Testy Volkswagen,  Testy vozů

Volkswagen ID.Buzz ve fotogalerii – Nejroztomilejší MPV

Prahnete po něčem neotřelém? Po autě, za kterým se každý otočí, přestože to není sporťák? Chcete být nepřehlédnutelní, a přesto je vaší prioritou praktická stránka vozu a schopnost pojmout celou rodinu s kupou zavazadel? Volkswagen pro vás má pravděpodobně nabídku, která se bude po zkušební jízdě horko těžko odmítat. Id.Buzz je nejroztomilejší MPV na světě s obrovskou náloží praktičnosti. Po týdnu ježdění jsem mu málem odpustil fakt, že jej pohání elektromotor s omezeným dojezdem.

Základní informace

  • Délka: 4 712 mm
  • Šířka: 1 985 mm
  • Výška: 1 909 mm
  • Rozvor: 2 989 mm
  • Palivo: Elektro
  • Výkon: 150 kW
  • Převodovka: 1°automatická převodovka
  • Cena testované verze: od 1.250.000 Kč

Volkswagen ID.Buzz ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

ID.Buzz ve fotogalerii

Jednoznačně nejroztomilejší MPV na celém světě. Svým vzhledem se stává bezkonkurenčním vozem.
Jakoby rozdávalo pozitivní energii každému, koho mine. Dvojbarevná karoserie a řada prvků odkazuje na legendárního předchůdce.
Originální, nápaditý, neotřelý prostě takto má vypadat MPV, které vystupuje z řady.
Na délku má ID.Buzz 4.712 mm, rozvor pak činí téměř tři metry, konkrétně 2.989 mm.
Jednoduché tvary doplňují originální prvky karoserie. Například LEDkové zadní světlomety táhnoucí se přes celou záď vozu.
Stejně jako vpředu i zde se ID.Buzz prezentuje obrovským logem Volkswagenu.
Na šířku naměříme 1.985 mm, potěší nízká nakládací hrana zavazadelníku a obrovský vstupní otvor pátých dveří.
Tvář ID.Buzz může být předlohou pro nový emotikon. Přední světlomety jsou propojeny LED světlou lištou pro nezaměnitelný světelný podpis.
Paket "Styling" nabízí LED světlomety IQ.LIGHT LED Matrix, dynamická směrová světla a osvětlenou lištu mezi světlomety. To vše za příplatek 45.285 Kč.
I v případě rodinného MPV si designéři vyhráli s každým detailem.
Dvojbarevná kombinace laku hodně dopomáhá k celkovému „fresh” vzhledu. Metalický lak Orange Energetic stojí za přípatek 26.311 Kč.
Krátké přesahy karoserie a nižší světlá výška dodávají vozu na podsaditém vzhledu. Potěší nízko položená hrana zavazadelníku.
Čistý a jednoduchý design bude bavit i za několik let.
Inteligentní světlomety mají velmi dobrou světelnou účinnost, snad jen na potkávačky bych ocenil delší dosah.
Přední boční okénku opět připomíná legendárního předchůdce.
Jednoduché linie vytvářejí nadčasový design. ID.Buzz se na poli designu rozhodně neztratí.
Jízda s ID.Buzz mile překvapí. Potěší příjemná akcelerace elektromotoru, absence vibrací a minimální hluk na palubě.
Obrovskou předností je nebývalá obratnost, ID.Buzz se otočí na opravdu malém prostoru. Parkování je lehčí než s kdejakým SUVéčkem.
Podvozek je příjemně stabilní, potěší schopnost filtrovat široké spektrum nerovností. I při dynamičtějším jízdním stylu je chování vozu předvídatelné a nabízí příjemnou odezvu od kol.
Pod mini kapotou se nachází elektromotor s maximálním výkonem 150 kilowatt. Skrze automatickou převodovku jsou poháněna kola zadní nápravy. Dojezd čistě na elektřinu činí cca 400 kilometrů. Dobíjet lze na rychlonabíjčce. Za přibližně 40 minut dobijete do optimálních 80 procent kapacity baterie.
Interiér ID.Buzz je balzám na duši pro každého, kdo miluje praktické automobily. Prostorná kabina nabízí neomezené možnosti pohodlného cestování.
Palubní deska je navržena v minimalistickém stylu. Pouze drobný displej před volantem a samostatně stojící infotainment.
Díky jednoduchým a čistým liniím palubní desky je přední část příjemně vzdušná. Barevná kombinace bílé a oranžové dodává na pocitu rodinného obýváku.
Přední část vozu nabízí obrovský vnitřní prostor a skvělý výhled všemi směry.
Volant padne do ruky jako ulitý, za ergonomický přestupek lze označit ovládací prvky na volantu. Jejich odezva je zpomalená až to dráždí.
12" dotykový displej s navigačním systémem potěší přehledným zobrazením a rychlou odezvou na povely.
Ovladač automatické převodovky našel své místo pod volantem. S tímto řešením se budeme setkávat stále častěji.
Digitální přístrojový štít zobrazuje jen ty nejdůležitější informace. Za mě super řešení neodpoutávající pozornost řidiče od dění na vozovce.
Cena ID.Buzz startuje na částce 1.250.000 Kč včetně DPH. Nyní lze zažádat o státní dotaci ve výši až 250.000 Kč. Plně vybavené kousky se pohybují i vysoko nad 1,5 milionu korun.
Výhled z vozu usnadňuje řidiči život v městském provozu.
Interiér je plný zajímavých detailů a prvotřídních materiálů.
Sedadla lze hodnotit jako velmi pohodlná i na delší cestování. Potěší příjemná konzistence výplně i dostatečná opora těla.
Ve druhé řadě sedadel je místa na rozdávání. Každý cestující má dostatečný komfort i na delší cesty.
Přístup do druhé řady je ukázkový. Sedadla jsou velmi komfortní, nechybí stolky, možnost dobíjení chytrých zařízení a luxusní výhled z vozu.
Testovaný vůz je osazen spací vestavbou, která umožní vytvoření rovné plochy. Plocha zavazadlového prostoru za druhou řadou sedadel činí 1,69 metru čtverečných.
Rovná plocha ideální pro možnost přespání ve vozidle.
Ložnou plochu lze za pomoci plynové vzpěry zvednout a využít úložného prostoru.
Už jen matraci a může se jít spát.
ID.Buzz je MPVéčkem, které si jednoduše zamilujete. Věřím, že pokud by měl pod kapotou diesel, budete ho milovat celý svůj život.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu ID.Buzz

  • Pozitivní a originální design karoserie s odkazem na svého předka
  • Jisté jízdní vlastnosti, příjemná dynamika
  • Obratnost v městském provozu, lehké parkování
  • Komfortní a skvěle odhlučnění interiéru
  • Praktický interiér s obrovským vnitřním prostorem

Mínusy modelu ID.Buzz

  • Dojezd pouze 400 kilometrů
  • Cena vybavené verze okolo 1,5 milionu korun
  • Otravná tlačítka na volantu

Celkové hodnocení modelu ID.Buzz: 96%

Facebook Comments