Škoda Fabia Monte Carlo – Nejstylovější Fabie všech dob
Čtvrtá generace úspěšného modelu Fabia si již získal řadu ocenění, uznání a samozřejmě mnoho zákazníků napříč evropskými trhy. Model řadící se do segmentu malých vozů je pro škodovku silným hráčem, který jednoduše umí získat své zákazníky. Doposud to bylo hlavně o praktičnosti, spolehlivosti a do jisté míry i přijatelných cenách. Čtvrtá generace se však rozhodla být zajímavá i něčím jiným než prostorným zavazadelníkem a skvělou ergonomií. Nová Fabia je stylovější, atraktivnější a dává sbohem všednosti. Nový design se jednoduše povedl a od uvedení na trh jsem se nesetkal s někým, komu by se vyloženě nelíbila. Ohlasy jsou vesměs pozitivní a v některých momentech, jakoby se najednou z Fabie stalo něco víc, něco, co už není terčem posměšků (na lepší nemáš co…?).
Když chcete aby se za vámi lidé otáčeli a přesto jste mohli řídit malé a „skromné” vozidlo ideální volbou je verze Monte Carlo. Zaručuji vám, že s tímto kouskem rozhodně nezapadnete. Na parkovišti u supermarketu, na sídlišti, v centru města všude vypadá fantasticky. Nejstylovější Fabia všech dob!
Někdy stačí málo k tomu, aby jste design posunuli na úplně nový level. V případě Fabie v provedení Monte Carlo postačilo přidat černě lakované prvky karoserie jako mřížka chladiče, zadní difusor, vnější prahové lišty či decentní spoiler na přední nárazníku. Když k tomu přidáme výbavový prvek Color Concept kombinující oranžový lak karoserie s černě lakovanou střechou a vnějšími zpětnými zrcátky, dostává Fabia další dávku sex-appelu. Nesmí chybět disky kol z lehkých slitin a černý nápis na pátých dveřích. Verzi Monte Carlo můžete odhalit i díky odznaku na boku karoserie.
Jestli vás vzhled exteriéru nechává klidnými, věřím, že interiér vás přeci jen zaujme. Co je malé, to je hezké a v případě interiéru Fabie to jednoznačně platí. Nový vzhled palubní desky si Fabia po letech konečně zasloužila. Když nyní porovnáte vzhled interiéru s dobíhající verzí, Combi Tour je patrný velký posun vpřed. V případě verze Monte Carlo opět hrajeme tak trochu na city. Červené doplňky sice úplně neladí s oranžovou barvou karoserie, nicméně interiér jako takový nesmírně oživují. Nejvíce mě oslovil vzhled a zpracování nového volantu. Je neskutečně příjemný na omak, skvěle padne do ruky a vypadá fantasticky. Už i u klasické verze Fabie mě potěšily kulaté výdechy klimatizace. Sice jde o drobný detail, palubní desku však příjemně zdobí. Nechybí ani dekor v imitaci karbonu, černý strop či sportovní kryty pedálů. Detaily které dotvářejí příjemný pocit na palubě. Podstatným prvek výbavy Monte Carlo jsou sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Tu asi neocení cestující ve druhé řadě, jelikož omezuje celkový výhled z vozu. Řidiče potěší na maximum. Velkorysé boční vedení, dostačující délka sedáku a celkově tužší konzistence materiálu stojí za velmi pozitivním dojmem z posezu za volantem. Ideální pro každodenní provoz ale i delší cesty.
Z pohledu ceny je Monte Carlo vrcholem nabídky. Výbavu přebírá ze stupně Style a přidává výše zmíněné prvky výbavy. S cenou startuje na částce od 464.900 Kč. Testovaný kousek pak pořídíte od 544.900 korun. Motorizace nabízí až od výkonu 81 kilowatt. V nabídce tak nedisponuje základní jednotka 1,0 MPI ani nejslabší verze litrového TSI s výkonem 70 kilowatt. Zákazník tak může vybírat mezi litrovým tříválcem TSI s maximálním výkonem 81 kilowatt a čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu 110 kilowatt. Zatímco litrový motor můžete konfigurovat jak s šestistupňovým manuálem tak i s automatickou převodovkou DSG, patnáctistovce je manuál zapovězen. Fabia Monte Carlo v top konfiguraci tak pod kapotou ukrývá 110 kilowatt a 250 Nm. V kombinaci s prvotřídní automatickou převodovkou DSG tak tvoří sehraný pár. Ideální kombinace pro dynamičtěji orientované řidiče. Výkon 110 kilowatt je na relativně lehkou Fabii dostačující. Potěší celková kultivovanost, agilnost a zvukový projev. O sportovnosti se lze rozhodně nemůžeme bavit. O dynamicky střiženém vozidle ale dozajista.
Ne každý nutně potřebuje SUVéčko, ne každý potřebuje ukazovat na obdiv „dražší” značku. Kdo hledá malé auto s prostorným interiérem a rád si připlatí za originalitu, je Fabia Monte Carlo skvělou volbou. Škodovka posunula novou generaci Fabie na vrchol své pomyslné kariéry. Ono se možná časem potvrdí, že tohle je právě ta poslední generace. Pak už pouze elektrifikované modely, kde se s malou a lidmi tolik oblíbenou Fabií už tolik nepočítá. Teď už jen zbývá doufat, že opak bude pravdou, protože po této zkušenosti u mě Fabia opět získala na oblibě.