Test Škoda Kamiq Monte Carlo – Hra na city
Nejmenší z trojice škodováckých SUV s modelovým označením Kamiq se v průběhu roku řádně zabydlel. Aktuálně má na svém kontě od začátku roku již 2.684 registrací. S tržním podílem 3,61% se může pyšnit celkově šestým místem v prodeji nových vozů na českém trhu. Zde na Auta Živě jsem měl k dispozici Kamiqa jak se zážehovou, tak i vznětovou jednotkou. Nyní přichází na řadu později představená verze Monte Carlo, která má za úkol jediné. Zahrát na city zákazníků a nechat tak v autosalónu vyšší cifru.
Jelikož jsem Kamiqa podrobně rozebral již v dřívější publikaci, dnes si představíme pouze odlišnosti spojené s výbavovým stupněm Monte Carlo. Níže přikládám odkaz na publikaci, kde naleznete kompletní informace o designu, interiéru a jeho praktické stránce včetně kompletní fotogalerie.
Hned na úvod je třeba říci, že výbava Monte Carlo je v první řadě designový paket posouvající vzhled vozu o úroveň výše. Z pohledu techniky se nic nemění, navíc si můžete klidně nakonfigurovat základní motorizace 1,0 TSI s maximálním výkonem 70 kilowatt, kde se rozhodně nemůžeme bavit ani o náznaku sportovnosti. Ale co, když si vozy řadící se do kategorie SUV můžou hrát na drsňáky zvládající i ten nejtěžší terén, proč by nemohly předstírat sportovní ambice. Kamiq si v tomto ohledu tak trochu hraje na obě zmíněné strany. Jeho pole působnosti je však jednoznačně v městském provozu. Zde však přijde vhod vyšší světlá výška i sportovní look, který majiteli přeci jen dodá trochu toho automobilového sebevědomí při manévrech na parkovišti. Zpět k výbavě Monte Carlo, která startuje s nejslabší jednotkou na částce 520.900 Kč. V případě testovaného vozu, jenž je osazen naopak nejsilnější patnáctistovkou o výkonu 150 koní, si připravte minimálně 580.900 Kč.
Při pohledu na exteriér vozu se od klasického Kamiqa odlišuje řadou drobností, které pravda dodávají vozu obrovskou dávku sex-appelu. Zmínit mohu například černě lakované doplňky jako je spoiler na předním nárazníku, rámeček okolo chladiče, zpětná zrcátka, kryty bočních prahů, difuzor zadního nárazníku a panoramatická střecha taktéž s černě lakovanými střešními nosiči. Rozeznávacím znakem je i plaketka Monte Carlo, černé nápisy na pátých dveří a samozřejmě nesmí chybět ani speciální kola z lehké slitiny: 18“ Vega Monte Carlo. Metalická barva červená Velvet, která vozu opravdu moc sluší, je však i v případě nejdražšího Kamiqa za nemalý příplatek 22.300 Kč. Kromě výše zmíněných prvků pojících se výhradně s verzí odkazující na slavné rally závody se můžete těšit na přítomnost kompletní výbavy. Bez nutnosti připlácet tak máte k dispozici Bi-LED hlavní světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování (Corner), integrovanými mlhovými světlomety a animovaným ukazatelem směru jízdy. Zadní TOP LED světla s animovaným ukazatelem směru jízdy jsou také již součástí výbavy. Pokud se tak podíváte na takto vybaveného Kamiqa, jednoduše mu to sluší a nelze mu upřít, že v záplavě konkurenčních crossoverů umí vystoupit z řady.
V interiéru se taktéž můžete těšit na řadu prvků, které interiér pozvedávají na vyšší úroveň. Podstata zůstává stejná, Kamiq je tak i nadále jedním z nejpraktičtějších malých crossoverů. Interiér je tak příjemně vzdušný, zde se nikdo nebude cítit stísněně. Zavazadelník pak dokáže pojmout slušnou dávku zavazadel. Když půjdete do verze Monte Carlo, můžete se v prvé řadě těšit na sportovní sedadla v barvách Monte Carlo s výborným bočním vedením a dostatečnou délkou sedáku. Vaše ruce si budou užívat kožený sportovní volant (pro DSG s pádly) s červeným prošíváním. Díky příjemně širokému věnci padne volant do ruky jako ulitý. Z dalších doplňků mohu zmínit dekorační lištu na přístrojové desce – Carbon Design, černý strop, dekorační prahové lišty KAMIQ či panel přístrojů v provedení Monte Carlo. Tyto drobnosti jsou opět doplněny kompletní a velmi bohatou výbavou. Na palubě tak nic zásadního nechybí, a tak se na budete cítit opravdu skvěle.
Benzínová patnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem o maximálním výkonu 110 kilowatt, respektive 150 koňských sil je v našem případě spjata s šesti stupňovou manuální převodovkou a samozřejmě pohonem pouze přední nápravy. Lze však nakonfigurovat i sedmistupňovou automatickou převodovku DSG, připravte si však o dalších 40.000 Kč více. Výkonově je čtyřválcová jednotka velmi příjemná, potěší zátahem od nízkých otáček a celkově kultivovaným projevem. Ve vyšších otáčkách příjemně ožívá a dokáže se 150 koňmi pod kapotou s relativně lehkým Kamigem příjemně zacvičit. Pochvalu zaslouží mechanická šestistupňová převodovka, která potěší opravdu sametovým chodem a přesnými drahami. Ostatně i podvozek Kamiqa, tedy především v režimu SPORT, dokáže zvládnout i dynamičtější jízdní styl. Nejlépe se však Kamiq cítí ve městském provozu, kde dokáže potěšit opravdu ukázkově lehkým a zároveň přesným řízením. Z vozu je navíc velmi dobrý výhled, a tak není divu, že za volantem Kamiqa můžeme často vidět naše lepší polovičky.