Test Peugeot 208 GT Line- Co je malé to je hezké!
Nová generace legendární 208 si odnesla titul auto roku a to zcela právem. Moje první seznámení proběhlo již před několika týdny, tehdy jsem okusil základní provedení Active. Právě možnost otestovat auto bez řady příplatkových položek ukázalo, že francouzské lvíče je od základu poctivé. Nyní mám možnost usednout za volant výbavového stupně GT Line, který tvoří vrchol nabídky.
Kompletní recenzi, kde jsme si představili všechny podrobnosti o designu, interiéru a jeho praktické stránce, naleznete v předešlé publikaci.
V dnešním článku se tak zaměříme na odlišnosti verze se „sportovním” označením GT Line. Vylepšovat novou 208 na sportovnější verzi není až tak složité, již v základním provedení Active mě totiž auto bavilo svým šmrncem. Kompaktní rozměry s celkově sportovně elegantní siluetou dávají vozu potřebnou dávku svěžího vánku. Když navíc přidáme odlišnosti výbavového stupně GT Line, výsledek opravdu stojí za pochvalu. K dispozici tak máme například designově odvážné Full LED světlomety s kresbou „3 drápů“ a automatickou výškovou regulací. Pozornost dozajista upoutá řešení led denního svícení za pomoci „ledkového drápu” zasahujícího nízko do předního nárazníku. To vše, včetně LED směrových světlometů a automatického přepínání dálkových světlometů (High Beam Assist), získáte bez nutnosti příplatku. Vizuálně se nejvyšší výbavový stupeň odliší díky Pack Look GT Line obsahující následující položky: Přední a zadní nárazník a kliky dveří v barvě karoserie, specifická mřížka sání s chromovanými dekory, lišta mezi zadními sdruženými světly, spodní část zadního nárazníku, okenní lišty, lemování podběhů kol a kryty vnějších zpětných zrcátek v černé lesklé barvě, stojky vnějších zpětných zrcátek v černé barvě, okrasné prahy předních dveří v nerezovém provedení s označením PEUGEOT, monogram GT Line.
Všechny tyto drobné retuše dopomáhají 208 k větší exkluzivitě, v pražských ulicích se tak rozhodně neztratíte, především pak v noci, kdy světelným podpisem jednoznačně vystoupíte z řady. V našem případě je vůz vyveden v šedé Artense, která trochu zaniká. Pokud však chcete ještě více sex-appelu, nabízí se například žlutá Faro, modrá Vertigo a červená metalíza Elixir. Všechny tyto tři barvy se taktéž lépe kombinují s hliníkovými koly 17” CAMDEN s šedými doplňky.
V případě interiéru se mnoho změn neděje. Pozornému oku neuniknou sportovní hliníkové pedály, exkluzivní tmavé čalounění stropu, vkládané textilní koberečky a především dynamická sedadla vpředu se zesíleným bočním vedením a výškově nastavitelným sedadlem spolujezdce. Sedadla jsou opravdu velmi komfortní, dostatečné boční vedení pak zajistí komfort i při dynamičtějším jízdním stylu. Kombinované látkové čalounění CAPY černá se zeleným prošíváním pak dodávají sedadlům líbivý vzhled. Líbí se mi, že zelené prošívání naleznete i na palubní desce a ve výplních dveří. V případě nastavení multimediálního navigačního systému do „zeleného” rozhraní, včetně zeleného ambientního osvětlení, je interiér hezky sladěný. Co se týče výbavy, k dispozic máte vše, na co si vzpomenete. Nechybí tak automatická klimatizace, multimediální navigační systém s dotykovou obrazovkou, virtuální cockpit s hezkým grafickým zapracováním, vyhřívané sedadlo řidiče a kompletní nabídka asistenčních systémů v balíčku Pack Safety Plus: Rozšířený systém rozpoznání dopravního značení (identifikace vybraných dopravních značek), aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu / neoznačeného kraje vozovky (PFIL – s možností korekce jízdní dráhy), Active Safety Brake (rozšířený systém automatického nouzového brzdění – kamera & radar), Distance Alert (upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem na blížící se překážku), Driver Attention Alert (systém sledování pozornosti řidiče za pomoci kamery umístěné na čelním skle a pohybů volantu).
Výbavový stupeň GT Line nabízí všechny motorizace, kromě základní dvanáctistovky s výkonem 75 koňských sil. Dvanáctistovka zůstává v nabídce, každopádně až od výkonu 100 koní, vrcholem nabídky je pak verze s maximálním výkonem rovným 130 koňských sil. Zde však musíte objednat zároveň s automatickou osmistupňovou převodovkou. Pro zájemce o diesel je v nabídce přichystána patnáctistovka BlueHDi s výkonem 100 koňských sil a šestistupňovou manuální převodovkou. Zároveň můžete uvažovat o čistě elektrické verzi e-208, která své využití nalezne především v městském provozu. Pod kapotou testovaného vozu pracuje možná překvapivě právě dieselová jednotky, která si se sportovností rozhodně moc nezadá. Označení GT Line je doopravdy potřeba brát pouze jako výbavový stupeň, který 208 dodá nutnou dávku šmrncu. Čtyřválcová patnáctistovka s výkonem 100 koňských sil dokáže lehoučké vozítko s grácií rozpohybovat, potěšila by mě však celkově větší kultivovanost a méně vibrací prostupujících do interiéru. Již u základní výbavy Active jsem chválil skvělý podvozek, zde musím chválit ještě více. Díky režimu Sport je podvozek opravdu jistý a stabilní za každé situace, zároveň dostatečně komfortní pro každodenní ježdění v městském provozu. Škoda jen absence automatické osmistupňové převodovky, která by vozu dodala třešničku na dortu. Šestistupňová manuální převodovka trochu kazí jinak celkově komfortní náladu na palubě. Gumovější chod dává příležitost ke zlepšení, zde na koncernové vozy jednoznačně ztrácí. To však neplatí právě o výše zmíněném automatu, který nabízí opravdu sametový chod. Co se týče cenové nabídky, GT Line startuje na akčních 450.000 Kč se sto koni pod kapotou a šestistupňovým manuálem. Za rovný půl milion je k dispozici tentýž agregát, výhodou je přítomnost osmistupňové automatické převodovky. Za stejnou sumu peněz pak získáte dieselovou variantu, tu jenž jsme testovali. Cenově nejvýše položenou variantou je kombinaci zážehové dvanáctistovky s výkonem 130 koní a automatickou převodovkou. Za tuto kombinaci zaplatíte minimálně 530.000 Kč. Pak již záleží na volbě konkrétní příplatkové výbavy.