Testy Peugeot

Test Peugeot 2008 GT Line – Lvíče puberťák

Peugeot v posledních letech sebejistě odhaluje svoji pravou tvář. Modelová nabídka této francouzské automobilky se s každým novým vozem prezentuje svým nezaměnitelným designem. Je to právě extravagantní a originální vzhled, kterým se Peugeot úspěšně dere na výsluní. Vše se „odšpuntovalo“ revoluční 508 a další modely se nesou ve stejném duchu. Městská 208 a odvozený malý městský crossover 2008 tak opravdu dospěly.

Design: Z šedé myši cool lvíče
Předchozí generace modelu 2008 se rozhodně může pochlubit svými prodejními úspěchy napříč evropskými trhy. Novinka se dozajista bude taktéž velmi dobře prodávat, aktuálním trendem totiž i nadále zůstávají crossovery a SUV. Peugeot tak 2008, jež svůj základ staví na městské 208, kompletně přepracoval, aby držel krok s nekompromisní konkurencí. Doprodávající model totiž do jisté míry ztrácel krok v oblasti designu a technologií. Moc dobře si na test 2008 z minulého roku vzpomínám. Je to velmi dobré a především poctivé auto. Svoji klientelu si dokázalo najít jak mezi mladými, tak i mezi staršími řidiči. Peugeot modelového roku 2020 však přichází se zcela odlišným vzhledem, který opravdu dokáže zaujmout. Příď vozu je jedním slovem originální, tuto tvář u jiné automobilky nenajdete. Přední světlomety Full LED s kresbou „3 drápů“ jsou doslova dravé a dychtivé po dobrodružství. LED technologie světlometů nabízí opravdu skvělý světelný účinek. Ve výbavě GT Line a GT jsou světlomety k dispozici bez nutnosti příplatku. Nechybí přední LED mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, LED směrová světla či funkce automatického přepínání dálkových světlometů. Vskutku bohatá výbava na městský crossover. Při pohledu na příď (krom světlometů) zaujme i rozměrná mřížka chladiče či nápis na kapotě. Z profilu se 2008 prozrazuje svými opravdu kompaktními rozměry. Originálně působí ostré linie na boku karoserie či postupně se zvedající prosklená část. Nechybí ani oplastování karoserie odkazující na příslušnost ke crossoverům. Výbava GT disponuje i pohlednými disky kol z lehké slitiny o velikosti osmnácti palců. Na zádi zaujmou především originální LED světlomety taktéž s kresbou „3 drápů“. Designově se moc nepovedlo umístění dvou koncovek výfuku ke středu karoserie, opticky tak záď zužují. Po designové stránce je nová 2008 opravdu dynamická, originální a na ulici i přes své skromné rozměry budí respekt.

Interiér: Revoluce plná technologií
Designové změny a celkový vzhled jsou věcí názoru. Jedna věc je však jistá. Interiér nové 2008 přináší obrovský skok kupředu. Kompletně přepracovaná palubní deska a nové materiály a inovace v oblasti technologií jednoduše dělají z malého lvíčete sebevědomého a konkurenceschopného soka. Ihned po usednutí potěší sedadla s výborným bočním vedením a dostatečnou délkou sedáku. Palubní deska v kontroverzním provedení I-cockpit již nepřekvapuje. Níže položený volant opravdu střídmých rozměrů je velmi dobře zpracovaný. Vyvýšený digitální 3D sdružený přístroj (6 možných konfigurací) je novinkou, která zaujme, ale potvrzuje, že dnešní automobilový průmysl je do jisté míry o zbytečnostech. Každopádně, sdružené přístroje nabízejí dobrou čitelnost, stejně tak jako multimediální systém na středovém panelu, jenž je nakloněn směrem k řidiči. Desetipalcová obrazovka s navigačním systémem je ve výbavě GT Line bez příplatku, jinak si připravte 21.000 Kč. Z další výbavy na palubě nechybí automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, panoramatické otevíratelné střešní okno s manuální sluneční clonou a v neposlední řadě Visiopark 1 (couvací kamera 180°) + přední a zadní parkovací asistent. Výbava je tak opravdu bohatá. Co se týče prostornosti, tak nemám výhrad. Přední část vozu nabízí dostatek prostoru, nejvíce limitující je však výška vozu. Byť si dáte sedadlo úplně k podlaze, vyšší řidiči budou mít problém jak s výhledem z vozu, tak právě s již zmíněným konceptem řidičovy zóny I-cockpit. Ve druhé řadě sedadel je místa tak akorát, při svých 180 centimetrech se dokážu sám za sebe usadit. Prostoru pro kolena však mnoho nezbývá. Jinak je posez ve druhé řadě příjemný, nechybí možnost připojení chytrého zařízení a těšit se můžete z hezkého výhledu panoramatickou střechou. Na krajních sedadlech je k dispozici systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání 434 litrů, po sklopení sedadel druhé řady lze navýšit objem zavazadelníku až na maximálních 1.467 litrů. Objem, který je k dispozici, je dostačující pro klasický městský styl života s občasnými výjezdy na chatu či výlety. Nešvarem malých crossoverů je vyšší hrana zavazadelníku a téměř žádná variabilita. Jinak tomu není ani u 2008.



