Volkswagen Golf Variant – Batoh na zádech
Volkswagen Golf Variant
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie a video
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.636 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.789mm, Výška včetně ližin: 1.498 mm
Rozvor: 2.669 mm, Světlá výška: 140 mm
- Nabídka pohonných jednotek
Volkswagen Golf v praktičtějším provedení Variant vstupuje na trh s širokou nabídkou motorizací. V tomto směru nabízí Volkswagen svým zákazníkům možnost zvolit motorizaci bez kompromisů. K dispozici jsou jak zážehové jednotky, tak dieselové. Dále nechybí Mild-hybridní technologie či pohon na zemní plyn v podobě jednotek s označením TGI. Základní jednotkou je tříválcová jednotka TSI o objemu jednoho litru, následují patnáctistovky a to jak konvenční, tak využívající Mild-hybridní technologii či pohon na zemní plyn. Vrcholem benzínových jednotek je dvoulitrové TSI s maximálním výkonem 140 kilowatt, respektive 190 koňských sil. V nabídce zůstává i dieselový dvoulitr TDI ve dvou výkonnostních spektrech a to 85 kW a 110 kW. Z pohledu převodovek je k dispozici šestistupňová manuální převodovka a dvouspojkový automatická převodovka DSG o sedmi rychlostních stupních. Ve všech případech jsou poháněná kola pouze přední nápravy.
- 1,0 TSI 81 kW
- 1,5 TSI 96 kW
- 1,5 TGI 96 kW
- 1,5 TSI EVO 110 kW
- 1,5 TSI EVO mHEV 110 kW
- 2,0 TSI 140 kW
- 2,0 TDI 85 kW
- 2,0 TDI 110 kW
2. Naměřené hodnoty
Pod kapotou testovaného vozu ve výbavě R-Line se nachází čtyřválcová patnáctistovka TSI s mild-hybridní technologií 48V. V ceníku jej naleznete pod označením 1,5 TSI EVO mHEV, na silnici lze rozpoznat podle písmene „e” před označením motorizace TSI. Řidiči dává k dispozici 110 kilowatt (150 k), které skrze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG pohánějí kola přední nápravy.
- Emise dle výrobce: 134 (g/km)
- Emisní norma: EU6
- Zrychlení 0-100 Km/h: 8,7 s
- Maximální rychlost: 224 km/h
Jízda s patnáctistovkou o výkonu 150 koňských sil je ideálem pro každodenní provoz. Kultivovaný projev s průměrnou spotřebou okolo 5,5 litru na sto kilometrů je bezesporu příjemné zjištění na rodinné kombi. Mild-hybridní technologie umožňuje plachtění a delší dobu stání například na semaforech s vypnutým motorem. Oproti konvenční patnáctistovce o stejném výkonu by měla průměrná spotřeba mild-hybridu dosahovat hodnoty o 0,3 litru méně. Z pohledu jízdních vlastností je Golf Variant na špici nižší střední třídy. Uživatelsky přívětivé řízení potěší především v městském provozu, obdobně i schopný podvozek. Agilnost podvozku nabízí jak komfortní jízdu i na horších komunikacích, tak schopnost zvládnout dynamičtější jízdní styl. Minimální náklony karoserie, přesné řízení a výborná součinnost automatické převodovky se zážehovou patnáctistovkou, dávají Golfu oproti konkurenci jasný náskok. Soužití s Golfem je z pohledu jízdních vlastností otázkou pár desítek kilometrů.
3. Výbava a ceník
Z pohledu výbavových stupňů se Golf Variant prezentuje třemi výbavami. Základem je stupeň s označením Life startující na částce od 609.900 Kč. V takovém to případě se jedná o konfiguraci s litrovým TSI a šestistupňovou převodovkou. Výbava je však již od základu velmi bohatá. Zmínit mohu například 16″ kola z lehké slitiny Norfolk, Digital Cockpit Pro (10,25″ obrazovka s barevným multifunkčním ukazatelem, volitelné profily zrcadlení mapových podkladů v kombinaci s navigací Discover Media nebo Discover Pro), Infotainment Ready2Discover (10″ barevný dotykový display třetí generace infotainmentu MIB 3 We Upgrade), LED světlomety, dálkové svícení LED denní svícení či automatickou klimatizaci Climatronic. Kompletní seznam výbavy již od základu v přiložené tabulce.
