Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota ProAce – ProPohyb

Toyotu ProAce City netřeba dlouze představovat. Ze čtyřlístku sourozeneckých MPVéček v podobě modelů Rifter, Berlingo a Combo si v letošním roce užívá prvenství. Průběžně vévodí prodejům nejen tomuto čtyřlístku, ale dokonce celému segmentu B-MPV. Obliba tohoto rodinného vozu je postavena na jednoduchém receptu. Za co nejpřijatelnější cenu nabídnou co nejvariabilnější interiér, dostatek prostoru všemi směry, pohodlný interiér na dlouhé cesty a spolehlivost.

MPVéčka jsou v současnosti nejvíce nedoceněným segmentem. Přitom budete horko těžko hledat jiný vůz, který by přinesl tolik pozitiv pro každodenní provoz. Právě každodenní provoz, možnost vyrazit a posunout se kupředu je vizí modelu Toyota ProAce v přestavbě pro lidi na vozíčku. ProPohyb nese na svých bocích Toyota jako vzkaz všem, kteří se chtějí posouvat dále.




Nezáleží, kolik jsme ztratili. Ale kolik síly ještě máme, abychom se mohli pohnout. Dopředu.

Pokud bychom z testovaného vozu odebrali potisky, na první pohled nepoznáte rozdíl. Až při pohledu na zadní část je patrný zásadní rozdíl. Tím je upravený zadní nárazník, který je součástí přestavby od firmy API. Tato firma se zabývá úpravou vozidel pro převoz tělesně handicapovaných.

Právě FlexiRamp umožňuje bez zásahu do geometrie vozu, úložného prostoru či počtu sedaček umožnit bezpečný a pohodlný převoz vozíčkářů. Manipulace s rampu je velmi intuitivní a lehká. Rozložení je otázkou dvou páček a zatažení. Během několika vteřin je tak rampa připravena k použití. Testovaný vůz disponoval i ručním ovládáním. Za pomoci této instalace lze vůz jednoduše ovládat pouze rukama. Plynový a brzdový pedál je ovládán pákou vyvedenou na úroveň volantu. Jednoduché, účelné a funkční pro každodenní provoz. Konkrétní specifikace testované Toyoty tak čítala FlexiRamp a ruční ovládání.




Interiér nabízí čtveřici sedadel, prostřední sedačka ve druhé řadě je odebrána tak, aby pro cestujícího na vozíčku bylo cestování co nejvíce komfortní. V zadní části nalezneme speciální pásy na bezpečné upoutání a bytelná madla ulehčující manipulaci.

Pod kapotou Toyoty ProAce City se nachází dieselová patnáctistovka 1.5 D‑4D s maximálním výkonem 130 koňských sil pracující ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jízda je téměř identická jako u již dříve testovaných sourozenců. Potěší tak dobrý výhled z vozu, komfortní podvozek, solidní odhlučnění a kultivovaný projev dieselového agregátu. Průměrná spotřeba se v testu pohybovala okolo 5,5 až 6 litrů nafty na sto kilometrů.

Facebook Comments