Test Peugeot 208 1,2 PureTech – Od základu poctivý
Novinářské flotily jsou často napěchovány vrcholnými specifikacemi, leckdy i kombinacemi, jež se prodávají minimálně. Proto jsem vždy velmi rád, když se naskytne možnost otestovat základní provedení. Když se tak ve vozovém parku značky Peugeot objevila zcela nová 208 ve výbavě Active, ihned jsem měl tento kousek rezervovaný. Jaká je nová generace populárního lvíčete jsem zjišťoval v klasickém týdenním testu. Design: Sebevědomá identita Zcela nová generace modelu 208 hrdě nesoucí emblém lva, přináší do segmentu malých vozů pořádnou dávku šmrncu. Designový jazyk nových Peugeotů je odvážný a zcela originální. Především je pak líbivý – to se mi potvrdilo zejména u modelu 508. Právě menší 208 si od majestátního fastbacku převzala řadu prvků. Dominantou jsou tak ledkové „zuby“ a rozměrná mřížka chladiče s chromovými dekory. Peugeot Full LED Technology: přední světlomety Full LED s kresbou „3 drápů“ jsou dostupné pouze ve výbavě GT Line, v ostatních výbavách, včetně testované výbavy Active, nabízí nová 208 hlavní LED světlomety s integrovanými LED denními světly. Účinnost základních světlometů je dostačující, z ostatních modelů však můžu doporučit Full LED Technology. Silueta nové 208 je dynamická, svádí k pohledu a během týdne si dokázala získat řadu obdivných pohledů. Záď vozu je zábavná a nebojím se říct, že je málo vozů, které již od základní výbavy umí nabídnout takovou dávku originality. Zadní sdružené světlomety s kresbou „3 drápů“ nejsou ve výbavě Active LEDkové, i tak však umí nadělat velkou parádu. Velmi zajímavým krokem je přítomnost základní metalické barvy bez nutnosti příplatku. Jedná se o lak Žlutá Faro a v kombinaci s černými doplňky karoserie působí 208 opravdu skvěle již od základní výbavy. Rozměrově se 208 staví například proti novému Cliu. Na délku je lvíče o 5 milimetrů delší nežli jeho francouzský sok. Naopak na šíři a výšku je Clio o 28 milimetrů, respektive o 10 milimetrů rozměrnější. Obdobná situace panuje i v oblasti rozvoru – zde 208 ztrácí celkem 43 milimetrů. Během následujících týdnů budu mít možnost otestovat 208 ve vrcholném provedení GT Line, od čehož očekávám ještě vetší dávku sex-appealu. Interiér: Ve znamení i-Cockpitu Hravost a originalitu se podařilo vnést i do interiéru. Zde však musím sám za sebe říci, že méně je někdy více. Palubní deska na jednu stranu hýří originalitou, na druhou strádá trochu logičnosti. Kontroverzní řečení koncepce palubní desky i-Cockpit je přítomno i zde. K dispozici jsou tři úrovně. Pouze výbavy Allure a GT Line nabízejí zcela nový 3D sdružený přístroj. Ve výbavě Active, již testuji, je k dispozici i-Cockpit (vyvýšený analogový sdružený přístroj TFT 3,5”, kompaktní multifunkční kožený volant, barevný kapacitní dotykový 7” displej) s klasickými analogovými budíky. Přítomnost 3D přístroje nepovažuji za nutnou, analogové budíky plní svou funkci na jedničku. Snad jen nelogicky otočená ručička otáčkoměru, která jde proti směru rychlostnímu ukazateli. Rozměrově střídmý multifunkční volant je velmi kvalitně zpracovaný, jeho umístění však nepovažuji za zcela šťastné. Jednoduše, klasické uspořádání mi vyhovuje více. Na druhou stranu jsem velmi spokojen s aktualizací multimediálního systému, který je v případě výbavy Active dostupný bez nutnosti příplatku. Nenabízí však navigační systém, takže pokud byste chtěli mít k dispozici tovární navigační systém, je nutné sáhnout do kapsy pro 18.000 Kč. Přepracovaný multimediální systém nabízí hezčí grafické zpracování a v mnohých funkcích i větší dotykové plochy, nežli tomu bylo u předchůdce. Obsluha systému je tak velmi intuitivní a především uživatelsky velmi přívětivá. Opět však budu kritizovat nutnost nastavení klimatizace skrze dotykovou obrazovku. Otočný ovladač je prostě lepší, bohužel však dražší řešení. Přestože je 208 rozměrově střídmým vozem, přední část vozu je příjemně prostorná. Snad jen místa pro pravé koleno řidiče by mohlo být o ždibec více. Celkový posez řidiče je na danou kategorii vozů velmi příjemný. Sedadla jsou komfortní, nabízejí ideální konzistenci materiálu a dostatečnou oporu těla. To se však úplně nedá říci o sedadlech druhé řady. Zde je sedák až příliš měkký, a tak se do sedadla vyloženě zaboříte. Ještě jednu výtku budu mít, a to konkrétně k šíři „A” sloupku. Výhled šikmo vpřed není ideální, jednoduše se vám tak za sloupek schová chodec či auto na nepřehledné křižovatce. Inu, výhled z malých vozů není vždy takový, jaký bychom si přáli. Praktičnost: Žádná překvapení Nová 208 je ryze městský vůz. Pro tyto účely byl navržen a takto i skvěle funguje. S praktičností to tak nikdy nebude úplně růžové, přesto mě potěšila vzdušnost přední části kabiny. Po interiéru je i řada odkládacích prostor, stejně tak na zadních sedadlech se myslelo na rodiny s dětmi. K dispozici je zde dvojice bezpečnostních úchytů Isofix pro uchycení dětských autosedaček. Co se týče prostoru ve druhé řadě