvou výbavových stupních a dvou karosářských variantách. Základem nabídky je verze Spaceclass L1, jenž startuje na částce 1.115.000 Kč. Zákazník má k dispozici dvoulitrový dieselový agregát s maximálním výkonem 150 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Rovných 70.000 Kč si připlatíte v případě zájmu o automatickou převodovku. Vrchol nabídky, tedy motorizace s výkonem 170 koní a převodovkou EDC, pořídíte od 1.210.000 korun. Pokud přemýšlíte o delší karosářské verzi L2, příplatek činní rozumných 40.000 Kč. Výbava Escapade přidává celkem tři prvky výbavy navíc. Konkrétně se jedná o posuvný skládací stolek, dvě otočná sedadla v druhé řadě – posuvná v kolejnicích a třímístná lavice ve třetí řadě rozložitelná v lůžko – posuvná v kolejnicích. Příplatek činí 80.000 korun. Kompletní seznam výbavy můžete vidět v přiloženém seznamu.
Aktuální ceník nového Renaultu Trafic Spaceclass naleznete na oficiálních stránkách Renault Česká Republika.
4. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Renault Trafic Spaceclass
- Kultivovaný dvoulitrový diesel (dostatečný výkon, dobrá spotřeba)
- Prostor pro celou posádku (ve všech směrech místa na rozdávání)
- Účelná palubní deska (přehledná, odkládací prostory)
- Zavazadelník (jednoduše bez výhrad)
Mínusy modelu Renault Trafic Spaceclass
- Přestrojený dělník (hlučnější, tvrdé plasty)
- Nízká variabilita interiéru verze Spaceclass (lavice nejsou posuvné)
- Průměrné dílenské zpracování (některé detaily jsou ledabyle zpracovány)