Střední výbavový stupeň s označením Style startuje na částce 688.900 Kč a k výbavě Life přidává například 17″ kola z lehké slitiny Nottingham, asistenční paket Travel Assist, LED světlomety Plus (dálkové svícení plus přisvětlování zatáček highway light), potahy sedadel „ArtVelours“, středový pruh Microfleece či sedadla ergoActive Artvelours, 14-směrové nastavení sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí vč. nastavitelné délky podsedáku. Vrcholem nabídky je výbava R-Line začínající na částce 723.900 Kč. Jedná se o velmi zdařilý, optický paket dodávající vozu slušnou dávku sportovního sex-appealu. K dispozici jsou 17″ kola z lehké slitiny Valenciam, integrované hlavové opěrky vpředu nedělené od předních sedadel, pedály z ušlechtilé oceli, potahy sedadel „Sardegna“, středový pruh Microfleece Artvelours, progresivní řízení, sportovní podvozek (snížení podvozku o cca 15 mm) a možnost volby jízdního profilu.
Má zkušenost s výbavou R-Line říká, že pokud hledáte praktické kombi které nedělá kompromisy v komfortu a navíc s ním uděláte parádu, jste na správné adrese. Na palubě vozu nic neschází. Pohybujeme se v částkách okolo osmi set tisíc korun, a tak není přítomnost komfortní výbavy překvapením. Palubní deska je uklizená, přehledná a velice intuitivní. Obsluha multimediálního systémů je uživatelsky přívětivá, potěší i hezké grafické zpracování. Naopak v některých momentech bych uvítal rychlejší odezvu na jednotlivé příkazy. Velké plus si Golf Variant odnáší i za skvělé využití vnitřního prostoru. Ve druhé řadě sedadel se bez problému usadí i osoby s výškou nad 180 centimetrů. Do kufru o základním objemu 611 litrů naložíte vše, co na víkendový pobyt s celou rodinou potřebujete. Po sklopení sedadel se objem navýší až na 1.642 litrů.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Volkswagen
Aktuální informace a ceník k modelu Volkswagen Golf
4. Konkurenti
Volkswagen Golf je zástupcem nižší střední třídy, kde zastává pozici jednoho z nejprodávanějších vozů. Za minulý rok se pro Golf rozhodlo celkem 4.654 zákazníků, což stačilo na celkové třetí místo v daném segmentu. Z pohledu statistik se zákazníci nejvíce přiklonili k verzi s benzínovou jednotkou (3.836 ks). S velkým odstupem je dieselová verze (754 ks). Pro TGI na zemní plyn se rozhodlo 32 zákazníků. O jednu registraci méně si připisuje hybridní pohon (el. + benzín). Za celý minulý rok se pro čistě elektrického Golfa rozhodl pouze jeden zákazník. Vzhledem k marketingovým „masážím” směrem k čisté mobilitě je stav registrací celkem úsměvný. Mezi hlavní konkurenty Golfu Variant můžeme zařadit následující modely.
- Škoda Octavia
- Seat Leon
- Hyundai i30
- Peugeot 308
- Ford Focus
- Toyota Corolla
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Volkswagen Golf Variant R-Line
- Atraktivní vzhled R-Line (designově povedené kombi, výrazné prvky R-Line)
- Komfortní interiér (bohatá výbava již od základu, kvalitní materiály a zpracování)
- Jisté jízdní vlastnosti (schopný podvozek, uživatelsky velmi přívětivé)
- Kultivovaný projev (TSI mHEV funguje bez výhrad, skvělá spotřeba)
- Praktičnost karoserie (bezedný zavazadelník, prostor ve druhé řadě sedadel)
Mínusy modelu Volkswagen Golf Variant R-Line
- Za komfort a krásu si nechá zaplatit (cena za střední cestu okolo 800.000 Kč)
- Na kombi až příliš nízko (Výbava R-Line je o 15mm nižší = složité na vystupování)
- Multifunkční volant (zvláštní odezva tlačítek na volantu)
- V základu litrové TSI (oproti 1,5 TSI levnější pouze o 24.000 Kč)