sedadel, prostřední sedadlo považuji opravdu za nouzové. Pokud si však sám za sebe sednu, zbývá mi před koleny cca 5-7 centimetrů volného prostoru. S prostorem nad hlavou už je situace opravdu stísněná i pro mě, byť měřím 180 centimetrů. Ve čtyřech cestujících si však umím představit i delší cestu. Zavazadelník nové 208 nabízí v základním uspořádání celkem 309 litrů (VDA), respektive 366 litrů, pokud budeme používat metodiku objemu tekutin. Pokud opět srovnáme s konkurenčním Cliem, zjistíme u 208 deficit 31 litrů dle metodiky VDA. Pro běžný městský styl života je objem zavazadelníku naprosto dostačující. V případě potřeby převážení rozměrnějších zavazadel je možné sedadla druhé řady sklopit a maximální objem navýšit až na 1.004 litrů (VDA). Jízda: Podvozek na jedničku! Nabídka pohonných jednotek je u nové 208 vlastně omezena na jeden vznětový agregát a zážehovou dvanáctistovku PureTech ve třech výkonových variantách. Postupem času dorazí i čistě elektrická verze. Aktuálně je základní jednotkou tříválcový PureTech o výkonu 75 koňských sil. Následuje silnější verze s rovnými 100 koňskými silami a vrcholné provedení s maximálním výkonem 130 koní. V případě dieselové jednotky se bavíme o patnáctistovce Blue HDi se sto koňmi pod kapotou. Nejslabší jednotka s výkonem 75 koní pracuje pouze ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. To silnější verze nabízí volbu mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejsilnější benzín, tedy s výkonem 130 koní, je naopak spjat pouze s automatickou převodovkou. Dieselová 1,5 Blue HDi pracuje ve spojení s manuální převodovkou o šesti rychlostních stupních. Pod kapotou testované 208 pracuje základní motorizace s výkonem 75 koňských sil, tedy tříválcová dvanáctistovka PureTech, spjatá s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkonu není na rozdávání, nicméně při obsazení dvěma až třemi osobami je pro běžné ježdění dostačující. Na svižné předjíždění to také není, brzdou provozu ale rozhodně nebudete. Jednotka se při rozjezdu zvedá opravdu vlažněji, kdo však hledá vůz pro poklidnou jízdu, nebude zklamán. Ostatně přednosti 208 jsou, v případě základního provedení, zcela jinde. Tak například spotřeba by měla být dle výrobce na úrovni 5,5 litru. Po týdnu mi průměrná spotřeba vyšla na rozumných 5,8 litru. Další plusové body si ode mě odnáší skvěle nastavený podvozek. Ihned po prvních kilometrech jsem měl pocit, že sedím ve voze o segment výše. Nastavení je jedním slovem ideální. Chování podvozku je čitelné a přesné, zároveň dokáže filtrovat velké množství nerovností. Zásluhu na tom mají ideální pneumatiky 195/55 R16, které nenadělají tolik parády jako hliníkové sedmnáctky. Každopádně stojí za komfortním jízdním projevem. Druhým plusem je celkově příjemné řízení. Pro naše lepší polovičky bude uživatelská přívětivost rozhodně silným argumentem. V oblasti bezpečnosti se novinka taktéž přizpůsobuje aktuálním trendům. Řadu prvků tak nabízí bez nutnosti příplatků v rámci balíčku Pack Safety dostupný právě pro testovaný výbavový stupeň Active. Ten obsahuje: rozšířený systém rozpoznání dopravního značení (identifikace vybraných dopravních značek), aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu / neoznačeného kraje vozovky (PFIL – s možností korekce jízdní dráhy), Active Safety Brake (systém automatického nouzového brzdění – kamera), Distance Alert (upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem na blížící se překážku) a Driver Attention Alert (systém sledování pozornosti řidiče za pomoci kamery umístěné na čelním skle a pohybů volantu). Pokud chcete ještě více bezpečnostních prvků, můžete si pořídit zadní parkovací asistent (7.000 Kč) či Visiopark 1 (couvací kamera 180°) + zadní parkovací asistent za 14.000 Kč. Verdikt: Od základu poctivý Novinka ze stáje Peugeotu na mě udělala veliký dojem, a to i přesto, že se mě nesnažila opít drahými příplatky. Pokud se podíváme do ceníku, zjistíme, že testovaný kousek pořídíte za akčních 315.000 Kč. Velmi slušná nabídka, jelikož tenhle lvíček se jednoduše povedl. Za atraktivní verzi považuji i verzi 1.2 PureTech 100 s automatickou převodovkou EAT8, již ve stejné výbavě pořídíte ještě pod hranicí 400.000 Kč. Konkrétně za 395.000 Kč. Pokud by nějaká výbava chyběla, můžete sáhnout po příplatcích v rozumných cenových hladinách. Týden s novou 208 mě bavil, posun k lepšímu je patrný z každého úhlu pohledu i dotyku. O to více mě to těší, když testuji druhou nejnižší výbavu. Plusy: Sebevědomí a originální design, kvalitní interiér, komfortní sedadlo řidiče, komfortní podvozek Minusy: Horší výhled z vozidla, přístup do druhé řady sedadel, ne všem vyhovující i-Cockpit Celkové hodnocení: 97 % Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km Cena testovaného vozu: od 315.000 Kč Facebook Comments Sdílet na Facebook
Pro vložení na váš web používající WordPress, zkopírujte a vložte tuto adresu URL
Pro vložení obsahu, zkopírujte a vložte tento kód na váš web