Škoda Kamiq Monte Carlo – Oblíbený crossover v novém kabátě
6.8.2024/
Škoda Kamiq prošel drobnou modernizací, která po vzoru modelu Scala přináší více agresivního vzhledu a komfortu na palubě. Pro škodovku je model Kamiq bezesporu velmi úspěšným modelem. Malý městský crossover je na českém trhu pátým nejprodávanějším vozem. Ve své kategorii C-SUV je po první půli roku 2024 druhý nejprodávanějším modelem hned za větším Kodiaqem. Úspěch lze očekávat i po modernizaci, která navíc posouvá design Kamiqa o pomyslný stupínek ještě výše. Design vozu je ještě více dynamický, vše podtrhuje výbava Monte Carlo, jenž vozu dodává nutnou dávku sex-appealu. Pod kapotou čtyřválec o objemu 1,5 litru, automatická převodovka a bohatá výbava dělá z Kamiqa skvělého společníka pro každý den.
Základní informace
Délka: 4 241 mm
Šířka: 1 988 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 559 mm
Rozvor: 2 639 mm
Objem motoru: 1 498 cm3
Palivo: Benzín
Výkon: 110 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 579.900 Kč
Škoda Kamiq Monte Carlo ve fotogalerii
Modernizovaný Kamiq přijíždí s nově tvarovaným předním nárazníkem, přepracovanými hlavními světlomety a celkově agresivnějším kukučem.
Po designové stránce se modernizace škodovce povedla. Ostatně to, že je Kamiq líbivé auto, potvrzují i jeho prodeje.
Na zádi se poupravila grafika světlometů, která je nyní rozdělena do tří částí. Lehkou retuší prošel i zadní nárazník.
Nejvýše postavený výbavový stupeň Monte Carlo dodává vozu obrovskou dávku sex-appealu. Červeno černá kombinace laku s černými doplňky a pohlednými disky kol z lehkých slitin dělají své.
Zúžení LED denního svícení celkovému vzhledu rozhodně prospělo. V kombinaci s naopak rozměrnějšími hlavními světlomety LED Matrix působí příď více dynamickým dojmem.
Úzký pás LED krystalů je i nadále využíván i pro dynamický ukazatel změny směru jízdy.
LED denní svícení, hlavní LED světlomety a nejníže světlomety s funkcí Corner, tedy s přisvícením do zatáčky.
Byť Kamiq disponuje světlou výškou okolo 17 centimetrů, pro jízdu mimo zpevněný povrch mu chybí pohon všech kol.
Nově tvarovaná odrazka a přepracovaná grafika zadních světlometů.
Nový nápis na pátých dveřích taktéž laděn do černé barvy.
Plaketka Monte Carlo nesmí chybět, najdete ji v přední části na boku karoserie.
Jízda s modernizovaným crossoverem Kamiq je v první řadě komfortní. Tento oblíbený kompaktní model osloví svojí agilností, příjemně nastaveným podvozkem a příjemně lehkým řízením. O sportovnosti nemůže být řeč, byť s patnáctistovkou jede velmi svižně. Nelze očekávat žádné jiné charakteristiky sportovní jízdy.
I s osmnácti palcovými disky kol se podvozek dokáže slušně popasovat s širokým spektrem nerovností. Obecně podvozek Kamiqa je velmi dobře nastavený a to jak pro jízdu ve městě, tak pro dynamickou jízdu po okreskách.
Pod kapotou čtyřválcová patnáctistovka s výkonem 110 kilowatt. Samotný vrchol nabídky je adekvátní motorizací pro vůz s cenou okolo 600.000 korun. Zážehová jednotka potěší svojí agilností a chutí jít za plynem, zároveň potěší celkovou kultivovaností a spotřebou okolo šesti litrů na sto kilometrů. Za pochvalu stojí i zvukový projev, který dozajista uchu lahodí více než litrové TSI.
Jednotka v našem případě funguje ve spojení s automotickou dvouspojkovou převodovkou DSG o sedmi rychlostních stupních. Automatická převodovka nikterak nedusí výkonnostní potenciál patnáctistovky, a tak tvoří velmi solidně sehraný pár. Snad jen při ostré jízdě značně DSG zbytečně zmatkoval a nestíhá přesně řadit požadované rychlostní stupně. Při poklidné jízdě je však DSG jasnou volbou pro komfortní a plynulou jízdu.
V interiéru se mnoho změn neodehrálo. To je však dobře! Interiér Kamiqa je od počátku velmi kvalitní a například z pohledu ergonomie dokonalý.
S výbavou MOnte Carlo se pojí sportovnější sedadla. Ta nejen dobře vypadají, skvěle drží tělo a dopřává pocit bezpečného obepnutí. Problém budou mít řidiči se širšími rameny.
Palubní deska je přehledná a velmi kvalitně zpracovaná. Nikde nic nepovrzává, zvolené materiály jsou na vysoké úrovni. Zde škodovka oproti levnější konkurenci například z koncernu Stelantis ukazuje svoji vyšší úroveň.
Tříramenný sportovní volant skvěle padne do ruky. Po designové stránce jeden z nejhezčích volantů současné produkce.
Nejlevnější provedení Monte Carlo lze pořídit za 579.900 Kč. Těšit se můžete z kompletní výbavy řady komfortních prvků a celkově velmi komfortní nálady na palubě.
Infotainment prošel updatem, už se tolik nekouše jako předchůdce. Potěší líbivá grafika a intuitivní ovládání.. Pořídít jej můžete v paketu Navi za 28.000 Kč. Navíc dostanete virtuální kokpit, web rádio a digitální asistentku Lauru.
Zmíněný digitální kokpit nabízí úhlopříčku deset palců. Čitelnost o zobrazení na jedničku.
Užijte si tento pohled, nádherně zpracovaný volič automatické převodovky a manuální ruční brzda. Sestava, která se postupně ze všech škodovek vytratí.
Na zadních sedadlech je místa dostatek i pro čtveřici dospělých. Na krajních sedadlech naleznete systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Zadní cestující se můžou těšit z příjemných sedadel o obrovské panoramatické střechy.
I dospělému cestujícímu na zadních sedadlech zůstane před koleny cirka deset centimetrů volného místa.
Základní objem činí rovných 400 litrů. Pro každodenní užívání bohatě postačí. Na dovolenou ve čtyřech se budete muset hodně snažit zavazadla správně poskládat.
Dvojitá podlaha nabízí další úložný prostor, plní především funkci rovné ložné plochy.
Síťový program nesmí chybět. Jedna z věcí, kterou dělá škodovka prostě nejlépe.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Kamiq Monte Carlo
Atraktivní design výbavy Monte Carlo, povedená modernizace přídě
Kompaktní rozměry ideální pro jízdu ve městě
Komfortní podvozek s příjemným nastavením i pro dynamickou jízdu
Skvěle zpracovaný interiér s bohatou výbavou
Kultivovaný projev 1,5 TSI s dostatečným výkonem a dynamikou