Jízda:  Parťák pro každý den
Nejen po designové stránce, ale i po jízdních vlastnostech, se novinka posunula k lepšímu. První dobrou zprávou je fakt, že k dispozici je jak benzínová, tak naftová varianta. O něco později dorazí na český trh i plně elektrická verze. Základní jednotkou je benzínová dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 100 koňských sil. Tentýž motor je k dispozici i s vyšším výkonem, který se rovná 130 koňským silám. Silnější dvanáctistovka má pak výhradu v případě volby převodovky. K dispozici je tak jak šestistupňová manuální převodovka, tak i výborná osmistupňová automatická převodovka. Ta je k mání i u verze GT, již pořídíte taktéž s dvanáctistovkou PureTech, každopádně vyladěnou na maximální výkon 155 koňských sil. V případě zájmu o dieselový agregát je k dispozici patnáctistovka Blue HDi s výkonem 130 koní. Pod kapotou testovaného vozu je zážehová jednotka 1,2 PureTech s výkonem 130 koní při 5.500 otáčkách za minutu. Hodnota točivého momentu dosahuje 230 Nm při 1.750 otáčkách. S průměrnou spotřebou 4,8 litru a emisemi CO2 v podobě 130 g/km splňuje 2008 emisní normu Euro 6.3. Spotřebou se od výrobcem udávaných 4,8 litrů dostanete v reálném provozu až k hranici sedmi litrů. Jednotku je totiž potřeba vytáčet, jinak je totiž tak trochu vlažnější. Peugeot 2008 zde není od dynamické jízdy, výkon 130 koní je tak pro každodenní ježdění naprosto dostačující. Jednotka potěší především kultivovaným projevem bez vibrací, plusem je i výborné odhlučnění. Naopak minus shledávám v nekultivovaném projevu start stop systému, který nepříjemným „drncáním“ narušuje jinak komfortní náladu na palubě. Z pohledu jízdních vlastností vděčí 2008 především zcela nové platformě CMP, která je připravena na elektrifikaci. Podvozek zvládá filtrovat velké množství nerovností, v zatáčkách se však karoserie trochu naklání. Pokud bude nová 2008 plnit roli rodinného vozu určeného pro každodenní provoz, svými jízdními vlastnostmi rozhodně neurazí. Řidič se navíc může těšit bohaté nabídce asistenčních systémů, a to jak těch pasivních, tak aktivních pomocníků. Nechybí tak asistent pro udržení v jízdním pruhu, Active Safety Brake (systém automatického nouzového brzdění – kamera), Distance Alert (upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem na blížící se překážku), Driver Attention Alert (systém sledování pozornosti řidiče za pomoci kamery umístěné na čelním skle a sledování pohybů volantu) či rozšířený systém rozpoznávání dopravního značení (identifikace vybraných dopravních značek).

Aktualizace: Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech manuál
Od začátku roku se na českém trhu prodalo již 1.696 kusů tohoto fešného crossoveru. S tržním podílem 1,14% se Peugeot 2008 může pyšnit celkově patnáctým místem na českém trhu. Při prvním seznámení jsem měl možnost otestovat vrcholné provedení se skvělým osmistupňovým automatem. Po druhé jsem tak sáhl po šestistupňovém manuálu, který tvoří většinu prodejů, inu nižší cena za manuální převodovku je často rozhodující. Pokud tak oželíte nepochybně komfortnější automatickou převodovku, můžete se těšit na úsporu rovných 50.000 Kč a to je dost. Manuál jsem okusil ve spojení s benzínovou dvanáctistovkou PureTech o maximálním výkonu 130 koňských sil. Zpracování řadící páky je na dobré úrovni, stejně tak jako interiér. Ocenil bych však možná odvážnější design. Tak trochu nekoresponduje s jinak futuristickou palubní deskou. Dráhy řadící páky jsou o kapánek delší než bych chtěl, více však zklame celkově „gumovější” projev. Ve spojení s jednotkou o výkonu 130 koní pracuje jinak bez větších výhrad. Každopádně sám za sebe bych oželel některé zbytečné prvky výbavy a raději zvolil osmistupňovou automatickou převodovku. Především pokud budete s vozem trávit většinu času ve městě, zde oceníte celkově komfortní projev. Testovaná specifikace v nejvyšším stupni GT Line startuje na částce již přesahující 500.000 Kč, přesně 515.000 Kč. S automatem se pak posunete o již zmíněných 50.000 Kč výše.

« z 32 »

Pack Look GT Line: Přední nárazník a kliky dveří v barvě karoserie, specifická mřížka sání s tmavými chromovanými dekory, lišta mřížky sání, lišta mezi zadními sdruženými světly, okenní lišty, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler v černé lesklé barvě, spodní část předního nárazníku, boční ochranné lišty dveří a okrasná lišta zadního nárazníku v šedé barvě, zadní nárazník, lemování podběhů kol a stojky vnějších zpětných zrcátek v černé barvě, okrasné prahy předních dveří v nerezovém provedení s označením PEUGEOT, serigrafie na zadním okénku, monogram GT Line.




Plusy: Originální design, inovovaný a komfortní interiér, bohatá výbava, sedadla s výbornou oporou těla

Minusy: Horší výhled z vozidla, nekultivovaný systém start stop, omezení v oblasti praktičnosti a variability interiéru

Celkové hodnocení: 96 %
Spotřeba: 7,0 l/100 km
Cena testovaného vozu: 562.000 Kč (akční cena), klasická ceníková cena 620.000 Kč

Facebook Comments