Nová Toyota C-HR je tím vozem, který jednoduše umí během mžiku strhnout veškerou pozornost. V době kdy jsme na ulicích vystavování obrovskému množství všelijakých vjemů a postupně se učíme je odfiltrovat. Se nová Toyota C-HR rozhodla naopak strhávat veškerou pozornost sama na sebe. Extravagantní design, povedená barevná kombinace karoserie a odlišnost s kterou novinka přijíždí je opravdu nepřehlédnutelná. V městském provozu je jako ryba ve vodě, hybridní pohonné ústrojí pracuje bez výhrad, potěší intuitivní ovládání a vysoká míra bezpečnosti. Naopak s vnitřním prostorem to není žádná hitparáda pro čtyřčlennou posádku bude oříšek kam složit nohy a hlavu, natož zavazadla na víkend.
Základní informace
Délka: 4 360 mm
Šířka: 1 830 mm (bez zpětných zrcátek)
Výška: 1 564 mm
Rozvor: 2 640 mm
Objem motoru: 2,0
Palivo: Benzín
Výkon: 145 kW
Převodovka: automatická převodovka e-CVT AWD-i
Cena testované verze: od 1.264.900 Kč
Toyota C-HR ve fotogalerii
Nová Toyota C-HR přijíždí plná extravagance, originality a obrovské dávky sex-appelu.
Odvážná a sebevědomá z každého úhlu pohledu, to je nové C-HR. Přesně takto má vypadat moderní městský crossover.
Byť C-HR řadíme ke kompaktním crossoverům, s délkou téměř 4,4 metru to zas takový drobek není. Svými rozměry je velmi podobná modelu Škoda Kamiq. Přitom po vzhledové stránce jde o dva naprosto rozdílné modely.
Široká maska, sebevědomý pohled a originálně tvarované projektové Bi-LED přední světlomety.
Na šířku naměříme 1.830 milimetrů. Záď působí mohutně, zaujmou LED světlomety táhnoucí se až k samotnému středu pátých dveří. Drobností, která zaujme, je světelný podpis nad logem, kde svítí označení modelu.
Ostře tvarovaná přední maska je hodně vysoká. Díky tomu působí nové C-HR podstatně mohutnějším dojmem nežli předešlá generace.
Cena startuje na částce 859.900 Kč. Novinka se tak cenou rozhodně nepodbízí. Faktem ale je, že kdo Vám dá v základu hybridní osmnáctistovku s výkonem 140 koní a automatickou e-CVT převodovkou. Nejdražší specifikace se velmi jednoduše podívají nad hranici 1,25 milionu korun.
Bi-LED světlomety jsou zajímavé svým tvarem. Potěší především skvělou účinností.
Dvoubarevná kombinace laku dodává C-HR na stylu. Konkrétně jde o kombinaci žlutá – citrínová se střechou a zádí v černé barvě. Připlácí se 22.500 Kč i v případě nejvyšších výbav.
Originálně tvarovaný spoiler dodává vozu na agresivitě.
V základní výbavě sedmnácti palcové disky kol z lehkých slitin. V případě výbavy Executive Premiere Edition jsou k dispozici devatenáctipalcové disky kol.
Hlavním teritoriem C-HR je bezesporu městská „džungle”. Potěší vyšší posez, lehká manévrovatelnost a celkově intuitivní ovládání. Jízdní vlastnosti jsou velmi vyspělé. Podvozek je i přes přítomnost devatenácti palcových disků kol velmi komfortní.
Na okreskách potěší jistý podvozek i při dynamické jízdě. Z jízdy je patrná jistota a maximální předvídatelnost chování vozu.
Pod kapotou testovaného vozu hybridní pohonné ústrojí kombinující dvoulitrový benzínový agregát s elektromotorem. Maximální kumulovaný výkon pohonného ústrojí činí 198 koní. Jako jediná specifikace nabízí inteligentní pohon všech kol. V případě všech jednotek je k dispozici automatická e-CVT převodovka.
Výkon téměř dvou set koní dělá z C-HR agilní a dynamický vůz. Auto jde příjemně za plynem. Především v městském provozu oceníte možnost jízdy čistě na elektřinu. Výhody elektrického pohonu oceníte při rozjezdech. Díky tomu je zrychlení velmi dynamické. Mimo jiné potěší i absence hluku a vibrací. Jízda je tak opravdu velmi komfortní. Hybrid dokáže šetřit palivo, po týdenním testování se průměrná spotřeba ustálila na hranici pěti litrů na sto kilometrů.
Interiér je skvěle odhlučněný. V kombinaci s jízdou čistě na elektřinu je na palubě nádherné ticho.
Palubní deska je velmi kvalitně zpracovaná. Všechny komponenty jsou velmi dobře zpracované. Z každého detailu na vás dýchne ona pověstná kvalita této značky.
Velkou měrou se o komfort zasluhují i kvalitní sedadla. Disponují výrazným bočním vedením, přesto jsou komfortní pro každý typ postavy.
Volant nabízí dostatečně široký věnec pro dokonalý úchop. Veškeré materiály, které přicházeji do kontaktu s posádkou, jsou velmi příjemné.
Výbava C-HR je rozdělena hned do sedmi úrovní výbavy. Svoji ideální konfiguraci si tak najde opravdu každý.
Na palubě tak najdete vše, co od auta s cenou okolo jednoho milionu korun očekáváte.
Volič automatické převodovky je sice malý,, ale působí robustně.
Digitální přístrojový štít nabízí možná až příliš informací. Ocenil bych možnost volby zobrazení pouze nezbytných informací pro jízdu.
Jako celek je palubní deska moderní, líbí se mi její jednoduchost a z toho plynoucí velmi dobrá ergonomie.
Z pohledu řidiče je dobrý výhled. Samostatně stojící obrazovka infotainmentu nikterak neruší.
Za pochvalu stojí úzké prahy dveří. Nastupování je tak pohodlnější jak v řadě vyšších SUVéček.
Zadní dveře svojí praktičností ustoupily designu. Výsledkem může být modřina v oblasti boků, jelikož klika se nachází daleko od koce dveří.
Na zadních sedadlech to není žádná hitparáda. Interiér v zadní části působí stíněným dojmem. Čtveřice cestujících se bude muset s místem uskromnit.
Zavazadelník o objemu 362 litrů postačí na nákupy a výlet dvojice na prodloužený víkend. Ve čtyřech to bude s místem hodně na hraně.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Toyota C-HR
Originální design karoserie
Kvalitně zpracovaný interiér
Skvěle odhlučněná kabina
Dynamika hybridního pohonu
Spotřeba do pěti litrů
Mínusy modelu Toyota C-HR
Hůře se odhadující rozměry karoserie při parkování
Neprakticky vyřešené zadní dveře
Vybavené specifikace okolo 1,1 milionu korun
Celkové hodnocení modelu Toyota C-HR: 96%